| VerginicăVacăGrasă a întrebat:

Hey lume, de ce crede clientul ca daca il ameninta pe comerciantul adopta pozitia supusa de ghiocel daca il ameninta ca merge in alta parte? Sa fie sanatos, piata e plina de tot ce vrei, comerciantul nu are de ce sa devina carpa de sters pe jos a clientului, sunteti de acord?

Răspuns Câştigător
| Ariana131 a răspuns:

După mintea unora, ei cred ca doar Maricica de la magazinul din colț are roșii și prețuri bunelaughing) și de acord cu tine, e plina piața, te poți duce oriunde sa faci cumpărături.

8 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Mentalitate de roman prost!

Fara client comerciantul NU exista!
De aia comerciantul (vanzatorul) trebuie sa fii politicos si respectuos, fiindca pierde afacerea, marfa i se strica in galantar si adios castig si afacere.

Mentalitatea asta am intalnit-o numai la romani, nicaieri in alta tara sau colt de lume.
Inca odata nu ne dezicem de imaginea proasta care ne-am facut-o in toata lumea, ca romanul este arogant, prost si fudul, de aceea nu avem avantaje nicaieri in lume.

Răspuns utilizator avertizat
| Violleta2022 a răspuns (pentru DumitruRobertIonut):

Am doar bun simt si educatie, de aceea nu condam lipsa de educatie si prostia romanului care nu concepe sa serveasca frumos, cu bun simt si politicos, atunci cand este angajat (vanzator, comerciant) sa o faca.
Intamplarea face sa am sange si de alta natie dar nu asta important ci educatia primita acasa si respectul care-l oferi altora, daca te asteoti la randul tau sa fii respectat.
Mi s-a intampla de mai multe ori sa intru in magazin, sa ma uit la vitrine si sa ma asez la cantar ca sa fiu servita si nu s-a deranjat vanzatoare sa vina, ori a continuats a puna marfa pe raft ori si-a baut mai departe sucul sau cafeaua.
Am iesit din magazin evidnet, fiindca nu suport prostia, aroganta si lipsa de respect si am mers la alt magazin unde am fost servita frumos si rapid, chiar cumparand mai mult, fiindca am fost servita cu placere.

| Violleta2022 a răspuns (pentru DumitruRobertIonut):

Locuiesc in occident de peste 30 de nai si inca nu mi s-a intamplat ca verun vanzator sa ma ignore sau sa fie nepoliticos. Asta sunt uneori inervant de serviabili, ca vin de cum intri pe usa, cu zambetul pe buze, cu salutul si intrebarea "hello! How are you? How may I help today?" si asa mai departe.
Aici este inradacinata ideea ca cel care vine are OBLIGATIA sa fie politicos si respectuos cu clientela, ca este dat imediat afara.
Am cumparat ceva ce mi s-a parut ca nu miroase bine sau pachetul este deterioriat, mi l-au schimbat imediat sau mi-au facut refund, fara sa comenteze.
Totul tine de politica de vanzare a comerciantului, sa fie INTOTDEAUNA politicosi si respectuosi, ca clientul sa se intoarca si sa cumpere mai mult.
Cine nu intelege conceptul asta care s-a dovedit a fii cel mai bun pe tot globul, are numai d epierdut si in scurt timp ajunge sa i se strice marfa in galantar sau sa dea faliment.

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Nu.

| relian a răspuns:

Reformuleaza intrebarea, este scrisa jalnic cu J mare laughing

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Un comerciant trebuie să se poarte frumos cu clienții.

| just4ubr2015 a răspuns:

Romanul se crede cetatean european cu drepturi dar de fapt el este un prost atunci cand intra in magazin se bazeaza doar pe informatiile date de vanzator si doar 1% mai citesc si ei ceva. nu degeaba au dat legea cu retur in 14 zile ca altfel ramaneau multi cu banii luati si cu produsul acasa cumparat din prostie