| Elena9328 a întrebat:

Bună.

Anii lucrați în strainatate, iti sunt recunoscuti in RO?

Lucrez ca asistenta medicala in strainatate.
Si am inteles ca daca nu lucrezi in tara timp de 5 ani, va trebui sa dai iar un examen
Vreau sa stiu daca cumva m-as intoarce intr-o buna zi, mi-ar fi recunoscuta munca de aici?
Multumesc.

9 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Nu are nici o treaba Romania cu munca ta din strainatate.
Nu ti se recunoaste nimic si nici nu vei primi pensie de la statul roman, pentru anii munciti in strainatate.
Dar poti cere pensie de la statul strain de unde ai lucrat legal, daca intrunesti conditiile lor.

| CristiDinBucuresti a răspuns:

Tu esti in poză? Ce varsta ai?

| CristiDinBucuresti a răspuns:

Cind vi in Romania mergi la casa de pensii din sectorul in care locuiesti in Romania si intreaba i, sau mai poti merge la casa de asigurari de sanatate din Bucuresti au sediul in Băneasa la pod băneasa cobori din 335, si vezi ei ce sfaturi i ti dau, poate mai există legea sa ti cumperi vechime la pensie dar asta presupune sa ai bani. Deci muncind in strainatate nu-i ai contribuit cu bani statului Român nu ti ai platit aici in Romania asigurarile de sanatate le ai platit in țara unde esti, si nu i ti va fi recunoscuta vechimea de acolo aici.

| CristiDinBucuresti a răspuns:

Bună, acum am citit o lege care spune ca cei care lucreaza in strainatate si platesc asigurarile acolo le sunt recunoscuti anii de muncă din țara respectiva de cand Romania a intrat in UE sa reglementat si aceasta problema, mai exact unde lucrezi in ce țara? In legatura cu examen daca trebuie sa mai dai aici nu stiu o sa trebuiasca sa intrebi angajatorul de aici din Romania.

| relian a răspuns:

Cum adica sa fie recunoscuta munca din afara in RO,cred ca nu stii despre ce vorbesti.
Sa fie recunoscuta ce inseamna pentru tine? Te referi la experienta? Daca la asta te referi,da normal ca ai experienta odata ce ai practicat.