| AC4S4 a întrebat:

Unii ajung sa termine liceul si nu stiu sa scrie corect gramatical, se incurca la calcule de clasa a 5a, habar n-au sa localizeze statele pe o harta, habar n-au de istorie, etc.
Care credeti ca este motivul pentru care unii ajung in clasa a 12a si au cunostinte de clasa a 6a? Cum s-ar putea remedia situatia?

Răspuns Câştigător
| Libelle a răspuns:

Motive sunt multe...
- faptul că în România avem numeroase cazuri de copii din medii defavorizate. Când ai o mamă care mai are 6 copii făcuți cu 6 bărbați diferiți, sau un tată alcoolic agresiv, sau părinți care nu muncesc/ care nu pot munci și trăiți într-o sărăcie cruntă, sau când tot ce vezi de mic în jurul tău e răutate și sărăcie și violență, nu prea ai cum să te dezvolți ca un copil normal.
- când ești discriminat pentru că eșt diferit de ceilalți copii fie din cauzele de mai sus, fie pentru că ești țigan/sâsâit/gras/cu un defect fizic/handicap, din nou cresc șansele să nu te comporți normal și să nu manifești interes pentru școală
-părinți care nu consideră că e necesar ca copiii să învețe
-părinți care își doresc ca copiii lor să învețe însă nu au posibilitatea să le inspire interes pentru materiile de la școală. Mulți copii nu pot învăța după metoda învechită a sistemului din România
-sistemul educațional românesc lasă de dorit. Profesori incapabili, care se folosesc doar de dictări, teste, amenințări și țipete. Profesori sictiriți care își privesc meseria în scârbă din cauza salariilor deplorabile. Materiile sunt organizate foarte prost și fără niciun sens dacă ne gândim la abilitățile care vor fi căutate la un om în viitor pe piața muncii. Școala nu presupune dezvoltare de abilități și cultură generală ci memore de informații într-un stil de care sunt capabili preponderent copiii fără probleme
-lipsa de educație „de viață" în școli. Aici includ și educația sexuală, și consilierea. E pln de psihologi care stau cu diplomele în brațe și zero posturi de consilieri școlari și medici în școlile din România.
Pe scurt, nu se întâmplă nimic cu copiii din România care să nu se întâmple în general în țară. Dezinteres, corupție, nealocare corectă de fonduri, lipsa strategiilor de dezvoltare sau neaplicarea acestora etc.

47 răspunsuri:
| SângeDeAnonim a răspuns:

Vina totala și principala este a părinților și a dascălilor, a părinților pentru ca n-au avut suficienta putere, autoritate să-și educe copilul și a dascălilor ca dau acele note de trece din burta și asa normal ca elevul a promovat fără sa învețe nimic... Elevul este om care se educa în funcție de iq-ul fiecăruia, nu animal care nu poate fi educat.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Se "încurcă" nu "incurca" este o greșeală mică dar sună urât dacă nu pui î corect.
și încearcă să scrii cu diacritice "să" "ț" "că" nu sa, sau ca ( habar n-au să) (care credeți că) deoarece se înțelege altfel dacă tot trebuie să ținem cont. La bac nu poți să-i explici unui profesor asta când totul trebuie scris corect conform ortografiei.
Ex: cartea sa
ciocolata sa
Vreau cartea să citesc | nu (sa) citesc
nu sunt obligat să citesc "să" dacă ai scris sa.
Deci ce spuneai?

| Kogaion a răspuns:

Motivul este faptul ca scoala este o bataie de joc, se pune foarte mult accent pe cantitate si nu pe calitate, manualele scolare sunt praf, etc. Singura solutie este sa se investeasca mai mult in invatamant din partea statului, cum se promite prin campanii ca vor da 7% din PIB, educatiei si nu se intampla. Sa fie o reforma totala a invatamantului, manuale moderne si sa se puna accentul pe calitate si nu pe cantitate.

| Cannibal a răspuns:

Păi sincer tu ca profesor ai tot lasa un copil repetent de 100 de ori?
I-ai da o nota sa treacă și apoi la bac o sa vadă el.
Până la urmă degeaba ajunge in clasa a 12 dacă nu își ia bacul.

