anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Am făcut de dimineață un test Covid care a ieșit pozitiv.
E formă ușoară.
Știu că ar trebui să anunț medicul de familie dar problema este că eu nu sunt asigurată, deoarece momentan nu sunt angajată iar medicul de familie nu vrea să-mi ofere consultație din această cauză.
În momentul de față medicul de familie nu știe că am Covid.
Cui să mă adresez în cazul acesta?
Să anunț totuși medicul de familie?

Atenţie! Problemele medicale necesită asistenţă/consult specializat, vă recomandăm să apelați la acest tip de consult pentru diagnostic și tratament. Sugestiile utilizatorilor TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical.

Psihologii voluntari din secțiunea Coronavirus răspund doar întrebărilor legate de ce simțiți în această perioadă, întrebări care au legătură cu starea voastră psihică în contextul pandemiei.
Pentru informații oficiale despre pandemia de coronavirus folosiți site-ul https://stirioficiale.ro sau alte surse validate de autoritățile statului.
Răspuns Câştigător
| Dintrebare a răspuns:

Suna la DSP pentru ca ei trebuie anuntati si de acolo o sa iti zica sa anunti si medicul de familie. Oricum medicul de familie nu iti da nimic, decat pastile pe care oricum si farmacistii stiu sa le dea. Daca cumva te simti rau suna la 112. Multa sanatate si sa te faci bine curand

13 răspunsuri:
| corbulalbrosu a răspuns:

DSP-ului teritorial de care apartine localitatea in care locuiesti. Multa sanatate!

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Medicul de familie este cazul să îl anunți dacă ești înregistrată la el, ca să treacă în fișa ta medicală și să îți dea îndrumări terapeutice. Medicul de familie la care nu ești înregistrată, care poate fi oricare, te va consulta contra cost.

| Simpatic a răspuns:

Ai facut test PCR sau de asta de uzina, daca nu e PCR nu m-as increde in rezultatele sale.
Pe de alta parte medicul de familie nu e important aici, deci nu te ajuta cu nimic; chiar daca nu ai asigurare nu e nicio problema pentru ca medicul de familie nu te va consulta in acest caz.
Fa un test PCR si daca rezultatul e pozitiv izoleaza-te 14 zile in casa din proprie initiativa.
Mergi la farmacie si cumparati un oximetru (arata asa https://www.emag.ro/......DT4W7TMBM/ si verificati zilnic saturatia de oxigen din sange, covidul devine periculos cand oxigenul este sub valori de 92-90% sa zicem, valorile ok sunt de peste 93-94%; de ce am zis de oximetru pentru ca covidul afecteaza plamanii in fazele moderate si grele, iar in cele usoare nu o face ci e localizat la nivel ORL mai ales, deci nu a patruns in plamani.
Daca ai o faza usora oxigenul o sa fie ok si nu ai de ce sa iti faci probleme, daca oxigenul e sub ce ti-am scris (sub 94-90% sau mai mic) e nevoie de internare in spital neaparat si administrare de antivirale, antibiotice specifice, recomandarea mea fiind spitalele de pneumologie pentru ca ele au know who-ul necesar tratarii covid 19 si a afectiunilor plamanilor.
Multa sanatate.

| relian a răspuns:

Nu te adresa nimanui ca nu ai nimic,crede-ma,tot balamucul asta este de fapt altceva.
Bine tu faci cum crezi,dar daca anunti pe aia,iti faci singura probleme.
Tot balamucul asta este de fapt altceva,am intrat intr-un nou ev intunecat,la conducere au ajuns oameni care vor sa controleze,sa isi impuna gandirea si celorlanti.
Virusii nu exista,sunt niste microrganisme inventate. Oamenii n-ar trebuie sa incepa sa gandeasca cu capul lor,dar se pare chestii din astea medicale sperie oamenii f usor,iar multi se lasa manipulati pentru ca nu vor sa gandeasca,nu vor sa stie nimic.
Sint f multe chestii pe care toti le vad, dar desi le vad, stiu f sigur ce sunt, dar totusi f multi vor sa fie controlati, sa fie condusi de cei care conduc lumea astazi, adica de noul ev mediu intunecat.Trist

| alina2k18 a răspuns:

Anunta DSP si evident stai acasa.
Te poti autoasigura gen platind darilewinking la CNAS din ultimele 6luni.

| Emma30555 a răspuns:

Tratamentul uzual este vitamina C, vitamina D și Zinc, paracetamol contra febrei sau durerii, pentru unele persoane care au avut o forma mai grea s-a administrat antibiotic Azitrox, azitromicina. Ar fi bine sa ai un aparat de măsurat oxigenul din sânge, îl poți comanda de pe eMAG nu este foarte scump. Am avut și eu covid și alți prieteni și de aceea am recomandat cele de mai sus. Ar fi bine dacă ai putea lua legătura cu medicul tău pentru a fi tratata corespunzător

| Lukasssz a răspuns:

Fa alt test.

| Nirvanaaa a răspuns:

Trebuie sa anunti DSP-ul. Precizează-le ca nu poți avea contact cu medicul de familie pentru ca nu ești asigurata.

| RobertMoon a răspuns:

Și dacă anunți o faci degeaba. Cunosc persoane care au avut covid, iar medicul de familie nu a făcut nimic altceva decât să îi sune la 2-3 zile și să-i întrebe cum se simt și cam atât. Tratament 0, iar daca se simțeau mai rău a spus sa sune la 112 în cazul ăsta, așa că tragi singură concluziile. Trebuie sa anunți DSP și să stai în izolare 2 săptămâni, iar apoi te poți întoarce la activitățile obișnuite.

| cfrtobias a răspuns:

Trebuia sa faci poate inca 1 ca poate era defecta din farmacie, n-ai gust sau miros?

| Anuket a răspuns (pentru cfrtobias):

Defect poate fi negativ.

| Invictusman a răspuns:

Suni la DSP, ai grija cu cine iei contact, și nu ieși afara 14 zile trebuie sa stai în carantina, dacă locuiești cu părinții, familia, ar trebui sa îți faci grija pentru ei ca de la o vârstă sistemul imunitar nu mai e asa sănătos și se știe ca acest virus ataca sistemic organele, efectiv îți distruge plămânii și inima dacă ai un sistem imunitar precar.
De la o forma ușoară poate ajunge la forma severa dacă sistemul imunitar nu răspunde și infecția nu este tratata corespunzător.
Virusul la unele persoane este înșelător, imprevizibil asa ca mare grija, cunosc persoane care au fost relativ în stare stabila și apoi au murit subit, la fel s-a întâmplat.și cu maica-mea dar ea era în vârstă și avea boli cronice grave.
Pe mine mau pus supele calde, ceaiurile în picioare, m-am hidratat bine ca aveam gatul, gura extrem de uscate.
La început am avut febra, dureri moderate în tot corpul și ulterior a urmat calvarul. Sa ști ca dacă l-ai luat odată îl mai poți lua oricând.

| Mopmop a răspuns:

Intai de toate pastreaza-ti calmul! Este cunoscut faptul ca la nivel mare de stres sistemul imunitar slabeste. Asteapta ca in maxim 2 zile vei pierde mirosul si gustul (asta daca inca il ai ) Atunci nu intra in panica. Bea cat mai multe lichide. Iti recomand doar apa si ceaiuri. Odihna e foarte importanta.
Daca vrei iti pot spune mai multe despre experienta mea. Ca idee, am avut de 2 ori. A doua oara vaccinat fiind.
Multa sanatate iti doresc!