| NoWomanNoCry a întrebat:

Buna,nu stiu daca am ales categoria corecta dar sper ca cineva o sa poata sa ma ajute. Eu sunt elev in clasa a 9-a la sectia mate-info si trebuie sa spun ca am o problema cu informatica(deocamdata lucram in c++)...problema nu este ca nu imi place informatica in sine, ba chiar imi place si vreau sa ma angajez in domeniul acesta pe viitor.Problema este ca eu nu ma descurc deloc sa transform o problema din text, in program.Adica daca citesc un exercitiu nu pot sa ma concentrez si sa adun toate formulele la un loc ca sa il fac sa mearga.Eu tot exersez acasa si fac aceleasi programe incontinuu pe PC dar nu ma prea ajuta si nu stiu ce sa fac sa invat sa transform text, in c++....As fi recunoscator daca cineva m-ar putea ajuta+funda..Multumesc anticipat! happy

Răspuns Câştigător
| Radu284 a răspuns:

Ideea in programare, ca si in invatarea unei limbi straine, este ca dupa un timp o sa incepi s agandesti direct in limbajul ala, fara sa 'aduni formule'. De fapt, la ce faceti voi in a 9-a nu prea sunt formule. Da-mi exemplu de problema la care ai dificultati, si-ti explic eu cum se face.

| NoWomanNoCry explică (pentru Radu284):

Uite de exemplu o problema de la o tema de curand: "Se citesc n numere intregi.Sa se verifice daca suma dintre primul si ultimul numar citit este numar prim." Sau o alta problema:"Sa se afiseze numar

| Radu284 a răspuns (pentru NoWomanNoCry):

Ok, este relativ simpla. Pe voi v-a invatat de pseudocod? Sau de scheme logice?

| didiDia a răspuns (pentru NoWomanNoCry):

Algoritmul in pseudocod (sau modul de a gandi rezolvarea problemei) este urmatorul:
citeste numarul n
citeste cele n numere intregi
calculeaza suma dintre primul si ultimul numar citit
pentru i de la 2 la radical din suma verifica
daca restul impartirii sumei la i este egal cu 0, suma nu este numar prim si ne oprim
daca i a ajuns sa fie mai mare decat radical din suma, suma este numar prim
(acum s-a sfarsit pseudocodul)
Nota:i este o variabila contor