| ALGator a răspuns:

Scoala româneasca prin traditie preda "materia" analfabetism structural. Cu alte cuvinte esti capabil sa scrii cele mai bune analize literare dar ramîi blocat daca trebuie sa scrii o cerere pentru depus la secretariatul scolii.
Al doilea lucru este punerea exagerata a accentului pe elitism vazut prin prisma unor note, umilirea si dispretuirea a orice nu ia nota zece.
Trei, ignorarea puternicelor mecanisme din fiecare individ, copil, elev, matur de a avea performanta maxima in directia lucrurilor in care il faci sa creada si sa se simta bine. Parintii isi impiedica copiii sa aleaga anumite directii. Scoala si parintii isi arunca oprobiul daca un elev, student vrea sa schimbe o directie deja aleasa. Iar invataminul nu sprijina asta. Ar trebuie sa poti intrerupe cu mult mai multa usurinta, reveni etc.
Intrucit toti cei in cauza traiesc imersati in acest sistem, devine aproape imposibil sa il perceapa.
La asta se aliniaza si parintii.

| AC4S4 explică (pentru anonim_4396):

Alta era ideea. Cel care se încurcă la cratime pe tastatură, se încurcă și pe foaie. Dacă scriu fără diacritice pe tastatură, pe foaie nu uit să pun diacritice, fii sigur.

| AC4S4 explică (pentru ALGator):

Uite ce am observat eu. Elevii care au note mari sau medii (sunt capabili să scrie analize literare mai bune sau mai puțin bune) sunt capabili și de o dezbatere care nu are legătură cu programa școlară.
În schimb, elevii care au doar medii de trecere nu sunt capabili să vorbească liber despre diferite teme și stau prost cu cultura generală.
Desigur, oriunde există și excepții.

| ALGator a răspuns (pentru AC4S4):

Exista multe combinatii. Dar la baza se afla vicii de conceptie care provin de la profesori si parinti.
Eu faceam analize literare perfecte fara sa citesc nimic din literatura recomandata. Nu copiam nimic. Dar trebuia sa fii prea timpit sa nu poti pune cap la cap si combina bullshitul furnizat de profesor la materia respectiva. In viata adevarata insa, eram destul de neputincios. Nu imi lipseau ambitiile intelectuale, dar ele erau plasate in directii sterile. Am facut limba si literatura romana ani in sir fara ca sa inteleg ce este aceea sa scrii o nuvela, de ce si cum. Tirziu, dupa ce m-am dezintoxicat, m-am asezat la masa si am facut compozitii muzicale, am scris nuvele, texte de cintece in engleza facind tabula rasa de complexe, exigente etc. Copiilor si tinerilor nu li se spun o groaza de lucruri estentiale. Sint mentinuti in stare de subordonare si de timorare.
Dar, cum scrii, scapa cine poate. Dar e pacat. Ar putea sa "scape" cu mult mai multi. Spatiul nu permite aici sa detaliez.

| ALGator a răspuns (pentru AC4S4):

Mai continuu :-)
Indivizii care au perfomante medii sunt supusi apriori oprobiului. Li se atribuie mediocritatea ca o calitate intrinseca, in loc sa fie inclusi in hora.
Iarasi, insusirea unei culturi generale tine de un concept si metode de baza. Nu poti sa iti faci cultura generala buchisind in amanunt 10 materii indpendente la perfectie. In cultura generala conteaza conexiunile, transferul de cunostinte, transfrontalitatea. Asa ceva nu se prea preda, e in afara orizonturilor de interes.
Cunostinte despre tine insuti, relatia cu cei apropiati, comportamentul in caz de conflicte? Nimic, dupa ureche, romane siropoase, din auzite, din "convingeri". A propus ministrul ala un "manual de dirigentie" si a ris lumea cu gura pana la urechi.
Ce definitie a inteligentei ii invatam pe copii? Care este atitudinea noastra fata de "mediocri" care conform distributiei gaussiene au o pondere insemnata in populatie (70%)? Daca contributia "mediocrilor" nu ar fi importanta in societati, inseamna ca viata sociala s-ar duce de ripa. Good enough, spune englezul.
Te rog sa ma scuzi pentru monolog. Nu ma cert cu nimeni :-)

| corolav a răspuns (pentru ALGator):

