anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Rog seriozitate si bun simt. Daca aveti chef de batai de joc, nu aici este locul, va rog! Am incercat sa scriu cat de putin am putut, dar asa imi vin gandurile. Intelegeti-ma

Nici eu nu inteleg prea bine, ce este, ce se intampla cu mine. Sper sa incercati sa intelegeti. Sunt student anul II din toamna. O parte din mine este prietenie, colegialitate, iar cealalta parte este ura, razbunare. Nu imi inteleg aceste sentimente, de ce au aparut. La facultate, la specializarea la care sunt eu, suntem 20 colegi, adica 15 fete si 5 baieti, dintre care eu si cu inca un coleg frecventam des cursurile, seminariile. Fetele sunt la fel, vreo 10. Restul vin la facultate doar in timpul examenelor si din an in Pasti. El este un coleg bun, studiaza, se tine de facultate. Nu este genul baietilor rai, derbedei. Este un baiat modest, fara figuri in cap, se intelege cu toti, ajuta la nevoie. Asa il vad, sau asa vreau sa il vad, dar poate ca nu este asa. Cu mine se intelege foarte bine, ne salutam, vorbim, ne intrebam de note, etc. Imi da like-uri la poze, ii dau si eu. Suntem modesti amandoi, la fel si eu sunt apreciat. Dar nu stiu, nu stiu ce se intampla cu mine. Il urasc intr-un fel, nu imi place de el, il vad ca pe un dusman. O parte din mine imi zice sa ma razbun, sa nu mai fiu coleg cu el, iar cealalta zice altceva. Motivul? Ma deranjeaza ca se tine dupa fetele care imi plac mie, 2 colege. El vorbeste cu toate, cu toti colegii. As vrea sa nu se mai inteleaga cu ele, sa nu mai vorbeasca cu ele. As vrea nici sa nu mai vina la facultate. Nu doresc raul nimanui, dar nu-l suport! De cate ori il vad in preajma celor 2 colege, simt ca turbez. Nu pot explica mai bine de ce. Sa fiu coleg in continuare cu el? Oare vom reusi sa devenim buni prieteni pe viata? Ceva din mine imi zice : tine-ti dusmanii aproape, imprieteneste-te cu ei. Cand il vad ca nu vine la facultate, ma bucur in mine foarte mult. Asa s-a intamplat odata si intr-o excursie, el nu a venit. Eram doar eu cu una dintre colegele mele preferate. Il vad ca pe un dusman cateodata, iar cateodata ca pe un bun coleg. Maine e ziua lui, si nici nu stiu ce sa fac, daca sa il felicit sau nu. Il urasc si nu stiu de ce. Ar putea sa-mi fie cel mai bun prieten si intr-o zi sa ma razbun pe el. Singur nu pot. Nu sunt genul baietilor batausi, dar am colegi care o pot face. Chiar ei mi-au zis, cand ai nevoie de ceva, spune-mi. Pe un coleg de facultate l-am ajutat mult la o limba straina si a zis ca vrea sa se revanseze cumva. El e genul baietilor rai. La fel un alt coleg mai mare, cu care nu se intelege, clar, dar se intelege cu mine. El nu face parte din categoria bad boy, dar stie sa-si aleaga cuvintele. Maine nu stiu ce sa fac... sa ii zic,, La Multi Ani, colegu"? sau nu. Constiinta, respectul si cei 7 ani de acasa nu ma lasa sa fac rau. Mi-ar placea sa fiu doar eu cu colegele mele, sa vina rar la facultate. Niciodata nu am mai avut sentimente de acest gen. M-as razbuna si nu m-as razbuna. Va rog sa nu-mi veniti cu proverbe si citate, ca stiu de ele. Ma deranjeaza ca se intelege cu colegele mele cele mai bune. Ma tem sa mi le fure, cum s-ar zice. Nu stiu daca are intentii de acest gen. Atat el, cat si eu, avem avantaje si dezavantaje. Eu sunt din Transilvania, el e din Maramures. El e dintr-o comuna (sat), eu sunt de la oras. El are o gramada de prieteni, eu in trecut nu eram prea sociabil, de abia acum incep, incerc sa-mi fac colegi, prieteni. Nu suntem nici unul top model man, bine poate el arata cat de cat mai bine ca mine. I-as face concurenta si nu stiu cum. Eu oricum incerc sa fiu mereu la patru ace, sa invat mai bine ca el. Cateodata la facultate vine imbracat in costum, si nu stiu de ce, care e scopul. Cat de greu este... sa iti urasti colegul care vrea sa fiti colegi si buni amici. Mi-e teama sa fac o nebunie cand sunt singur cu el. Ce ziceti? Sa testez sa vad daca intr-adevar imi este un bun coleg, prieten? Ce sa fac? El, mie nu mi-a zis,, La Multi Ani!" cand a fost ziua mea. Oare nu o fi stiut? Va rog fiti sinceri si nu va bateti joc! Razbunare (cum? ) sau prietenie (colegialitate)?

