| Gregorian a întrebat:

Buna. Am citit un articol precum ca vorbitorii de limba chineza sunt platiti cu 3000 de euro pe luna. In ciuda articolului, am cautat joburi: "vorbitori de limba chineza", "translator chineza" etc; si nu am gasit niciun job. Unde se gasesc aceste joburi si daca merita sa depun efortul de a invata chineza ca sa lucrez ca translator pentru oameni de afaceri sau traducator autorizat?

Merita efortul? Sau sa ma orientez spre alta limba? Unde apar joburile ca nu le gasesc! Si cam cat timp mi-ar lua ca sa ajung la c1?
Multumesc anticipat

Răspuns Câştigător
| tudorvolcano a răspuns:

Pe piața din Occident, se mai găsesc anunțuri, poți eventual să postulezi pentru a preda cursuri de seară, chiar dacă nu este vreun anunț care să ceară profesori de mandarină.
Poți preda și cursuri online, făcându-ți un canal de Youtube, cred că vor fi și români care din curiozitate, vor da peste canalul tău, iar dacă i-ai cucerit cu felul de a prezenta lecțiile, îți vor fi abonați fideli.

Altminteri, poți să încerci să intri în lumea afacerilor, și să-ți faci relații. Când vei găsi un om de afaceri chinez care să vrea să investească în România, tu vei fi omul lui de încredere. Pentru că îi cunoști limba și cultura, se va simți mult mai confortabil să lucreze cu tine și prin tine, și vei putea fi mediator și translator în negocierile dintre el și mediul de afaceri din România. Aici e vorba și de inteligență emoțională, să știi să te pui sub pielea omului ca să aibă încredere în tine, iar recompensa financiară va fi pe măsură.

8 răspunsuri:
| Catrice a răspuns:

1. Te înscrii la facultate
2. Înveți chineza
3. Iei licență minim
4. Iei examenele și devii translator autorizat
5. Lucrezi pe cont propriu sau te angajezi ca translator la o firma chineza
6. Aștepți sa treacă timpul și poate te promovează ăia

| Gregorian explică (pentru Catrice):