Atenție: corect este „oprobriu".
Și... greșeala ta e din neștiință iar nu din grabă.

| corolav a răspuns (pentru ALGator):

Vezi chestia cu „oprobriul". Te repeți cu acel „oprobiu", care, cum spuneam, este greșit.

| ALGator a răspuns (pentru corolav):

Nu am știut niciodată că asta e forma corectă.

| relian a răspuns (pentru anonim_4396):

Ce spunea? Ca hop si tu de la durau berbecu lui dzeu laughing cam asta spunea omu sau voia sa zica laughing. Daca omu are tastaura pe english vrei tu neaparat sati puna lietere romanesti sau ce anume? Uite si eu folosesc la fel tastatura, nu stau sa o schimb, pentru ca o mai ffolosesc si in alta limba.
Iara tu cred ca esti atat de inteligent incnat sa iti dai seama cea vrut a spune romanu, cel putin asa te lauzi pe aici.Era bine daca incercai macar sa raspunzi la intrebare, nu sa corectezi, nu esti tu invatator si nici nu suntem la categoria vreunei gramatici a mai stiu eu cui limbi laughing

| anamariarot a răspuns (pentru anonim_4396):

Mai bagă și niște virgule prin text...

| Legion7X a răspuns (pentru anamariarot):

Ok am înțeles, acum mai scrie și tu cu literă mare numele tău la profil, căci așa scrii și pe o cerere.

| Legion7X a răspuns (pentru relian):

Tu nu scrii bine nici cu tastatura în engleză bro, am făcut o greșeală cu băiatul de mai sus recunosc, până te-am descoperit pe tine. "tastaura"= tastatura "incnat" = încât "durau" = duru, "sati"= să-ți, " lietere"=litere, "cea vrut" = ce a vrut ( cea) se folosește când mâni boii.

Ex cea! cea!

Deci ce spuneai?

| minrest a răspuns:

Mai grava e situatia celor care nici macar teoria evolutiei nu o inteleg, si prefera sa renunte la geologie, genetica, paleontologie, istorie in favoarea unei pseudostiinte puerile.

| TpuNewbie a răspuns:

Sistemul educational are o mare vina (cel finlandez pare sa fie unicul care abandoneaza metodele traditionale si adopta un o ideologie mai libera). Copiii sunt foarte isteti de mici si isi dau seama ca multa din aceasta informatie nu are nici un rost si, foarte important, nu are aplicabilitate in vietile noastre de zi cu zi. Astfel incep sa priveasca scoala ca pe ceva inutil. ceea ce in mare parte si este. Cata aplicabilitate are istoria? Logica? Filosofia? Plus, materiile care ne ajuta in the long run, cum ar fi matematica, fizica, chimia, sunt predate foarte robotic, sistematizate prost - multa materie intr-un timp foarte scurt, iar asimilarea nu are loc.
Eu personal cred ca mi-ar fi folosit mult mai mult sa stiu sa repar o priza... decat sa invat batalia de la Razboieni. So... yeah.

| TpuNewbie a răspuns (pentru AC4S4):

Exact asa e.

| anamariarot a răspuns (pentru Legion7X):

Ce prostie. Tu pe o cerere scrii „Hghjbjh"? Nu, pentru că e un nickname; la fel și în cazul meu.

| TpuNewbie a răspuns (pentru minrest):

Sunt de acord cu exceptia istoriei. Istoria asa cum este predata ea (batalii mici si nesemnificative si mult prea detaliate comparat cu importanta lor) nu are sens. Istoria ar trebui sa se bazeze mai mult pe avansul stiintific al societatii de-a lungul timpului. Sa ne fie explicat cum au ajuns unii oameni la anumite concluzii, cum au interpretat legile fizicii ca sa desprinda anumite concluzii. Ar fi mult mai practic, folositor sa invatam despre Carl Sagan, Einstein, si cum putem manipula legile fizicii in favoarea noastra.
Asa s-a ajuns la satelit, TV, Smartphones, whatnot. Astfel am avansat ca civilizatie.

