| VictoriaBatir a întrebat:

Buna,tuturor!
Sunt eleva in clasa 8-a in Republica Moldova si doresc sa ma transfer cu invatatul in Romania si anume in Bucuresti,fiindca nu vreau sa pierd un an. Ce acte trebuie sa prezint in scoala in care o sa ma duc?
Si in scolile gimnaziale din Bucuresti,sunt uniforme, adica vreau orice detaliu despre cum e intr-o scoala din Romania..Multumesc din suflet, dau funda celui mai explicit raspuns!

Răspuns Câştigător
| RainmakerX a răspuns:

Buna!
In primul rand nu cred ca o sa dai un an inapoi intrucat te descurci cu romana... un an inapoi dau cei de prin alte tari precum Spania/Japonia etc., cei care au probleme mari cu limba romana, in cazul tau nu cred ca ai asa ceva.

Cum sa fie? Este la fel ca intr-o scoala normala, cred...
Nu ai dulapioare speciale in care sa-ti tii lucrurile deci vii mereu cu diverse caiete si carti dupa tine in functie de orar, ai ore de 50 de minute si pauze de 10... o sa dai la sfarsit de semestru teze la matematica si romana...asta pana in clasa a 7-a, in clasa a 8-a o sa mai dai si a 3-a teza la o materie la alegere dintre itorie si geografie.
Tezele se dau la sfarsitul semestrelor adica prima serie in noiembrie-decembrie la sfarsitul primului semestru si a 2-a prin mai la sfarsitul celui de-al doilea semestru.
La gimnaziu ai vacanta de Craciun-2 saptamani, intre semestre (pe la inceputul lui februarie- 1 saptamana)
De Paste -2 saptamani (1 saptamana altfel in care mergi la scoala si faci jocuri sau alte activitati si 1 saptamana de stat acasa)
Si bineinteles, vacanta de vara care de obicei tine de pe 15 iunie pana pe 15 septembrie (aproximativ)
Ai undeva in jur de 14-16 materii.
Ti se acorda si o nota la purtare... Nota la purtare poate sa fie scazuta de profesori sau scade automat cu cate 1 punct la fiecare 10 absente nemotivate (10 chiuluri sau ceva de genul...)