anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Eu sunt un elev mai mare, iar in ciuda varstei mele de 28 ani,dar abia acum imi continui scoala "gimnaziala" prin programul educational numit A doua Sansa. Sunt clasa a VII-VIII pentru ca in acest program faci doi ani intr-un singur an. Oricum,programul e cam frectie la picior de lemn pentru ca preda ca la prosti,iei note pe nimic,iar daca vrei sa mergi mai departe la liceu cu ce materie inveti prin acest program,risti ca liceul sa nu iti recunoasca studiile pentru ca forma de predare e diferita cu cea de la curs de zi. Probabil unii nu ma vor crede ca am numai VI clase spunandu-mi ca scriu prea corect gramatical. Cand am postat pe un forum spunand despre situatia mea,userii de acolo ziceau ca sunt un student plictisit.laughing Am ramas fara scoala,dar nu si analfabet.

Ce nu imi place mie la acest program de invatamant sunt colegii prosti si vagabonzi pe care ii am. Am multi colegi de etnie care numai ragaie,scuipa,vorbesc urat,deranjeaza orele,pun manele in timpul orei. Mai sunt si colegi romani de ai mei,dar care se comporta mai urat decat cei de etnie. Eu sunt un om educat, am cei 7 ani de acasa si chiar nu pot sta in preajma unor astfel de specimene aterizate parca de pe alta planeta. In pauze mereu sunt retras in banca mea,iar la tigara daca merg iau alta directie numai in preajma colegilor needucati nu stau. Din toata clasa, cel mai bine ma inteleg cu un coleg care e cu 13 ani mai mic decat mine. Ne-au apropriat mult aceleasi interese,gandim aproape la fel si asemanator ca si mine,evita sa se bage printre colegii prost crescuti si needucati. L-am lasat sa stea si cu mine in banca, il ajut la anumite materii si chiar il sfatuiesc sa se tina de scoala si sa invete pentru ca altfel va ajunge sa faca scoala la 28 ani cum o fac eu.

La noi in clasa avem si fete. Ma rog "fete" pentru ca atunci cand le auzi cum vorbesc te iei cu mainile de cap. Vagaboante care fac numai pe interesantele, dar nimic bun in cap. Am in clasa trei fete ( 16-17 ani ),toate umbla in limba dupa mine de parca sunt Brad Pitt in Hollywood. Una dintre fete e mai neagra decat ceafeaua neagra. Nu,nu e afro-americana. La a treia zi dupa ce am inceput scoala,doua dintre ele ma intrebau deja cum stau cu iubirea. Le-am auzit,dar m-am facut ca ploua si nu am raspuns. Eu nu merg la scoala sa caut relatii sau mai bine zis,nu merg la scoala sa caut relatii cu persoane ca ele. Adica lipsite de caracter. Ele mereu se bagau in seama cu mine, eu niciodata nu le-am acordat atentie. Nu sunt fete. Astea sunt cățele in calduri. Mai mult stau de vorba cu copilul de 15 ani. A si nu sunt pedofil sau cum vrei sa numesti. Dar ca sa legi o prietenie cu mine, mai intai trebuie sa ai cei 7 ani de acasa. Daca nu ii ai,ma privesti de la distanta chiar daca suntem colegi. Persoanele lipsite de caracter ma enerveaza asa ca mai bine lipsa. Din toata clasa, mai mult pe colegul de 15 ani mi-a aratat ca are ceva educatie si pentru asta il accept. In rest nu ma leg la cap fara sa ma doara pentru ca nu am cu cine.


Dar totusi ma deranjeaza colegele. Eu tot incerc sa le ignor,ele mereu sa atraga atentia cu ceva. Una dintre colege,vazand ca nu are sanse sa socializeze cu mine, am observat ca o da in caracter de om frustrat. Acum cateva zile priveam in alta parte,iar una dintre fete credea ca ma uit la ea.

-La ce te uiti,ma? Imi spune ea.
-Pe tine te-a intrebat cineva ceva? Ii raspund eu. Apoi am sfatuit-o sa vorbeasca intr-o punga pentru ca o voi asculta mai tarziu.

Stii vorba aia " pentru o viata sanatoasa evita contactul cu idiotii din timpul zilei ". Ei bine,aici a fost greseala mea. I-am acordat atentie. Atata a trebuit pentru ca a inceput sa se rasteasca la mine de parca eram fratele ei mai mare sau cine stie. Poate eram iubit sau cine stie ce isi mai imagineaza.

