Motive sunt multe...
- faptul că în România avem numeroase cazuri de copii din medii defavorizate. Când ai o mamă care mai are 6 copii făcuți cu 6 bărbați diferiți, sau un tată alcoolic agresiv, sau părinți care nu muncesc/ care nu pot munci și trăiți într-o sărăcie cruntă, sau când tot ce vezi de mic în jurul tău e răutate și sărăcie și violență, nu prea ai cum să te dezvolți ca un copil normal.
- când ești discriminat pentru că eșt diferit de ceilalți copii fie din cauzele de mai sus, fie pentru că ești țigan/sâsâit/gras/cu un defect fizic/handicap, din nou cresc șansele să nu te comporți normal și să nu manifești interes pentru școală
-părinți care nu consideră că e necesar ca copiii să învețe
-părinți care își doresc ca copiii lor să învețe însă nu au posibilitatea să le inspire interes pentru materiile de la școală. Mulți copii nu pot învăța după metoda învechită a sistemului din România
-sistemul educațional românesc lasă de dorit. Profesori incapabili, care se folosesc doar de dictări, teste, amenințări și țipete. Profesori sictiriți care își privesc meseria în scârbă din cauza salariilor deplorabile. Materiile sunt organizate foarte prost și fără niciun sens dacă ne gândim la abilitățile care vor fi căutate la un om în viitor pe piața muncii. Școala nu presupune dezvoltare de abilități și cultură generală ci memore de informații într-un stil de care sunt capabili preponderent copiii fără probleme
-lipsa de educație „de viață" în școli. Aici includ și educația sexuală, și consilierea. E pln de psihologi care stau cu diplomele în brațe și zero posturi de consilieri școlari și medici în școlile din România.
Pe scurt, nu se întâmplă nimic cu copiii din România care să nu se întâmple în general în țară. Dezinteres, corupție, nealocare corectă de fonduri, lipsa strategiilor de dezvoltare sau neaplicarea acestora etc.
Multumesc pentru precizare. Imi dadusem seama de fapt. Am vrut doar sa comentez. Si am si eu cam aceeasi parere. Rigurozitate bine temperata :-)
Cum ați învățat suedeza? Mi-ar fi de folos câteva sfaturi, dacă sunteți dispus(ă) spre a mi le oferi
Aici virgulă România virgulă habar nu ai de virgule le pui să fie puse dar sunt aiurea.
E o apoziție, iar apoziția se izolează prin virgule. Cu plăcere!
Vai tu dacă nu erai tu cine știe ce ne făceam.
Tu ești apărătoarea dreptății, bine că ai apărut draga mea să lupți împotriva răului.
Te-a trimis cumva preanesimțitul Daniel?
Simplu... pentru ca unii copii sunt mai inteligenti si reusesc sa faca slalom printre inutilitati si sa mearga intr-o directie, in ciuda sistemului care ii impiedica la tot pasul (insist aici pe sistemul bazat pe note si nu informatie, si pe materiile inutile). Dar acestia sunt putini, comparat cu masa sociala.
Gandeste-te la tarile nordice. De ce nivelul general e atat de ridicat? Oare ce au facut acei oameni de au reusit asa ceva? Minuni? Nu cred. Doar interes pentru individ si spirit practic
Fiecare tara are libertatea sa isi organizeze sistemele asa cum doreste, dar de ce sa iti folosesti mintea ca sa faci un bine cetateanului, cand poti sa o folosesti ca sa iti bagi mai mult malai in buzunar?
Ajung la liceu si nu stiu sa scrie corect deoarece acolo nu se mai face deloc gramatica. Am note ceva mai mici la romana in comparatie cu colegii mei, dar sunt 100% sigur ca stiu mult mai multe reguli de scriere decat ei. Urasc foarte mult romana din liceu.
La restul' sunt 1000 de motive pe care le-ai mai citit si tu pe aici.
Spuneam ca esti praf unde vau gasit tataie astia,de prin ce gauri ati mai iesit ba papagalule suntem aici cumva la categoria limbii romane? Daca nu atunci du-te invartind,sau daca te pricepi si la altceva decat ce faci, raspunde strict la intrebare. Daca nu esti curios de intrebare, cauta pe netu asta mare ceva unde se discuta chestii de limba, aici se discuta de alte alea.Dar probabil "e grele" pentru tine si daca tot esti pe aici, dai si tu din ce poti din urechi doara la criticat, se pare de altceva nu esti bun.Sincer esti o persoana irecuperabila, asa ca ai face bine sa ma ocolesti, asa cum o sa fac si eu cine dracu sa poata sta cu tine de vorba cred ca nu ai pe nimeni, amici, fete nici nu mai vorbesc asa ca bafta in lumea ta
Ce spun in postare este ca unii oameni neaga teoria evolutiei, din motive religioase, iar in felul asta anuleaza cateva stiinte, din care am enumerat doar patru. De ce e Istoria printre ele? Numai Mezoliticul a dura 50000 de ani, in care au avut loc evolutii esentiale pentru Revolutia Neolitica, de acum 10000 de ani. In alta ordine de idei, nu stiu ce imi spui de batalii, Istoria e o stiinta foarte complexa si frumoasa. Istoria stabileste faptele si le explica.
