anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Cum reglez carburatorul la drujba micul padurar 5200? cate ture rotesc butoanele de reglaj?

6 răspunsuri:
| Ionut_Dorobantu_1989 a răspuns:

T L H si cat sa le dau pentr mai buna drujba am luat de la obor cu 250 lei si cineva mai în față

| Valii_Valii_2001 a răspuns:

Trebuie strans la maxim apoi desfacut 2 ture jumatate!winking

| cosminovici a răspuns (pentru Valii_Valii_2001):

Care este de aer si care de amestec? ca nu are semne pe ea?

| cosminovici a răspuns (pentru cosminovici):

Nu are semne pe ea

| Ionut_Dorobantu_1989 a răspuns (pentru Valii_Valii_2001):

În ce parte se strange la maxim

| Scheuleac_Ionel_1980 a răspuns:

Construcţie şi funcţionare


Carburatorul
Carburatorul este format din trei subsisteme:












• Unitatea de măsurare (A) care conţine mecanismul de control al duzelor şi combustibilului. Aceasta măsoară cantitatea potrivită de combustibil pentru turaţia ferăstrăului şi consumul de curent.


• Unitatea de amestecare (B) este formată din şoc, duze de difuzare şi clapeta de acceleraţie. Aici se amestecă aerul şi combustibilul pentru a forma un amestec inflamabil.


• Unitatea de pompare (C) pompează combustibilul din rezervor în sistemul de măsurare din carburator. O latură a diafragmei pompei este legată la carter şi pulsează în urma schimbărilor de presiune din acesta. Cealaltă latură a difragmei absoarbe combustibilul înăuntru.





















Carburatorul lucrează în moduri diferite în funcţie de setare:

• Mod de pornire la rece
• Mod de mers în ralenti
• Mod de admisie parţială
• Mod de admisie totală












La modul de pornire la rece, clapeta de aer (D) este închisă complet. Aceasta măreşte vidul din carburator astfel încât combustibilul e aspirat mai repede prin duzele de difuzare (E).













La modul de mers în ralenti, clapeta de acceleraţie (F) e închisă. Aerul e absorbit printr-o deschidere în supapa fluture şi o cantitate mică de combustibil e furnizată prin duza de difuzare(E).







Construcţie şi funcţionare















La modul de admisie parţială, clapeta de acceleraţie (F) este deschisă parţial. Combustibilul e alimentat prin duzele de difuzare (E).














La modul de admisie totală, ambele supape sunt deschise şi combustibilul intră prin toate duzele de difuzare (E).









































































Instrucţiuni de reparare


Carburatorul – reglare
Pentru instrucţiuni privind reglarea carburatorului EPA, consultaţi anexa A.

Reglarea carburatorului înseamnă ajustarea motorului la condiţiile locale, cum ar fi climatul, altitudinea, combustibilul şi tipul de ulei pentru motoare în doi timpi.

Carburatorul e echipat cu trei opţiuni de reglare.
L = Jigler turaţie mică
H = Jigler turaţie mare
T = Jigler de ajustare la mersul în ralenti














Jiglerele L şi H reglează fluxul de combustibil pentru a corespunde fluxului de aer intrat prin deschiderea supapei manetei.
Rotirea lor în sensul acelor de ceasornic face ca amestecul de combustibil şi aer să fie mai sărac (mai puţin combustibil faţă de cantitatea de aer), iar rotirea lor în sens invers face amestecul mai bogat. Un amestec sărac măreşte turaţia motorului, iar unul bogat o micşorează.

Jiglerul T controlează poziţia manetei la mersul în ralenti. Rotirea lui în sensul acelor de ceasornic dă un ralenti mai rapid; rotirea în sens invers acelor de ceasornic reduce viteza mersului în ralenti.

ATENŢIE!
Şina de ghidaj, lanţul şi capacul ambreiajului trebuie montate înainte de pornirea ferăstrăului, altfel ambreiajul poate sări şi provoca răni.

Setări de bază si rodare
În timpul testelor din fabrică, carburatorul este reglat la setările de bază din fabrică.

Setările din fabrică sunt H = 1 rotaţie şi L = 1 rotaţie.

Pentru a vă asigura că toate componentele motorului beneficiază de lubrifiere adecvată (la rodare), carburatorul trebuie setat la un amestec ceva mai bogat în combustibil în primele 3-4 ore de funcţionare a ferăstrăului. Aceasta se face reglând turaţia maximă cu 6-700 rpm mai puţin decât viteza maximă recomandată.
Dacă nu se poate măsura turaţia maximă cu un tacometru, atunci jiglerul H nu trebuie reglat la un amestec mai sărac decât cel de bază, setat din fabrică.

Nu trebuie depăşită viteza maximă recomandată.

NOTĂ!
Dacă lanţul de învârteşte la mersul în ralenti, atunci jiglerul T trebuie rotit în sens invers acelor de ceasornic până la oprirea lanţului.

Reglaj fin

O dată ce ferăstrăul a fost rodat, carburatorul trebuie ajustat din nou. Reglaţi mai întâi jiglerul L, apoi jiglerul T de ajustare la mersul în ralenti şi la urmă jiglerul H.

Vitezele recomandate pentru motor sunt următoarele:

Model Nr. maxim de rotaţii Rotaţii la mersul în ralenti
340
345
346XP/G
350
350 EPA
351
353 12.500 rpm
12.500 rpm
14.200 rpm
13.000 rpm
13.000 rpm
13.000 rpm
13.000 rpm 2.700 rpm
2.700 rpm
2.700 rpm
2.700 rpm
2.700 rpm
2.700 rpm
2.700 rpm

Cerinţe de bază

• Înainte să efectuaţi vreo reglare, filtrul de aer trebuie să fie curat şi capacul cilindrului să se afle la locul lui. Dacă reglaţi carburatorul cu filtrul de aer murdar, amestecul va fi prea sărac după ce veţi curăţa filtrul data viitoare. Aceasta poate să provoace stricăciuni majore la motor.
• Înşurubaţi cu grijă jiglerele L şi H până la capăt, apoi daţi-le o rotaţie înapoi. Acum carburatorul este reglat la H = 1 şi L = 1.
• Porniţi ferăstrăul şi lăsaţi-l să se încălzească timp de 10 minute.
• Puneţi ferăstrăul pe o suprafaţă plană astfel încât şina de ghidaj să nu fie îndreptată spre dumneavoastră, şi nici bara sau lanţul să nu atingă suprafaţa.

Jiglerul L turaţie joasă
• Găsiţi care este cea mai mare viteză la mersul în ralenti, rotind încet jiglerul L înainte şi înapoi.
• Când aţi găsit viteza cea mai mare, rotiţi jiglerul L în afară circa 1/8 - 1/4 de rotaţie.






Reglarea fină a vitezei T la mersul în ralenti

• Viteza mersului în ralenti se ajustează cu ajutorul jiglerului marcat cu T.
• Dacă trebuie reglată, strângeţi jiglerul T până ce lanţul începe să se învârtă. Apoi slăbiţi-l până ce lanţul se opreşte.
• Viteza de ralenti este setată corect atunci când motorul merge uşor în orice poziţie, iar limita acesteia e dată clar de viteza la care lanţul începe să se mişte.

Jiglerul H turaţie mare

• Jiglerul H turaţie mare influenţează puterea ferăstrăului şi turaţia motorului. Dacă jiglerul e setat prea slab ferăstrăul se va roti prea mult, ceea ce poate duce la stricarea motorului.
• Turaţi motorul la admisie maximă timp de circa 10 secunde. H=1.
• Apoi slăbiţi jiglerul H cu 1/4 de rotaţie. H=1 1/4.
• Turaţi din nou ferăstrăul la admisie maximă timp de circa 10 secunde şi ascultaţi sunetul diferit al motorului. Repetaţi din nou procedura cu jiglerul H slăbit cu încă 1/4 de rotaţie. H=1 1/2.
• Aţi turat până acum motorul la setările H ± 0, H = +1/4 şi H = +1/2 faţă de setările din fabrică. La admisie maximă, motorul va emite un sunet diferit pentru fiecare setare.
• Jiglerul H este reglat corect atunci când motorul „bolboroseşte" puţin la admisie maximă, fără nici o sarcină.
• Dacă amortizorul de zgomot scoate mult fum şi ferăstrăul nu merge uşor, înseamnă că setarea e prea bogată.
• Strângeţi jiglerul H până ce obţineţi setarea care sună bine.

NOTĂ!
Pentru o ajustare optimă, e bine să folosiţi un tacometru. Nu trebuie depăşită turaţia maximă recomandată.

Carburatorul – reglarea corectă

• Atunci când carburatorul este reglat corect, ferăstrăul trebuie să accelereze fără ezitare şi motorul să bolborosească puţin la admisie maximă fără nici o sarcină.
• Lanţul nu trebuie să se învârtească la mersul în ralenti.
• Dacă jiglerul L este prea slab setat, ferăstrăul poate avea dificultăţi la pornire şi accelera cu greu.
• Dacă jiglerul H este prea slab setat, ferăstrăul va produce putere mai puţină, acceleraţie mai slabă şi apare riscul stricării motorului.
• Dacă oricare din jiglerele L şi H este setat prea bogat, vor apărea probleme de acceleraţie sau o viteză prea redusă de lucru.