Astazi la fel,in fata scolii facea pe marea XENA prin fata mea. Cand i-am intrebat-o ca ce-i trebuie,mi-a spus ca poate vine si imi trage una. Incearca si ea sa atraga atentia si vazand ca nu tine,recurge la jigniri,amenintari si istericale. Om cu caracter cum ma consider,dar incerc sa ignor toate acestea. Ma gandeam sa anunt dirigintele pentru ca am si asta, dar nu vreau sa par a copil de 5 ani care se plange ca i s-a furat galetusa. Sunt om cu caracter si las prostii sa vorbeasca pentru ca prostii mereu au mintea odihnita. laughing

Ce ziceti, procedez bine ca ignor astfel de colegi? Nu ma simt bine in preajma lor. Nu imi place comportamentul lor. Din acest motiv prefer sa fiu rece si distant.

Răspuns Câştigător
| anonimg a răspuns:

În primul rând tot respectul pentru că mergi la școală și continui studiile.
În al doilea rând același respect ți-l ofer pentru că nu te pui la mintea celor necivilizați.
Există două versete în Biblie care spun așa:
"Nu raspunde nebunului dupa nebunia lui, ca sa nu semeni si tu cu el. - (Proverbe.26:4)
Raspunde insa nebunului dupa nebunia lui, ca sa nu se creada intelept." - (Prov.26:5)
Trebuie păstrat întotdeauna un echilibru. Căci și Domnul Hristos câteodată le raspundea nebunilor ca ei să nu se creadă înțelepți, iar câteodată nu le răspundea deloc. Dar nu statea prea multă vreme în mijlocul lor.
Este bine și că păstrezi distanța. Dar să nu-i urăști pe ei, ci caracterul lor. Când ai ocazia, oferă-le ajutorul; dar nu de teamă, ci pentru că așa este caracterul tău. Îi ajuți, dar nu le faci temele în locul lor. Niciodată să nu le faci temele.
Caută să nu le răspunzi cu asprime. Aștepți până te calmezi și apoi le răspunzi dacă ai atunci un răspuns. Dacă răspunzi nebunului după nebunia lui, ai văzut ce se întâmplă.
Dacă apar probleme mai serioase, atunci ești nevoit să le aduci înaintea dirigintelui.
Bine era dacă aceste cursuri s-ar fi putut face și online.
Puțini dintre ei se vor domestici până la terminarea studiilor.
Le poți spune că nimeni nu are de câștigat nimic dacă se vorbește urât -nici cel care vorbește și nici cel care ascultă.
Tu teme-te de Dumnezeu și niciodată de oameni; și vei vedea cât de mult El te va binecuvânta.

Răspuns Apreciat de Editori
| alessia5158 a răspuns:

Chiar daca ai acelasi nivel educational esti. totusi,o persoana adulta cu o experienta destul de relevanta in materie de socializare cu tinerii "nelinistiti " si "pierduti" --- cel putin asa sustii in, conversatia de mai sus, cu alt user! Oare, ca om trecut prin "ciur si darmon", sa nu stii ca acesti copii, colegii tai, nu pot fi ignorati si lasati de izbeliste?! Pana si un animal salbatic poate fi imblanzit! Imblanzeste -i! ---vei avea mai mult succes decat un profesor sau un parinte.

6 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Poti sa faci la tine acasa studiile si sa te prezinti la examen, e modalitatea online sau cu materialu didactic care il ai singur te chinui

| Bondarel99 a răspuns:

Daca se face scoala prea stricta la "a doua sansa" nu e bine ca vezi Doamne toti care se duc acolo au serviciu, familie si nu au timp si de scoala, vor sa isi ia diploma si atat pentru ca nu e liceu normal ci e doar "a doua sansa". Daca nu se face scoala ca lumea iar nu e bine. Cine sa va mai inteleaga? Deci sa inteleg ca problema ta cea mai mare e ca esti hartuit de fete de 16 ani, nu? E
Eu nu inteleg de ce ai pus o intrebare la care ti-ai dat singur raspuns.

| anonim_4396 explică (pentru Bondarel99):

Eu cred ca nu ai inteles deloc care a fost intrebarea. Mai citeste odata textul. Apoi inca odata pana intelegi. Apoi sa comentezi. Pana atunci nu mai comenta cat sa nu adormi. Ok.

| anonim_4396 explică (pentru Bondarel99):

Si nu mi-ar strica o predare mai stricta la anumite materii pentru ca spre ex. eu sunt un om cu potential si pot chiar daca si muncesc. Iar la a doua sansa faci pana la clasa a X ea. Cum sa merg eu la un liceu ( chiar si privat ) daca materia e de toata jena? Mai mult, as vrea sa fac si facultate. Oare cum?

| anonim_4396 explică (pentru Bondarel99):

Iar daca ai venit aici sa imi tii teoria chibritului, atunci ai gresit locul.

| supadeceapa a răspuns (pentru anonim_4396):

Totusi, cum ai ajuns sa te reapuci de scoala abia la varsta asta?

