| B_Elvis_Alexandru_1990 a întrebat:

Salut. Am și eu o problema cu o skoda fabia 1.2 tdi 2011. De vreo săptămână, mi se aprinde la bord martorul acela ca un robinet. Mi-a spus cineva sa merg puțin turata ca e posibil sa fie egr. Am mers iar la câteva ore s-a stins, iar astăzi s-a aprins iar. De tras trage nu se plafonează, trage bine. Este posibil sa fie și de la motorina? Am alimentat de la alt peco și ma gândesc ca ar fi și asta. Dacă ii bag un aditiv ceva în rezervor, merita? Care ar putea fi problema? Mulțumesc.

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Trebuie curatat EGR-ul si toata partea aia de recirculare a gazelor, pana la admisie.
Dieselul face eroare EGR de la mersul in oras si cu ulei prost, mi se intampla si mie. Apare P0400 pana la P0402-3, toate legate de EGR. Dupa un drum lung se stinge becul si devine eroarea intermitenta, semn ca e totul ok.
Mecanicii nu prea se obosesc sa dea sfaturi, ei doar iti iau banii si rezolva cat se poate rezolva. Lasa omul in ceata, nu ii explica nimic.
Daca mergi la un service mai mic, cum am si eu, se sta de vorba mai mult, se fac constatarile mai detaliate.

10 răspunsuri:
| sierra1 a răspuns:

Poate fi de la: sonda lambda, capacul de la combustibil, convertorul catalitic, bujii sau alte componente de la motor.

Daca nu rezolvi problema, poti avea de-a face cu:

- cresterea consumului
- cresterea nivelului de emisii
- evaporarea combustibilului
- cresterea temperaturii motorului
- daune la alte componenete

... sau e o semnalizare falsă ce trece de la sine

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru sierra1):

Evaporarea motorinei?
Tu gandesti prostiile pe care le preiei?
Iar un bec odata aprins, stocheaza eroare. Nu "trece de la sine", ramane stocata.
Daca rezolvi erorile cu sfaturi din popor, cand mergi la o diagnoza dupa 3-4 ani, ala iti spune zambitor sa o duci la rabla, ca nu se mai intelege nimic din log-ul ei.

| sierra1 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

~ NoTurbinaNoGood; : Iar un bec odata aprins, stocheaza eroare~

tu gândești prostiile ce le debitezi sau doar le vomiți, așa? Becul e partea finală a unui circuit dotat cu senzor. Ai auzit de contacte imperfecte? Auzi acum

"Evaporarea motorinei?" - a pronunțat cineva cuvândul motorină sau vomiți răspunsurile așa, la grămadă? Răspunsul meu- de fapt al unei reviste de specialitate - tratează o clasă de probleme indiferent de carburant. Nu știai dar măcar afli acu

| mihai69 a răspuns:

Ma bine mergi la un service. Dacă se aprinde martorul „check engine", asta trebuie să faci, nu să te iei după toți Doreii de pe net sau de aiurea.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Orice, numai la mecanic sa nu mergi.
Du-o la popa.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Uite, copilas. Asa arata un dtc ce "contact imperfect".
Totul apare la diagnoza.
Roti ai putea sa schimbi tu, e si vulcanizarea un inceput. In service nu ajungi daca esti la nivelul la care postezi aici.
https://imgur.com/a/mcaCJvO

| sierra1 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

"NoTurbinaNoGood: ...la mecanic sa nu mergi. Du-o la popa"

moșu' - m-am convins, atâta te duce capu' n-am ce să-ți cer. Probabil in loc de vaccin (că tot e la modă) mergi tot la popă. Mi-e milă.

| VoidEternal a răspuns:

Nu te baga pe aditivi inca. Posibil sa fie un senzor, nimic mai mult. Daca pui masina pe tester o sa-ti zica clar ce problema ai.

| B_Elvis_Alexandru_1990 explică:

Totuși mulțumesc ca te-ai ostenit sa îmi răspunzi. A, și am cerut și eu o părere, nu am dat în cap nimănui. Da ai dreptate, trebuie dusă la mecanic, doar ca nuprea mai exista mecanici, chiar și la servis-urile de top își dau cu părerea, ca e aia ca e ailaltă. Am dus-o la servis mi-a luat 100 lei pentru tester, mi-a spus ca este clar egr, sa merg în treapta 3, turația la 3500, circa 20 km. Asta am făcut. Iar la 2 ore după ce am oprit-o, a dispărut. Iar azi a apărut iar.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru B_Elvis_Alexandru_1990):

Trebuie curatat EGR-ul si toata partea aia de recirculare a gazelor, pana la admisie.
Dieselul face eroare EGR de la mersul in oras si cu ulei prost, mi se intampla si mie. Apare P0400 pana la P0402-3, toate legate de EGR. Dupa un drum lung se stinge becul si devine eroarea intermitenta, semn ca e totul ok.
Mecanicii nu prea se obosesc sa dea sfaturi, ei doar iti iau banii si rezolva cat se poate rezolva. Lasa omul in ceata, nu ii explica nimic.
Daca mergi la un service mai mic, cum am si eu, se sta de vorba mai mult, se fac constatarile mai detaliate.