| ionelaeli99 a întrebat:

Am si eu o intrebare sunt la un liceu in Timisoara pe profil comert clasa a10-a si as vrea sa ma transfer la baptist pe profil uman. Din cauza bacalaureatului nu stiu mate deloc iar acolo nu se da din mate. Intrebarea ar fi conteaza unde ai facut liceul daca ai bacu? Si ce as putea face dupa ce termin la baptist si iau bacu? Adica daca ar fi sa ma angajez unde as putea? Explicati-mi sunt intr-o ceata totala. Multumesc

Răspuns Câştigător
bursuc001
Userul Lunii
| bursuc001 a răspuns:

Bună!

Şi crezi că vei ştii mai multă Istorie ( decât Matematică )?
Nu contează unde ai făcut liceul sau din ce ai dat BAC-ul, iar posibilităţile de angajare sunt cam aceleaşi.


Transferul în timpul semestrului se face doar în situaţii EXCEPŢIONALE ( vezi mai jos Art. 225 )...


În general, se poate să te transferi la toamnă, Cererea de transfer se depune în vacanţă!
Evident, dacă îndeplineşti anumite condiţii şi dacă ţi se aprobă Cererea de transfer...

Diferenţele se dau la/din materia pe care NU ai studiat-o la vechiul liceu...


Vezi mai jos detalii despre procedura de transfer :


"Capitolul 6 - Transferul beneficiarilor primari ai educaţiei :

Art. 219 Beneficiarii primari ai educaţiei au dreptul să se transfere de la o clasă la alta, de la o unitate de învăţământ la alta, de la o filieră la alta, de la un profil la altul, de la o specializare/calificare profesională la alta, de la o formă de învăţământ la alta, în conformitate cu prevederile prezentului Regulament şi ale Regulamentului de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ la care se face transferul.
Art. 220 Transferul beneficiarilor primari ai educaţiei se face cu aprobarea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ la care se solicită transferul şi cu avizul consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ de la care se transferă.
Art. 221 (1) În învăţământul antepreşcolar/preşcolar, primar şi gimnazial, precum şi în învăţământul profesional, liceal şi postliceal beneficiarii primari ai educaţiei se pot transfera de la o grupă/clasă la alta, în aceeaşi unitate de învăţământ sau de la o unitate de învăţământ la alta, în limita efectivelor maxime de antepreşcolari/preşcolari/elevi la grupă /clasă.
(2) În situaţii excepţionale, în care transferul nu se poate face în limita efectivelor maxime de antepreşcolari/preşcolari/elevi la grupă/clasă, inspectoratul şcolar poate aproba depăşirea efectivului
maxim, în scopul efectuării transferului.
Art. 222 (1) În învăţământul profesional, liceal sau postliceal aprobarea transferurilor la care se schimbă filiera, domeniul de pregătire, specializarea/calificarea profesională este condiţionată de
promovarea examenelor de diferenţă.
(2) Disciplinele/modulele la care se susţin examene de diferenţă se stabilesc prin compararea celor două planuri cadru. Modalităţile de susţinere a acestor diferenţe se stabilesc de către consiliul de
administraţie al unităţii de învăţământ şi de către membrii catedrei.
Art. 223 Elevii din învăţământul liceal, din învăţământul profesional şi din învăţământul postliceal se pot transfera, păstrând forma de învăţământ, cu respectarea următoarelor condiţii:
a) în cadrul învăţământului liceal, elevii din clasa a IX-a se pot transfera numai după primul semestru, dacă media lor de admitere este cel puţin egală cu media ultimului admis la specializarea la care se
solicită transferul; în situaţii medicale deosebite, elevii din clasa a IX-a a învăţământului liceal pot fi transferaţi şi în cursul primului semestru sau înainte de începerea acestuia, pe baza avizului comisiei medicale judeţene/a municipiului Bucureşti, cu respectarea condiţiei de medie, menţionate anterior;
b) în cadrul învăţământului liceal, elevii din clasele a X-a – a XII-a/a XIII-a se pot transfera, de regulă, dacă media lor din ultimul an este cel puţin egală cu media ultimului promovat din clasa la care se solicită transferul; excepţiile de la această prevedere se aprobă de către consiliul de administraţie;
c) în cadrul învăţământului profesional cu durata de 3 ani, elevii de la clasa a IX-a se pot transfera numai după primul semestru, dacă media lor de admitere este cel puţin egală cu media ultimului admis
la calificarea profesională la care se solicită transferul; în situaţii medicale deosebite, elevii din clasa a IX-a a învăţământului profesional cu durata de 3 ani pot fi transferaţi şi în cursul primului semestru sau înainte de începerea acestuia, pe baza avizului comisiei medicale judeţene/a municipiului Bucureşti, cu respectarea condiţiei de medie, menţionate anterior;
d) în cadrul învăţământului profesional cu durata de 3 ani, elevii din clasele a X-a şi a XI-a se pot transfera, de regulă, dacă media lor din ultimul an este cel puţin egală cu media ultimului promovat din
clasa la care se solicită transferul. Excepţiile de la această prevedere se aprobă de către consiliul de administraţie;
e) elevii din clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a din învăţământul liceal se pot transfera în aceeaşi clasă în învăţământul profesional cu durata de 3 ani după susţinerea examenelor de diferenţă, în limita efectivului de 30 de elevi de clasă şi în baza criteriilor prevăzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ la care se solicită transferul.
f) elevii care au finalizat clasa a IX-a a învăţământului profesional cu durata de 3 ani se pot transfera doar în clasa a IX-a a învăţământului liceal, cu respectarea mediei de admitere la profilul şi specializarea la care solicită transferul. Elevii din clasele a X-a şi a XI-a din învăţământul profesional cu durata de 3 ani se pot transfera în clasa a X-a din învăţământul liceal, cu respectarea condiţiei de medie a clasei la care solicită transferul şi după promovarea examenelor de diferenţă.
Art. 224 Elevii din învăţământul liceal, din învăţământul profesional şi din învăţământul postliceal se pot transfera de la o formă de învăţământ la alta astfel:
a) elevii de la învăţământul cu frecvenţă redusă, se pot transfera la forma de învăţământ cu frecvenţă, după susţinerea şi promovarea examenelor de diferenţă, dacă au media anuală cel puţin 7, 00, la fiecare disciplină/modul de studiu, în limita efectivelor maxime de elevi la clasă şi potrivit criteriilor prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ; transferul se face, de regulă în aceeaşi clasă, cu excepţia elevilor din clasa terminală de la învăţământul cu frecvenţă redusă, pentru care durata studiilor este mai mare cu un an, care se pot transfera în clasa terminală din învăţământul cu frecvenţă;
b) elevii de la învăţământul cu frecvenţă se pot transfera la forma de învăţământ cu frecvenţă redusă, în limita efectivelor maxime de elevi la clasă;
c) elevii din clasele terminale ale învăţământului liceal se pot transfera de la învăţământul cu frecvenţă la învăţământul cu frecvenţă redusă, în anul terminal, după absolvirea semestrului I şi după susţinerea, dacă este cazul, a examenelor de diferenţă.
Art. 225 (1) Transferurile în care se păstrează forma de învăţământ se efectuează, de regulă, în perioada intersemestrială sau a vacanţei de vară. Prin excepţie, transferurile de la nivelurile antepreşcolar şi preşcolar se pot face oricând în timpul anului şcolar, ţinând cont de interesul superior
al copilului.
(2) Transferurile în care se schimbă forma de învăţământ se efectuează în următoarele perioade:
a) de la învăţământul cu frecvenţă la cel cu frecvenţă redusă, în perioada intersemestrială sau a vacanţei de vară;
b) de la învăţământul cu frecvenţă redusă la cel cu frecvenţă, numai în perioada vacanţei de vară.
(3) Transferul elevilor în timpul semestrelor se poate efectua, în mod excepţional, cu respectarea prevederilor prezentului regulament, în următoarele situaţii:
a) la schimbarea domiciliului părinţilor într-o altă localitate, respectiv într-un alt sector al municipiului Bucureşti;
b) în cazul unei recomandări medicale, eliberată pe baza unei expertize medicale efectuate de direcţia de sănătate publică;
c) de la clasele de învăţământ liceal la clasele de învăţământ profesional;
d) la/de la învăţământul de artă, sportiv şi militar;
e) de la clasele cu program de predare intensivă a unei limbi străine sau cu program de predare bilingv la celelalte clase;
f) în alte situaţii excepţionale, cu aprobarea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar.
Art. 226 Gemenii, tripleţi etc. se pot transfera în clasa celui cu media mai mare sau invers, la cererea părintelui, tutorelui sau susţinătorului legal sau la cererea elevilor dacă aceştia sunt majori, cu aprobarea directorului unităţii de învăţământ.
Art. 227 (1) Elevii din unităţile de învăţământ liceal şi postliceal din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, declaraţi inapţi pentru cariera militară, se pot transfera într-o unitate din reţeaua Ministerului Educaţiei Naţionale potrivit prevederilor prezentului regulament.
(2) Copiii cadrelor militare în activitate, ai militarilor angajaţi pe bază de contract, ai funcţionarilor publici cu statut special, în timpul sau din cauza serviciului militar, se pot transfera la cerere, din unităţile de învăţământ din reţeaua Ministerului Educaţiei Naţionale în unităţile de învăţământ liceal şi postliceal din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, dacă îndeplinesc criteriile de recrutare şi au fost declaraţi admişi la probele de selecţie, în baza dosarului de candidat, conform reglementărilor specifice ale acestor unităţi.
Art. 228 (1) Elevii din învăţământul preuniversitar particular sau confesional se pot transfera la unităţi de învăţământ de stat, în condiţiile prezentului regulament.
(2) Elevii din învăţământul preuniversitar de stat se pot transfera în învăţământul particular, cu acordul unităţii primitoare şi în condiţiile stabilite de propriul regulament de organizare şi funcţionare.
Art. 229 (1) Pentru copiii/tinerii cu cerinţe educaţionale speciale, în funcţie de evoluţia acestora, se pot face propuneri de reorientare dinspre învăţământul special/special integrat spre învăţământul de masă
şi invers.
(2) Propunerea de reorientare se face de către cadrul didactic care a lucrat cu copilul în cauză sau de către părinţii, tutorii sau susţinătorii legali ai copilului şi de către consilierul psihopedagog şcolar. Decizia de reorientare se ia de către comisia de expertiză din cadrul Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională/ Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională, cu
acordul părinţilor, tutorilor sau susţinătorilor legali.
Art. 230 După aprobarea transferului, unitatea de învăţământ primitoare este obligată să solicite situaţia şcolară a elevului în termen de 5 zile lucrătoare. Unitatea de învăţământ de la care se transferă elevul este obligată să trimită la unitatea de învăţământ primitoare, situaţia şcolară a celui transferat, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea solicitării. Până la primirea situaţiei şcolare de către unitatea de învăţământ la care s-a transferat, elevul transferat participă la cursuri în calitate de audient." - SURSA = R.O.F.U.I.P. aprobat prin Ordinul MEN nr. 5115/15.12.2014 de la linkul :
http://www.isjmm.ro/......rofuip.pdf

