| mgtow a întrebat:

Ieri discutam cu un mecanic in timp ce imi punea nr de GB la masina, in legatura cu masinile moderne dupa cum stim sunt programate electronic sa cedeze la un anumit nr de km ca sa iti cumperi alta si sa nu intre in faliment producatorii. Daca de ex in bord apare martor de motor si la vag com iese descriptia big problem engine care costa 10 000 de euro reparatia (zic la misto asa) ma gandeam daca se inlocuieste ECU cu altul cred ca dispare eroarea. Atat timp cat are toate service-urile la zi si nu a fost forjata zi de zi masina trebuie sa dureze multi ani iar motorul din cauza nu e avariat ci doar o minciuna care vine de la ECU pentru a pacali proprietarul masinii, ar merita incercat schimbul ecu pentru a vedea daca mai persista problema sau nu? Se gaseste la orice remat de masini.

Răspuns Câştigător
| OldSoul a răspuns:

Eh, cam asa-s masinile din ziua de azi, mai sunt si cazurile alea in care componentele unor masini sunt protejate prin cine stie ce sisteme astfel incat sa nu le poti monta pe alta masina fara a vizita o reprezentanta.

Revenind:

Problema e ca pentru a inlocui ECU-ul, e nevoie de unele adaptari pentru a putea porni masina ulterior, iar asta costa, si poate sa coste mai mult decat remedierea problemei in sine.

Acum, pe de alta parte, nu cred ca producatorii auto sunt chiar atat de prosti cat sa lase toate problemele la nivel de soft, sa fim relisti, sigur s-ar gasi cativa tipi care sa modifice softul si sa scape de aceste problema.
Insa, ei fac altceva, fac piese fragile, sensibile, menite ca in timp, de la vibratii sa se defecteze, de asta vei vedea de multe ori erori gen "Implausible signal", iar, de multe ori, piesele respective sunt facute in asa fel incat accesul in interiorul lor sa nu fie posibil, sau, chiar daca este posibil sa nu ai ce face, sa nu ai ce inlocui, aici ma refer la clapetele electronice pe care mai toate masinile le au.

8 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Legende urbane.

| mgtow explică (pentru regis):

In legatura cu tablele din spatele discurilor de frana daca le dau jos ce se poate intampla? Mecanicu zicea ca e un abs si un senzor dupa ele dar nu se intampla nimic. Sant masini care nu au asa ceva

| regis a răspuns (pentru mgtow):

Bănuiesc ca e vorba de niste protecții ale discurilor. Fara ele pot intra corpuri straine, daca au fost gandite acolo nu înțeleg de ce sa le dai jos. Sunt si mașini care nu au radiator si pompa de apa, sper ca nu vei avea si ideea asta... happy

| mgtow explică (pentru regis):

Dar se vede urata tabla aia. Daca era facuta mai mica sa nu se vada asa mult nu aveam treaba cu ea. Bmw le are facute bine dar audi nu. Cica daca sant discurile incinse si intri intr-o balta de apa se ovalizeaza e vrajeala nu.i asa?

| mgtow explică (pentru regis):

Pe forumuri se plangeau ca intrau pietre intre tabla si disc apoi aveau bataie de cap la mecanic sa le scoata afara. Atat timp cat nu merg pe drum de tara nu are nimic

| regis a răspuns (pentru mgtow):

Eu am mai mare încredere in proiectantii de mașini decât in părerea unora depe forumuri. Ca sa nu mai vorbesc de mecanici, adesea schimbatori de piese, fara capacitate de înțelegere a unor principii de baza. Deci daca un proiectant de la BMW le-a pus acolo, sigur a avut un motiv. Iar dava Audi nu le-a pus, or fi avut si ei unul, nu cred ca au facut economii la frane. Si la sistemul de frânare, eu unul nu decid in funcție de aspect.
In privința ovalizării discurilor, o diferență mare de temperatura apărută dintr-un interval foarte scurt, poate duce la "ovalizarea" disculor. De fapt eu i-aș zice mai degrabă descentrare.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Eu nu cred în conspirații

| MrAlex a răspuns:

Este posibil sa ai cateva fire deslipite la ECU. Eu te sfatuiesc sa o faci pe a ta si sa nu iei alt ECU ca il poti lua mai varza ca al tau