| VictoriaBatir a întrebat:

Buna,tuturor!
Sunt eleva in clasa 8-a in Republica Moldova si doresc sa ma transfer cu invatatul in Romania si anume in Bucuresti,fiindca nu vreau sa pierd un an. Ce acte trebuie sa prezint in scoala in care o sa ma duc?
Si in scolile gimnaziale din Bucuresti,sunt uniforme, adica vreau orice detaliu despre cum e intr-o scoala din Romania..Multumesc din suflet, dau funda celui mai explicit raspuns!

Răspuns Câştigător
| RainmakerX a răspuns:

Buna!
In primul rand nu cred ca o sa dai un an inapoi intrucat te descurci cu romana... un an inapoi dau cei de prin alte tari precum Spania/Japonia etc., cei care au probleme mari cu limba romana, in cazul tau nu cred ca ai asa ceva.

Cum sa fie? Este la fel ca intr-o scoala normala, cred...
Nu ai dulapioare speciale in care sa-ti tii lucrurile deci vii mereu cu diverse caiete si carti dupa tine in functie de orar, ai ore de 50 de minute si pauze de 10... o sa dai la sfarsit de semestru teze la matematica si romana...asta pana in clasa a 7-a, in clasa a 8-a o sa mai dai si a 3-a teza la o materie la alegere dintre itorie si geografie.
Tezele se dau la sfarsitul semestrelor adica prima serie in noiembrie-decembrie la sfarsitul primului semestru si a 2-a prin mai la sfarsitul celui de-al doilea semestru.
La gimnaziu ai vacanta de Craciun-2 saptamani, intre semestre (pe la inceputul lui februarie- 1 saptamana)
De Paste -2 saptamani (1 saptamana altfel in care mergi la scoala si faci jocuri sau alte activitati si 1 saptamana de stat acasa)
Si bineinteles, vacanta de vara care de obicei tine de pe 15 iunie pana pe 15 septembrie (aproximativ)
Ai undeva in jur de 14-16 materii.
Ti se acorda si o nota la purtare... Nota la purtare poate sa fie scazuta de profesori sau scade automat cu cate 1 punct la fiecare 10 absente nemotivate (10 chiuluri sau ceva de genul...)
Daca chiulesti intr-o zi cu 5 ore atunci vei primi 5 absente (daca ai noroc atunci poti sa primesti si mai putine intrucat exista profesori precum cei de desen care sunt mai delasatori si nu trec absentii dar acestea sunt raritati)
De asemenea daca in acea zi ai in orar 2 ore de mate atunci vei primi 2 absente -cate 1 pentru fiecare ora.

De fiecare clasa de gimnaziu are grija un diriginte care se ocupa de trecerea notelor, administrarea clasei, face excursii si aplica anumite reguli specifice clasei (de exemplu in clasa mea diriga a impus regula proprie de a ne lasa toti telefoanele intr-un colt special amenajat de clasa numit "Colt pentru telefoane". Altii nu mai au asa ceva dar asta este ce a vrut diriga...)

De ce acte ai nevoie? De asta nu sunt sigur...stiu ca ai nevoie de fisa matricola, de o copie de pe certificatul de nastere (parca) si o lista cu vaccinurile facute care de obicei este ceruta de cei de la cabinetul scolii. (locul in care mergi daca iti este rau sau daca te doare ceva si vrei sa scapi de la ora. La noi poti sa primesti si scutiri direct de la cabinet daca ai simptome cum ca ai fi bolnava.)

Cam atat, in ceea ce priveste acele acte nu sunt sigur, foaia matricola este cea mai importanta dintre toate din cate imi amintesc...imi pare rau.
O sa-ti spuna cei de la scoala ce trebuie sa aduci.
Sper ca te-am ajutat!
Succes!

0 răspunsuri: