| iulian2704 a întrebat:

De curand am deschis un SRL si am nevoie de cateva informatii: doar ce m-am inregistrat pe un site specializat pentru certificatul digital pentru anaf dar trebuie sa platesc 250 lei pentru el, eu nu am inca bani pe firma, as putea sa merg la un bancomat cu cardul firmei si sa depun suma in contul firmei? desigur pastrez chitanta si o introduc in evidenta firmei.
Daca luna aceasta nu am avut activitate, cum pot anunta si cum anaful de acest lucru? ce declarative etc.
Si cam ce obligatii mai am in afara de cele mentionate mai sus? Va multumesc frumos!

Răspuns Câştigător
| nugasescusernameliber a răspuns:

Poti depunde acei bani in contul firmei, cu mentiunea depus numerar administrator si platesti certificatul digital. Daca nu ai avut activitate nu trebuie sa depui deocamdata nici o declaratie, eventual cele trimestriale cu 0(zero). In momentul in care incepi activitatea cel mai bine este sa-ti iei un contabil, sunt multe de facut si retinut si nu stiu sincer daca te descurci de pe internet sa gestionezi o firma.

2 răspunsuri:
| GabiDumitrescu a răspuns:

Cine ti-a deschis srl-ul? Iti recomand calduros sa apelezi la o firma specializata de contabilitate/HR, pentru ca sunt o gramada de hirtii idioate pe care trebuie' sa le ai si chiar nu are rost. De exemplu, in cazul meu, eu sunt unic proprietar/administrator al firmei si unicul angajat. In fiecare luna trebuie pontaj si stat de plata, calculate darile in functie de numarul de ore pontate. Pe firma mai trebuie sa ai rahaturi inutile gen fisa postului... si draq mai stie ce. Cel mai important lucru legat de colaborarea cu o firma serioasa de contabilitate/HR e ca ii imputernicesti pe ei sa te reprezinte in relatia cu statul si exista sansa ca la majoritatea controalelor tu sa nu ai nici o treaba. Ca un exemplu, am avut nevoie de un rahat de CUI pentru TVA intracomunitar, facturind servicii unui partener din Austria. In mod normal, ai nevoie de cazier fiscal (mergi, stai la coada, faci cerere, mergi din nou, stai la coada, il ridici), dupa care completat si depus formularul nu-stiu-cit, asteptat din nou, apoi mers, coada, ridicat intr-un final nenorocita aia de hirtie. Am dat 400 RON si s-au ocupat ei de distractia asta. Ca o paranteza de final, pentru contabilitate si HR dau vreo 290 RON lunar in total.
P.S. Legat de intrebarea ta, si eu am pornit fara bani pe firma. M-au ajutat astia cu contabilitatea/HR, in sensul ca am facut un contract de creditare prin care eu ca persoana fizica imprumut firma cu 10.000 RON care vor fi folositi la cheltuieli curente, fara dobinda, desigur. Banii respectivi ii voi scoate de pe firma frumos la sfirsitul anului. Care-cum se echilibreaza sumele astea, habar nu am si nu ma intereseaza, ma ia cu lesin cand ma gindesc la toate cacaturile inutile din domeniul fiscal de la noi. Important e ca eu ma pot concentra mai mult pe treaba mea si scap de o buna parte din durerile de cap generate de administrarea fiscal/contabila a afacerii.