| cristiana1234 a întrebat:

La examenul de matematica pentru clasa a8a de anul acesta, la subiectul 2 exercitiul 4 spunea asa:
>f:R--R, f(x)=x-2
afla F(2).
In loc sa scriu: f(2)=2-2=0
am scris:f(2) =2x1-2=0
Rezultatul este acelasi numai ca in loc sa elimin x-ul, l-am luat ca fiind numarul 1.
Este corect? Se puncteaza? Daca da, cu cat. Adica ma refer daca da toate cele 50 de sutimi sau da mai putin.
Va multumesc.

18 răspunsuri:
| SunShine a răspuns:

Asta mi-a explicat si mie profesoara cu care fac ore, eu acum am bacul dar am avut un exercitiu si mi-a dat acelasi rezultat dar nu a fost rezolvat la fel, mi-a zis ca nu se puncteaza deloc, pentru ca pe ei nu numai rezultatul ii intereseaza ci si metoda, e foarte inportanta, e ca si cum scrii: exercitiul 1 rezultatul 0 si atat. Nu poti asa... din pacate aici o sa ai 0 puncte...

| cristiana1234 explică (pentru SunShine):

Dar la punctul B, unde trebuie reprezentat grafic functia, rezultatele au fost bune numai ca am facut la fel
Trebuia sa reprezentam grafic funtiaa in sistemul xOy. Sa luam orice numere si am facut asa:
f(2)=2x1-2=0 --> A=(2; 0)
f(3)=3x1-2=1--> B= (3, 1)
Dupa am facut desenul si am unit a cu b.
Se puncteaza? Rezultatele erau aceleasi daca faceam direct 2-2 si 3-2. Dar aici conteaza rezultatul final si desenul atat. Se puncteaza cu cele 50 sutimi oferite pentru raspuns corect? puppy dog eyes

| SunShine a răspuns (pentru cristiana1234):

Ai dreptate, depinde de corector, eu ţi-am zis, am păţit asemănător şi profesoara mi-a spus ca nu se punctează, sper să ai noroc.

bursuc001
Userul Lunii
| bursuc001 a răspuns:

Bună!

Din moment ce rezolvarea este GREŞITĂ, cel mai probabil, vei primi 1-2 puncte pentru rezultatul final...


Toate cele bune.

| cristiana1234 explică (pentru bursuc001):

Nu este GRESIITA! Profa mea de matematica spune ca este una din metode :*

| bursuc001 a răspuns (pentru cristiana1234):

Sorry că te DEZAMĂGESC, dar rezolvarea scrisă de tine chiar este GREŞITĂ sad
Din moment ce NU ai înocuit necunoscuta cu 2 şi ai mai adăugat alte înmulţiri cu 1 ( fără sens ), atunci e greşită, chiar dacă ai obţinut acelaşi rezultat!

Ce-ar fi dacă peste tot am mai "planta" câte o înmulţire cu 1 - că, vorba aceea, nu se schimbă nimic sad
Hai să mai şi împărţim aiurea cu câte un 1, sau să amplificăm cu un 2, după care simplificăm cu el şi obţinem acelaşi rezultat "corect"...
Ai impresia că vei obţine punctajul maxim în acel caz?

Din PĂCATE, vei primi doar 1-2 puncte pentru rezultatul final...


O zi frumoasă.

| cristiana1234 explică (pentru bursuc001):

Dar la punctul B, unde trebuie reprezentat grafic functia, rezultatele au fost bune numai ca am facut la fel
Trebuia sa reprezentam grafic funtiaa in sistemul xOy. Sa luam orice numere si am facut asa:
f(2)=2x1-2=0 --> A=(2; 0)
f(3)=3x1-2=1--> B= (3, 1)
Dupa am facut desenul si am unit a cu b.
Se puncteaza? Rezultatele erau aceleasi daca faceam direct 2-2 si 3-2. Dar aici conteaza rezultatul final si desenul atat. Se puncteaza cu cele 50 sutimi oferite pentru raspuns corect?

| lapadatgeorge a răspuns (pentru cristiana1234):

Da, este acelasi lucru, dar profesorul corector va presupune mai mult ca sigur ca la rezolvarea unei functii nu te pricepi, nu stii ca trebuie sa inlocuiesti x-ul cu numarul cerut. Imi pare rau, dar trebuie sa ii dau dreptate lui bursuc001! sad

| bursuc001 a răspuns (pentru cristiana1234):

Din PĂCATE, şi aici este cam acelaşi lucru sad

De asemenea, SPER că NU ai scris = între A şi paranteza cu coordonatele!
CORECT este : A(2; 0) şi B(3; 1).

Dacă ai făcut desenul corect, aici vei primi 3 puncte ( din 5 )!

| cristiana1234 explică (pentru lapadatgeorge):

Imi pare rau sa te contrazic.dar depinde de corector happy Poate fii mai indulgent sau nu happy depinde doar de profesorul ce corecteaza. happy

| cristiana1234 explică (pentru bursuc001):

Nu, nu am scris egal intre a si paranteza cu coordonatele. Desenul este corect. Aici profesoara mea de maate a spus ca voi primi cele 5 puncte deoarece desenul conteaza si rezultatul functiei happy

| bursuc001 a răspuns (pentru cristiana1234):

Cele 5 puncte se ÎMPART la cât este de scris!

Pentru calculul f(2) şi indicarea punctului A se acordă ( cel mai probabil ) 1 p.
La fel, pentru calculul f(3) şi indicarea punctului B se acordă ( cel mai probabil ) 1 p.

Iar celelalte 3 puncte se acordă pentru întreg desenul - dacă este CORECT!
Pe desen TREBUIE indicate : axele Ox şi Oy, coordonatele punctelor A şi B, se trasează DREAPTA care trece prin punctele A şi B ( nu doar segmentul AB )!
Dacă NU ai arătat TOATE aceste aspecte, atunci se mai scade din cele 3 puncte aferente desenului sad


O seară frumoasă.

| lapadatgeorge a răspuns (pentru cristiana1234):

Da, dar dupa cum au corectat la simulare (adica au corectat la sange) nu este exclus ca si acum sa corecteze la fel... sad Oricum, mult noroc! Si eu am dat anul acesta Capacitatea! big grin

| umbra09 a răspuns:

In unele cazuri daca acel subiect a fost facut doar ca sa spui rezultatul n-are nici o inmportanta dar in cazul in care acel subiect iti cere si rezolvarea problemei se puncteaza exercitiul rezolvat doar pana unde l-ai facut corect indiferent de rezultat
bafta big grin

| JoinTu a răspuns:

X * 1 = x, rezultatul este acelasi dar metoda prin care l-ai introdus pe 2 nu prea are logica.
Trebuia doar sa ii dai lui x valoarea 2 si ar fi venit mai simplu fara sa te complici: f(2) = 2-2 = 0;

| cristiana1234 explică (pentru JoinTu):

E exact la fel, numai ca in loc sa-l elimin pe x l-am lut drept 1 pentru ca asa am invatat straight face rezultatul e acelasi, nu incurca cu nimic la rezolvarea corecta. de aceea m intrbt daca se puncteaza

| cristiana1234 explică (pentru JoinTu):

Pentru ca daca ar fi fost f(x)=3x-2 s-ar fi facut:f(2)=2x3-2=4
Ai inteles? De aceea am facut asa. Si nu stiu daca se puncteaza.

| Serban_Andra_1999 a răspuns:

Poate iti da un punctaj intermediar