| anamariarot a răspuns (pentru TpuNewbie):

Permite-mi să adaug: nu doar cel finlandez, ci sistemul nordic în general. De exemplu, în Suedia li se permite elevilor să critice profesorii, școala, sitemul, să spună ce nu le place; aici, în România, ești forțat să fii parte din turmă, iar dacă îndrăznești să-ți expui opiniile(fie ele bine argumentate și rezultate în urma unor considerente de bun augur), ești blamat, considerat nesimțit etc.
Sper să nu fie cu supărare happy

| Legion7X a răspuns (pentru anamariarot):

Nu contează pe mine nu mă cheamă așa, dar scriu cu literă mare
deoarece mulți pun în aplicare stilul de pe net gen prescurtări, litere mici, acronime, etc intrând în reflex.
Este un sfat nu trebuie să te superi, cum nici eu nu m-am supărat de virgulă.
Și se pune semnul exclamării după "Ce prostie!" marchează intonația.

| anamariarot a răspuns (pentru Legion7X):

Nu-mi pasă. Nici pe mine nu mă cheama anamariarot, nici AnaMariaRot. Site-ul nu-mi permite să-mi scriu numele în întregime corect.
„Nu contează. Pe mine nu mă cheamă așa, dar scriu cu literă mare, deoarece mulți pun în APLICARE(deși e o greșeală de tipar, așa te-ai legat și de alții care au comentat) și în realitate cum scriu pe net, de exemplu(fără „gen", pentru că nu e exprimare literară; eventual „în genul"): prescurtări, litere mici, acronime etc(fără virgulă înainte de „etc" care înseamnă „și altele/alții/și așa mai departe", iar când „și" determină raport de coordonare, nu se pune virgulă), intrând în reflex."
Deși „litere mici/mari" în loc de „minuscule/majuscule" sună ca la clasa a II-a, nu mă pot lega de asta, fiind corect din punct de vedere gramatical. Totuși, vezi-ți de lungul nasului și abia când nu vei mai avea greșeli, fă-le altora observații. Cu semnele de punctuație chiar stai rău. Încearcă să pronunți ce scrii, să vezi unde faci pauze în vorbire, ca să mai pui și virgule.

| anamariarot a răspuns (pentru Legion7X):

Pentru că ți-ai editat comentariul, nu apucasem să-ți corectez și a doua parte. Mi-e silă, dar ghilimelele se pun jos, respectiv sus, nu doar sus, ca în limba engleză.

| AC4S4 explică (pentru TpuNewbie):

Daca sistemul este de vina atunci de ce ies si copii inteligenti din liceu?
O avea si sistemul o parte din vina, dar o parte mica. Elevul (impins de parinti) trebuie sa doreasca sa-si sporeasca cultura generala. Sunt unii care scriu gresit, dar nici nu vor sa invete sa scrie corect, iar apoi cauta scuze (ca daca faceau gramatica in loc de matematica - care e inutila din punctul lor de vedere - ar fi stiut sa scrie). La fel cu orice alt domeniu.

| ALGator a răspuns (pentru anamariarot):

Din pacate, apropo de ghilimele, TPU da o mina de ajutor si le deformeaza pe cele "românesti" (doua virgule).

P.S. Scriu intotdeauna cu î si nu cu â de pe o tastatura fara diacritice românesti - rumänska tecken saknas då tangenbordet är för ett annat land.

| TpuNewbie a răspuns (pentru anamariarot):

Intrutotul de acord!

| Legion7X a răspuns (pentru anamariarot):

Ha ha ha

| anamariarot a răspuns (pentru ALGator):

Comentariul nu vă era adresat dumneavoastră. Eu n-am nimic cu greșelile de scriere, ci am ceva cu oamenii care le fac observații altora fără să se uite la ei.
Din partea mea, fiecare să scrie cum vrea/cum știe, chiar fără diacritice(nu am o problemă cu asta), doar să se înțeleagă cât de cât ce are de transmis.