Vezi şi Modelul de la linkul :
http://www.gsfsighet.ro/......-elevi.pdf

Dacă eşti minor/ă, Cererea se întocmeşte de unul dintre părinţi!


Toate cele bune.

| ionelaeli99 explică (pentru bursuc001):

Tinand cont ca in generala am facut mate doar in clasa a 8-a eu zic ca da. La liceul la care sunt nu am nici o sansa la bac, acolo macar am o sansa...

| bursuc001 a răspuns (pentru ionelaeli99):

"Tinand cont ca in generala am facut mate doar in clasa a 8-a"?!?
Păi cum, s-a schimbat Programa şi NU se mai face Matematică decât în clasa a 8-a? rolling on the floor

Ai făcut mate în clasele 1-10; eventual, poate n-ai învăţat sad
Oricum, dacă consideri că te vei descurca mai bine la Istoria de clasa a 12-a, e okwinking


O seară/noapte frumoasă.

| ionelaeli99 explică (pentru bursuc001):

Si de curiozitate uiti unde traim? Cum se preda in scoli si nu e vorba de toti profesorii eu zic ca e o diferenta din clasa a 2-3 cand faceai adunari si scaderi si a 9-a s-au a 10-a cand faci permutari si combinari. Poate in capul tau e tot aia

| bursuc001 a răspuns (pentru ionelaeli99):

"Poate in capul tau e tot aia"

Aş fi preferat să NU o iei pe această "pantă"!
Exprimarea respectivă NU-ţi face cinste sad

Aş putea să-ţi fiu tată ( am 45 de ani, NU sunt un copilaş ca cei care ţi-au răspuns mai sus, FĂRĂ să te ajute cu ceva ); mai mult, ţi-am răspuns CIVILIZAT şi mă aşteptam la mai mult RESPECT din partea ta!
Mica GLUMIŢĂ pe care am făcut-o mai sus NU ţi-a "spart capul"winking

De asemenea, a 2-a facultate pe care am absolvit-o este tocmai în domeniul Mate-Info; deci, chiar ŞTIU "cu ce se mănâncă" Matematica laughing
Din PĂCATE, am văzut mulţi elevi care NU vor să înveţe nici măcar la meditaţii - deci, "argumentul" tău este cam şubred...

Oricum, tu faci cum doreşti!

Eu ţi-am dat un sfat "părintesc", aşa cum l-aş fi sfătuit şi pe fiul meu happy
NU cred că te ajută cu ceva să stai să înveţi materia dintr-un an întreg la vreo 2-3 discipline din care vei susţine examenele de diferenţă; apoi, NU sunt sigur că vei face faţă ( ca nivel de cunoştinţe ) la materiile de bază de la Uman - în plus, aşa cum spuneam anterior, va TREBUI să recuperezi toată materia de la Istorie şi s-o înveţi foarte BINE pe cea dintr-a 12-a...

S-ar putea ca, după câteva luni, să-ţi dai seama că ai făcut o MARE greşeală transferându-te sad

Oricum, mult succes!
Şi, poate, pe viitor, vei fi mult mai atent/ă cum te exprimi faţă de o persoană necunoscută ( care, în plus, te şi AJUTĂ )...


O zi frumoasă.

9 răspunsuri:
| MedionTcO a răspuns:

Ce profil este in liceul baptist?

| ionelaeli99 explică (pentru MedionTcO):

Real si uman eu as vrea pe uman

| MedionTcO a răspuns (pentru ionelaeli99):

Dupa uman du-te la academia de politie, si eu vreau acolo.Incerc sa dau la liceul militar. Daca nu intru dau la stiinte sociale, tot profil uman

| ionelaeli99 explică (pentru MedionTcO):

Pai nu as vrea acolo dar din cate stiu eu... Poti merge si la medicina adica dupa ce termini si iei bacu

| Katherine20 a răspuns:

Bună! Eu sunt la un liceu baptist, se fac aceleasi ore la uman ca la orice liceu care are profil uman, filologie atâta tot ca dai teza la religie în loc de latină.Nu contează așa mult liceul, poti face orice facultate după.
De la profilul uman cel mai potrivit ar fi profesor/ă de limba română/engleză, translator etc.