Nu - i nimic, omul cît trăiește... învață!
Faptul că ai avut bunul simț și ai recunoscut acest lucru mă îndeamnă să cred că ești, totuși, un om de caracter.
Sincere felicitări!
Un altul, mai cu „doctorat", probabil că m-ar fi înjurat sau mi - ar fi spus ceva de genul: Ce, dom* le, n-ai altceva ce face decît să cauți greșelile altora?
Mulți mi - au ripostat și m- au criticat că scriu cu „î„ din „i", în ideea că aș greși.
Ei bine, cei mai mulți sînt în necunoștință de cauză și nu vor să creadă că scrierea cu „â" din „a " este greșită.
La momentul cînd s-a implementat această regulă s-a comis una dintre cele mai grave erori de scriere a limbii române.
Niște academicieni, impotenți la mansardă, au ridicat mîna, în ședința Academiei, precum deputații la Congresele lui Ceaușescu.
Doar filologii s-au abținut sau au votat împotrivă.
Să ai sănătate!
Nu sînt original cu „â" din „a ". Mi-a atras atenția eseul unui compatriot.
Sănătate!
https://dexonline.ro/......99i_%C3%A2
Cred că sînt aspecte interesante în dinamica păstrării în uz a unor cuvinte greșite de către persoane.
Pe de o parte, premisele. Cei care nu au șansa de a deprinde folosirea corectă și diversitatea de acasă vor trebui să depună un efort de X ori mai mare dacă trec și de pragul de a conștientiza. E ca un fel de aport genetic de care poți sau nu beneficia. De scuza asta nu mă pot bucura așa că nu vorbesc pentru. Cuvinte relativ izolate învățate greșit "se ascund" printre celelalte atunci când sînt rar folosite. Și mai există într-adevăr și un reflex puternic al ripostei la observațiile cuiva. Poate că dacă s-ar renunța la concepția de a clasa la grămadă ca fiind paria pe care au lacune, învățătura s-ar putea pătrunde ceva mai eficient.
Sunt de acord cu ceea ce spui despre teoria evolutiei, clar ea ar trebui predata in scoli facand o antiteza cu religia, ca tot omul de rand sa inteleaga diferenta intre Fabula si Stiinta.
Insa ceea ce spun eu se refera la sistemul educational care iti preda aceste materii intr-un mod eronat, care nu te ajuta cu nimic. De exemplu, da, ar fi mult mai util sa invatam mai mult despre teoria evolutiei decat despre unele aspecte care se predau la Istorie acum.
Uita-te la noi. Nu suntem practici, tot ce am facut in scoala a fost teoretic, iar cand iesim din scoli ce stim sa facem? Nu ajutam civilizatia cu ceva semnificativ. Avansul civilizatiei se bazeaza pe stiinta si tehnologie. Doua lucruri despre care oamenii in general nu stiu mai nimic, pentru ca nu au fost informati / instruiti. Ma refer aici la ridicarea nivelului general de informare in scopul progresului societatii. Daca o materie e complexa si frumoasa, asta nu inseamna ca este si utila / practica. Frumos nu inseamna util.
Din acest motiv, parerea mea este ca Istoria asa cum e predata in scoala, este o pseudo-stiinta, nu stiinta. Cum am scris si mai sus, s-ar transforma in stiinta DACA ne-ar invata despre ce au facut marile personalitati din domeniul Stiintei. We know nothing about that, iar din pacate, pe asta se bazeaza progresul.
PS. Daca te intereseaza, uita-te la "Cosmos" al lui Neil DeGrasse Tyson si ai sa vezi despre ce vorbesc. Ai sa vezi cum s-au descoperit - spectrul luminii albe, infrarosul, cum M. Faraday a reusit sa transforme curentul electric in miscare mecanica continua si multe altele. Aspecte utile. THAT's history, in my opinion.
Cheers
AndraioanapopescuBlondaCuIdeiCoo... întreabă: