| cipry73 a întrebat:

Am 20 de ani. Părinții mei sunt divorțați, iar eu sunt studentă. Tatăl meu este obligat prin lege cat timp eu imi continui studiile sa-mi plateasca pensia alimentara, însă am o întrebare, sper sa ma puteți ajuta cu un răspuns. Prietenul meu m-a cerut in căsătorie si vrem sa facem nunta anul viitor in vara. Având in vedere acest lucru, eu tot vreau sa imi continui studiile si sa-mi termin facultatea, vreau sa fac chiar si un master. Exista totuși posibilitatea ca tatal meu sa refuze sa plateasca pensia alimentara ținând cont ca ma voi căsători și nu voi mai fi pe numele lui și aşa el va considera ca scăpa de orice îndatorire față de mine. Deci mai rămâne valabilă pensia alimentara pana la varsta de 26 de ani daca imi continui studiile sau din momentul in care ma voi casatori, tatal meu scăpa de aceasta"obligatie"? Mulțumesc anticipat!

5 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Mai ramane valabila doar daca sotul tau nu te poate intretine ori daca tatal tau este de acord sa o plateasca in continuare.
Daca sotul te poate intretine tatal tau poate solicita instantei de judecata sa dispuna incetarea platii.

Bula
| Bula a răspuns:

Rolul pensiei alimentare este acordarea unui sprijin financiar in lipsa unui alt venit.
Prin analogie, si dupa divort sunt situatii cand se acorda pensie alimentara uneia dintre fostii soti (de regula sotiei), DAR aceasta pensie se datoreaza doar pana ce beneficiarul pensiei nu se recasatoreste sau obtine un venit stabil din care se poate trai decent.
Daca tu te casatoresti, inseamna ca sotul tau va primi un salar de la locul lui de munca si te poate intretine pe restul facultatii.
Mai mult, daca s-ar acorda pensia alimentara, atunci acei bani ar fi venit comun a familiei tale, deci si a sotului tau. In aceasta situatie el ar trebui sa declare jumatatea lui de venit la finante, din care ar plati CAS, CASS, impozit etc. Nu mai vorbesc despre impartirea bunurilor dobandite impreuna, in caz de divort... laughing