| anonim_4396 explică (pentru supadeceapa):

Mmm,foarte buna intrebarea. Oare de ce? Pentru ca m-am saturat sa fac muncile de jos. M-am saturat sa fac munca de sclav si sa fiu platit cu salariul minim. M-am saturat sa traiesc asa, vreau o schimbare in viata. Vreau un viitor mai bun pentru mine si viitoarei mele familii. Nu sunt casatorit, dar am avut si eu relatii. Relatii esuate. Dar fara scoala nu faci nimic in lumea asta. Cand esti tanar si rebel razi si zici ca scoala e pentru prosti. Dar atunci cand cresti si te maturizezi sa constientizezi ca nu e nici chiar asa. Sa constientizezi ca nici macar nu existi fara scoala. In stanga CV, in dreapta CV..Esti mereu umilit si prost platit. Intr-o zi daca daca voi ajunge si eu bogat chiar vreau sa infintez o fundatie prin care sa ajut mai mult tinerii. Mai mult decat ofera a doua sansa. In tara asta sunt multi tineri inteligenti si din cauza anturajului ( sau al statului indiferent ) pasesc pe cai gresite. Ajung sa se drogheze, ajung in puscarii, altii ajung morti. Vreau sa invat pe altii sa nu faca aceleasi greseli cum am facut eu. Bine ca in Romania ne intereseaza legi ale justitiei decat sa ne ocupam de tineri si de viitorul lor pentru ca pana la urma tinerii de acum sunt viitorul in tara asta.

| anonim_4396 explică (pentru supadeceapa):

Aaa cum am ajuns, nu de ce...scuze. Am citit gresit intrebarea. Probleme familiale. Divort parinti,bunici care s-au bagat ca strampul,eu eram plimbat cand la mama,cand la tata,cand la bunicii din partea lui tata,cand la bunicii din partea lui mama,ba la unchi,ba la matusi; bunici care au vrut sa ma bage in casa de copii doar asa,ca nu ma suportau. Am fost plimbat in stanga -dreapta, folosit, batjocorit, umilit, intors 190° comportament, dar in afara de mama nu m-a vrut nimeni. Am fugit multi ani de acasa, am stat pe strazi si gari. Nu am cersit, nu am furat, nu m-am drogat. In toata aceasta perioada numai mama mi-a fost alaturi. Celelalte rude doar radeau si se bucureau ca ajunsesem asa. Dar uite-ma azi un om cu capul pe umeri si chiar daca imi fac sc la 28 ani,nu mi-e rusine. Sunt un om care gandeste realist si chiar daca am stat mult pe strazi,asta nu inseamna ca am si comportament de bulevard. Si nu ma compar cu lichelele din clasa. Cat am fost copil,am fost acolo pe strada si am vazut realitatea dura. Tineri destepti, dar totusi drogati ca asa se simteau ei mai cool. Am stat printre ei, dar multumesc D-zeului ca nu m-am drogat niciodata. Nu imi vine sa cred ce am fost si ce am ajuns. Dupa cum am spus, cand voi avea si eu bani ( daca va fi, cine stie ) vreau sa ajut si eu pe altii.

| supadeceapa a răspuns (pentru anonim_4396):

sad Imi pare rau ca ai trecut prin asta, felicitari pentru initiativa si succes pe viitor. Sunt putini ca tine, care rezista tentatiilor, isi dau seama in ce loc sunt si incearca sa evolueze.

| sweetys a răspuns:

Nu am citit tot, fiindca imi este prea lene.
Nu te obliga nimeni sa stai cu persoanele pe care nu le suporti. Tu ai principiile tale care sunt paralele cu ale lor, si datorita varstei ai un alt mod de gandire. Este normal sa te izolezi de astfel de persoane.

| gabicoo a răspuns:

Frumos textu'. Nu am ce zice.
Nu cred ca esti un " student plictisit ". Mai mult ca sigur ca esti un troll ramas fara ocupatie.
Sau mai grav: un"prof" obligat sa lucreze cu genul asta de "ciumpalaci".
Elev în cadrul programului " a doua șansa " nu ai cum sa fii. Eu chiar am predat unor astfel de specimene, iar tu nu esti genul.
laughing
Să fii iubit.

| anonim_4396 explică (pentru gabicoo):

Of,Maică Sfântă! Ce ar trebui să scriu ca să fiu si crezut? Chiar si eu ma intreb cum de am ajuns sa invat printre ei, dar ce pot face? Greselile vietii se platesc scump. Merg la scoala, strang din dinti, trece ora si plec acasa. Si crede-ma, chiar sunt un elev in acest program.

supadeceapa
| supadeceapa a răspuns:

Da, normal, nici sa vrei n-ai ce discuta cu asemenea suboameni. Castile in urechi si byebye.