Întrebare recomandată | Darius2610 a întrebat:


Sunt elev in clasa a 10 -a la un liceu teoretic din Vrancea,si am hotarat ca este timpul sa ma pun cu burta pe carte, ca sa-mi asigur un viitor.Mi-ar placea meseria de inginer...la fizica nu stiu prea multe,din cauza profesorului in general,care nu stie sa predea, dar o sa ma apuc de pregatire.La matematica ma descurc bine(nu foarte bine) si imi place informatica.
As prefera inginer mecanic, in industria auto sau poate inginer la automatica... oricum este inginer.Acum problema este ca nu stiu ce facultate sa urmez...as prefera o facultate cu "renume" care sa-mi asigure un loc de munca foarte bine platit(doresc un salariu de 2000-3000 Euro,si da stiu ca e foarte mult dar sunt dispus sa muncesc din greu)
Ce facultati imi sugerati? Politehnica sau ceva din strainatate... poate Cambridge sau nu stiu.
Am inteles de la un fost profesor ca exista o facultate buna de inginerie si prin vestul Romanie, unde in functie de media cu care termini primesti direct dupa absolvire oferte de angajare de Porche sau Mercedes...
Acum astept opiinile voastre.Multumesc anticipatwinking

14 răspunsuri:
| DeeaMarry a răspuns:

Ma indoiesc ca poti obtine un asemenea salariu, la noi in tara, intr-un alt domeniu decat cel al informaticii si al calculatoarelor.
Profesia de inginer informatician este cea mai cautata si mai bine platita la ora actuala. De ce nu vrei sa mergi pe domeniul asta, mai ales ca spui ca iti place informatica?

| Darius2610 explică (pentru DeeaMarry):

Acum depinde si presupune acest profil... daca face referire la programare pe calculator, atunci sunt nesigur, dar daca se axeaza pe electrica(ramura a fizicii), constructia calculatoarelor si matematica, atunci pentru mine este ceva de viitor!
Mi-ar placea sa-mi explice cineva cum sta treaba cu ingineria automatica si la ce materii trebuie sa excelezi + si ce fel de cunostinte trebuia sa ai la materia respectiva

| DeeaMarry a răspuns (pentru Darius2610):

Exista o sectie in cadrul Politehnicii ce se numeste "Calculatoare". Se studiaza atat parte de hardware(constructia calculatoarelor si multa matematica), cat si software(programare). Practic, ai dubla specializare. Poti sa te axezi la sfarsit pe oricare din ele crezi ca iti place mai mult sau ca e mai convenabil din punct de vedere financiar. Din prisma angajatorilor, un astfel de om are, sa spunem, valoare dubla.
Sectia "Automatica" din cadrul aceleiasi facultati merge mai mult pe hardware. Merg pe automatizari cei ce doresc sa lucreze in strainatate, pentru ca in Romania sunt mult mai slabe sansele.
Te sfatuiesc sa te pregatesti serios la matematica si informatica pana te hotarasti unde vrei sa mergi. Te pot asigura ca sunt mult mai bine vazuti cei ce termina sectia Calculatoare

| Darius2610 explică (pentru DeeaMarry):

Si,din cate am intels, la automatica totul se bazeaza mai mult pe fizica si matematica, nu?
As prefera sa lucrez mai mult pe partea de hardware, nu imi prea place parte de programare, mi se pare plictisitoare si nu e deloc pe gustul meu...eu sunt mai degraba o fire intuitiva careia ii place sa studieze si sa intelega lucrurile si fenomenele din natura si imi place sa-mi pun intrebari de genul "cum functioneaza asta?", si chiar sa mi le explic eu insumi...

| DeeaMarry a răspuns (pentru Darius2610):

Da, exact, automatica se bazeaza pe hardware.
Dar ai grija, pentru ca cei care termina aceasta sectie nu isi gasesc de lucru in tara. Daca ai de gand sa pleci din Romania e ok, salariile sunt destul de mari in strainatate, dar daca vrei sa ramai nu o sa fie prea bine.
Deci cam la asta ar trebui sa se rezume dilema ta: vrei sa ramai in tara sau sa pleci.

| Darius2610 explică (pentru DeeaMarry):

Imi este indiferent...Pot ramane sau nu in tara, totul depinde de ce oferte am.

| SpitalulDeGlumeti a răspuns:

Sa te pui cu burta pe carte? Daca pana acum nu ai prea dat interes crezi ca de-acum incolo o sa intelegi ceva?

| Darius2610 explică (pentru SpitalulDeGlumeti):

straight face
Este clar ca tragi concluzii total aiurea...Nu am spus ca pana acum nu am inteles nimic, stiu destul de bine la matematica si am cunostinte minime la fizica, pe care o so aprofundez din momentul cand o sa fac pregatire...informatica imi place si ma descurc binisor, daca ma concentrez si consider ca voi avea nevoie de ea, o pot intelege foarte bine.
Incercati sa-mi raspundeti la intrebarea pusa, nu sa-mi comentati pe baza unor concluzii pripite!

| cookie01 a răspuns:

Daca ai zis ca iti place informatica, poti da la politehnica, la calculatoare si te faci inginer it. In domeniul asta, daca te duci la o firma mare de it poti castiga mult. Numai ca trebuie foarte multa informatica si multa matematica sa stii. De fizica vei da doar in anul 1, dar dai mult de electrica in restul anilor.

| Darius2610 explică (pentru cookie01):

M-am exprimat gresit...imi place informatica dar nu programare, ma descurc in general cu calculatoarele, deci nu vreau o cariere din asta. Dupa cum am spus ma orientes catre inginerie mecanica.

| K4sZz a răspuns:

Si ideea aceasta este buna. Dar eu optez pentru scoala de pompieri de la Boldesti sau Academia. O data ce ai terminat scoala esti angajat unde vrei tu desigur daca ai media mare, salariul este de 18 milioane acum la ora actuala, si lucrezi si la birou happy mi se pare avantajos deoarece nu te poate da afara deloc. si timp de 10 ani esti obligat sa ramai la pompieri sau daca pleci platesti scoala adica 120 de milioane happy

| Darius2610 explică (pentru K4sZz):

Da...dar nu are nicio treaba cu ce vreau eu si nici salariul nu este unul multumitor pentru mine.

| mannu a răspuns:

Du-te la politehnica happy La sectia automatica-calculatoare. Este si la Bucuresti, Cluj. Sau programare. Inca mai ai vreme sa afli ce-ti place si ce nu, dar sper sa ai bafta!

| Darius2610 explică (pentru mannu):

Nu vreau programare... vreau sa urmez fizica!