| sofiaaaa001 a întrebat:

Buna TPU! Stie cineva cum imi pot face asigurare de sanatate ca eleva? Sunt majora si in curand ma voi muta din strainatate inapoi in Romania.

13 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Nu este nevoie sa-ti faci asigurare de sanatate daca esti inca eleva sau studenta, chiar maora fiind, elevii si studentii sunt asigurati de sanatate prin efectul legii. Trebuie sa te inscrii doar la medicul de familie de la domiciliu.

| zilog a răspuns (pentru Ioandelasal):

Interesat ce spuneți Dvs aici! Dar dacă eu mă inscriu la o firmă la un curs la zi de metrologie șî durează 7 luni cursul se cheamă că sunt elev? sau asta e valabilă până la o anumită vârstă și doar dacă eșți elevul statului!?

| Ioandelasal a răspuns (pentru zilog):

In asemenea cazuri nu esti elev si nici student. Elev esti pana termini liceul/scoala profesionala/scoala postliceala si student pana termini o facultate.

| sofiaaaa001 explică (pentru Ioandelasal):

Dar sunt eleva? pentru ca in tara cand ma voi muta o sa continui cu clasa a 12a, sau a 11a probabil, nu sunt sigura daca va trebui sa mai fac inca o data a 11a din cauza ca vin din strainatate sau nu dar in orice caz, nu am terminat inca liceul.

| Ioandelasal a răspuns (pentru sofiaaaa001):

Daca vei continua cu oricare dintre cele doua clase de liceu sigur ca vei fi eleva.

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Ca elevă, faci cerere la CASS.
Mai poți face o asigurare de sănătate privată suplimentară, la 18 ani, te costă cam 1 leu pe zi, pentru beneficii de 100000 Euro. Ți-o fac eu după ce te întorci și ai aici un domiciliu.

| Fatamuntilor a răspuns:

Am platit la ANAF o asigurare de sanatate.
Mergi acolo, mie procedura mi s-a parut complicata pana sa dau banii, dar am reusit.

| StrongHeart a răspuns:

La casa de asigurari de sanatate(CNAS) se face.

| zilog a răspuns:

Dacă am inteles eu bine ai putea sa te duci la un oficiu postal si pur si simplu sa platesti 80 lei si gata. nu stiu daca am inteles bine