Răspuns Câştigător
| SimonaVanilla a răspuns:

Il urasti pentru ca reprezinta o concurenta pentru tine,nu ai cum sa fi prieten cu el din moment ce il consideri(in subconstientul tau o amenintare). Poate arata mai bine, poate are succes cu cele doua colege si poate ca e mai popular decat tine. O parte din tine ar vrea sa fi-ti prieteni dar mai exista si o parte care este iritata de prezenta lui. Oare care parte o domina pe cealalta, care parte din tine e mai puternica? Iti scriu pentru ca am trecut prin asa ceva ( din pacate eu am fost cea care a reprezentat o amenintare pentru altcineva, exact ca baiatul asta, si nu faceam absolut nimic intentionat dar acel cineva s-a simtit exclus din cauza felului meu de a fi si nici nu realizam pana cand am simtit ura si dusmania si lucrurile rele care mi s-au intamplat. In momentele alea in loc sa se razbune as fi preferat sa-mi zica in fata ca reprezint o amenintare si m-as fi dat singura la o parte. Asta in cazul meu ca sunt fata dar voi ca baieti... daca i-ai spune ca-l urasti s-ar putea sa iasa cu scandal si mai rau iti faci.Insa nu te razbuna pentru ca devii un om rau si dusmania te transforma. Daca te-ai razbuna nu ai castiga nimic,ci ti-ai pierde sufletul pentru nimic. El nu face nimic intentionat din moment ce vrea sa fi-ti prieteni,poate vine imbracat elegant pentru ca are nevoie de atentie. Si pe tine asta te irita ca vrea atentie pe care o capteaza si tu ramai intr-un con de umbra ori de cate ori apare el in peisaj. In cazul vostru nu poate exista o prietenie dar nu ar fi indicat sa te razbuni,ti-am spus de ce. Razbunarea e ca o sete si dupa ce ai facut asta cu ce-ai ramas? cu gatul uscat.cel mai probabil o sa-ti para rau, dar va fi prea tarziu ca sa indrepti lucrurile. Frumos ar fi din partea ta sa te departezi, sa-l eviti si sa nu iti mai pese. Am decis sa-ti scriu pentru ca am fost patita si nu vreau sa se mai intample nimanui asa ceva. Trag un semnal de alarma si tie si celor care doresc sa se razbune din astfel de motive! Mi-a fost dat sa vad cum prietena mea ma ura pentru ca eu eram in centrul atentiei, mi-a fost dat sa simt pe pielea mea razbunarea fara rost dar destul de patrunzatoare incat sa doara rau si acum cand merg la liceu mi-e mila de ea. S-a razbunat pe mine mult timp pana si-a dat seama ca eu nu reprezint o amenintare si acum mi-e mila s-o vad cum ma priveste si cum incearca sa repare ce a stricat. Are un chip umil in care-i citesc parerile de rau, sa stii ca e umilitor dupa ce te-ai razbunat. Gandeste-te bine ce faci pentru ca tu vei suporta consecintele si nu prietenul tau.

| anonim_4396 explică (pentru SimonaVanilla):

Multumesc mult de raspuns. E interesant ce mi-ai povestit. O sa incerc sa trec de aceasta ura. Sper sa fie totul bine.

9 răspunsuri:
| Zenithf a răspuns:

Esti gelos. Ce sa faci? Sa iesi cu o fata, sa deveniti iubiti, astfel incat sa nu te mai intereseze alte fete. Sau poate le impartiti pe alea doua intre voi, poate tocmai de aia ele sunt doua si voi doi? Mergi cu el odata la ele si le invitati in oras.
De unde ii tipul, din Sic? Doamne feri sa te pui cumva rau cu el, ca ai incurcat-o! laughing
Asa, si nu ti-a zis La Multi Ani dintr-un motiv sau altul, nu din rautate. Poate pentru el nu sunt asa de importante aniversarile, poate nu a stiut, sau i-a scapat, a uitat de ea, cine stie.
Am uitat ceva? A, concurenta, cea mai buna concurenta este cea colegiala, sa va stimulati unul pe altul si sa incercati sa va depasiti, asta va ajuta si in facultate, si pe urma, in profesia pentru care va pregatiti.
Sper ca am acoperit toate laturile problemei tale.

| anonim_4396 explică (pentru Zenithf):

Multumesc de raspuns si tiewinking. Nu e din Sic. E dintr-o comuna de care nici nu am auzit pana acum. Si sincer, vrei sa iti mai zic ceva? Eu personal, pentru maramureseni am o adevarata simpatie, ii consider ospitalieri, cu bun simt, etc. Am fost in Maramures, e o zona superba, totul e frumos. Maramuresenii sunt dacii liberi, adevarati. Daca de-a lungul anilor nu mi-au placut si nu imi prea place nici acum de Olteni, Munteni, de Maramureseni imi place din totdeauna si de Moldoveni foarte recentwinking. Maramuresul si oamenii aceia au ceva specific, jocul, portul popular, traditiile. De aceea vreau sa fiu prieten cu el, il vad ca pe un bun coleg pe de-o parte, dar pe cealalta parte... Vezi ce vremuri traim? in loc sa fim ca fratii, noi ne certam si ne uram.

| Zenithf a răspuns (pentru anonim_4396):

Singura problema este ca nu te-ai gandit sa imparti cu el. Vezi ca sunteti doi, si ele tot doua sunt? Nu-s nici 3, sau 5, ca sa nu le puteti imparti egal. :p

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Eu vreau sa ma inteleg bine cu el, sa fim buni prieteni, dar partea rea nu-mi da pace. Impreuna cu niste veri organizam o excursie. Oare ar fi frumos sa-l chem si pe el, pe mai multi colegi de facultate?

| SimonaVanilla a răspuns (pentru anonim_4396):

Frumos ar fi sa treci de partea asta cu ura. Si ce daca arata mai bine? Important pentru cei din jurul tau care te plac nu este fizicul ci ceea ce ai tu in suflet. Si sa stii ca ura si razbunarea nu te face mai frumos! O excursie in care sa-l inviti si pe el? Iti asumi un risc! Ai riscul sa nu poti trece peste partea cu ura si sa devii iritat sau ii poti face rau. Gandeste-te bine inainte sa-l inviti, poate ca ti-e mai bine fara el sau poate ca poti trece de partea asta cu ura. Ma bucur mult ca mai exista si oameni care se gandesc inainte sa faca ceva. Din partea mea tot respectul!

| Adri2268 a răspuns (pentru anonim_4396):

Sentimentul acela iti apare deoarece simti ca el are ceva pe care tu nu il ai

| neoturquoise a răspuns:

Vezi ca e o bara mare intre prietenie si colegialitate. Voi sunteti impersonali, un hai ce faci, o bataie pe umar si cam atat. Incearca sa i fii prieten ca intre colegi va fi mereu, vesnic si etern competitie. De la distanta toti par de neatins, da' daca ajungi sa il cunosti ii observi si slabiciunile si nu o sa te mai simti amenintat, vei capata mai mult control asupra situatiei.

Oricum problema cred ca incepe de la faptul ca tu nu ai fost prea sociabil si acum iti faci debutul iar el iti ia publicul. Nu e vreun cocalar snob si daca tot e un tip de treaba, saritor, modest, constientizeaza putin faptul ca nu are sens sa i fii rival, ci aliat. Cand urasti o persoana la modul asta, e pentru ca are ceva ce admiri foarte tare. Fiecare e cu traseul lui in viata, partea faina e ca devii mai bun pe masura ce inveti de la restul' si nu daca le dai in cap. Ar trebui sa ti stii locul, cine esti, ce valorezi. Know yourself better; p

| eMka4you a răspuns:

Fate prieten bun cu el si ii zici ca-ti place de fetele alea doua si daca tine la tine nu se mai da la ele