| omaniparmeum a întrebat:

Mecanicii au de obicei pareri proaste despre Opel si Fiat?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Mecanicii prosti vor sa lucreze doar la VW si japoneze, pentru ca au proceduri foarte simple de inlocuire a pieselor. Sunt gandite pentru service in fata casei, ca pe vremea Daciei 1310.
Eu sunt mecanic si am scarba de tot grupul VAG, ma bucur cand vine cineva la mine cu o masina mai adevarata (Ford, Fiat, Opel, Renault). Fiind orientat spre marcile astea, stiu sa le rezolv problemele, in timp ce Doreii care au facut profesionala la tara, fac doar boacane la ele, si dau vina pe marca.
La capitolul stricaciuni, sunt modele si modele, dar mereu VW-urile (impreuna cu Skoda si Seat) au "rupt usa" oricarui service.
Mai adaug ca profilurile utilizatorilor sunt impartite cam asa:
-cei cu Ford, Opel si Fiat merg pana cade roata; nu fac intretinerea deloc ok, dar masinile inca merg
-cei cu VW si Audi schimba piesele la timp, vor numai marci de calitate, si tot au parte de defectiuni, moment in care spun ca "asta e, nu-i noua".

| omaniparmeum explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Ce parere ai de dpf-urile de la Ford? Sunt asa stricacioase?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru omaniparmeum):

Sunt greu de urmarit. Are un amic una 2.0, FAP-ul (DPF) parea foarte ok, cerea aditiv uneori, si l-a primit. Are un rezervor sub masina, un fel de Adblue tip vechi. Tipul a facut doua drumuri de Belgia cu masina (conditii in care un DPF bun trebuia sa aiba de castigat-curatare), iar la intoarcere din al doilea drum, fara nici un avertisment, s-a infundat filtrul si nu s-a mai putut face altceva decat anulare.
E singurul caz pe care il cunosc, dar la fel de multe se intampla si la VW, Audi, Opel sau Renault.
La DPF-uri este un sir ca un domino, se infunda cand apare una din problemele astea:
-un injector blocat (motorina in exces>fum)
-turbina defecta (aer insuficient>fum negru)
-debitmetru defect (aer insuficient din nou)