| ADK a întrebat:

Salut TPU! M-ar bate gândul la un Volkswagen Transporter T4, deși sunt un pic cam vechi însă astea îmi plac și pentru că au ceva mai puțină electronică decât cele noi. Din păcate nu am prin zonă astfel de mașini să mă fi consultat cu proprietarii lor, astfel că niște întrebări mai de început (ca să nu mă mai arunc fără să nu am habar de multe lucruri) mi-ar fi de folos.

1. Care este perioada mai exactă de producție al acestor mașini? Am citit undeva că modelul a apărut în 1990 iar în 2004 au fost ultimule fabricate, însă nu mai vreau să consult din surse nesigure.

2. Ce motoare sunt disponibile pe aceste mașini? știu însă că este doar varianta diesel, dar capacitatea cilindrică mă refer.

3. Ce probleme sunt mai des întâlnite pe aceste mașini? ce "pică" mai des decât ar trebui și pe unde ajung cheltuielile respective?

4. Cam ce costuri de exploatare sunt? o distribuție presupun că depășește 1000 lei (și eventual de care tip este?). Plus de asta, par să aibă anvelope R16, ceea ce ar fi un pic mai scumpe față de R15-urile obișnuite.

5. Ce cutii de viteze au? am citit undeva că există și varianta automată, însă nu asta mă interesează. Mă refer dacă sunt (doar) cu 5 sau 6 viteze.

6. Ce sistem de frânare au? este la fel întotalitate adică doar pe discuri?

7. Geamurile față sunt atât varianta manuală cât și electrice?

8. Cât costă un ECU (Engine Control Unit, adică calculatorul motorului)? presupun că deja această piesă o au. Asta mie mi-a picat de nenumărate ori pe un Opel Astra G (1.8 benzină) și am avut mașina mai mult de decor.

Eventual și rog foarte frumos, dacă aș avea răspunsuri și pentru T3-uri, știu că sunt și mai vechi și deja sursele de piese sunt tot mai greu de găsit, însă aceste mașini îmi sunt super simpatice și familiare când reușesc să le văd. Dar doar la întrebările 1, 2, 3 și 6. Oricum astea n-au sigur ECU.

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

1. Nu stiu exact, poti intra pe epiesa.ro sa vezi ce ani de fabricatie iti apar pe acolo, sau pe www.7zap.com (acolo vezi si ceva componente de-ale masinii)
2. 1.9 TD si TDI, parca este si 2.5 TDI (nu stiu care varianta), poate si benzinare.
3. Nu am avut, nu cunosc problemele frecvente.
4. Distributia la 1.9 TD si TDI e pe curea, la fel ca la Golf 3/4 TDI
5. Nu cred ca au in 6 trepte, insa stiu ca au unele 4x4, cu cardan.
6. Nici p'asta nu o stiu
7. Am vazut si electrice
8. Nu mai stiu cat costa un ECU, vezi pe olx. Poate fi doar vreo 150 de lei, fiind masina veche. Defectul de la Opel nu il vei avea, Astra G a fost singura generatie cu probleme grave la ECU.

Motorul 1.9 TD nu are ECU, este cu injectie indirecta independenta. In schimb are doar 75cp (parca). 1.9 TDI are ECU si dezvolta o putere de 90cp (cred ca e motorul 1Z). Acel ECU nu te va stresa cu nimic, e un model bun, fiabil.
Ce mai pot spune este ca intretinerea la cele 4x4 este scumpa, se schimba foarte greu ambreiajul, si daca patesti sa spargi grupul sau sa strici cardanul ori vreo planetara, gasesti cam greu piese.
Eu iti recomand 1.9 TDI, trage foarte ok si e un motor ok, de pe vremea cand VW scotea marfa decenta. 1.9TD merge si el decent, doar ca nu trage la fel de tare.
La T3 mi se pare ca erau probleme de supraincalzire a motorului, din cauza amplasarii in spate. Motoarele sunt plictisitoare, 1.6D abia se misca, 1.6TD cam la fel. Nu, nu au ECU, dar sunt prea slab motorizate. Vazusem T3 1.8 sau 2.0 benzina, inclusiv cu cutie automata.
Daca nu iti doresti pentru marfa, cauta varianta Caravelle, 8+1 cu interiorul mai dragut, eventual cu trapa.
Cele pe care le cumperi cu 2+1 locuri, sau cu 5+1, nu mai pot fi reomologate. In schimb, una cu 8+1 locuri poate cara oricand marfa in locul scaunelor.

| ADK explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Mulțumesc de răspuns! Chiar aș vrea să mai citesc păreri de la dumneavoastră, mi se pare foarte precise și la subiect!

1 răspuns: