| Carolina1972 a întrebat:

Știe cineva cum depun dosarul pentru șomaj după liceu? Am luat bacul dar nu merg la facultate, vreau sa îmi fac șomajul. Se face online sau? Îmi explica cineva amabil cum procedez? De ce hârtii am nevoie? Mulțumesc frumos pentru răbdare!

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Trebuie să mergi la AJOFM din judeţul tău, in termen de cel mult 60 de zile de la terminarea cursurilor, pentru înregistrare şi luarea în evidenţă. Actele necesare pentru luarea în evidenţă:
-carte de identitate, original şi copie;
-actul de absolvire a formei de învăţământ, original şi copie;
-adeverinţa de la medicul de familie, cu menţiunea că eşti apt de muncă ori ca ai eventuale restricţii medicale.
După luarea în evidenţă începe o perioadă de 60 zile în care trebuie să-ţi cauţi o slujbă ori sa-ţi ofere ei una. Dacă nu ai reuşit angajarea, până la sfârşitul perioadei de 60 de zile şi nici nu urmezi studii superioare sau postliceale, trebuie să mergi iarăşi la AJOFM pentru înscrierea la şomaj şi de la data respectivă o să primeşti o indemnizaţie de 250 de lei lunar, până la angajare, dar nu mai mult de 6 luni.
Acte necesare pentru a primi indemnizaţia de şomaj:
- actul de identitate - original şi copie;
- actele de studii şi calificare - original şi copie;
- certificatul de naştere - original şi copie;
- certificatul de căsătorie - original şi copie (dacă este cazul);
- adeverinţa medicală - din care să rezulte că eşti apt de muncă;
-declaraţie pe proprie răspundere că nu urmezi o formă de învăţământ, autentificată la un notar public;
-adeverinţă de la organul financiar teritorial din care să rezulte că nu realizezi venituri.

3 răspunsuri:
| AnaQ a răspuns:

La locația pentru șomaj din județul tău. Întreabă - ți părinții ei trebuie să știe.

| Carolina1972 explică (pentru AnaQ):

Mama mi-a zis ca se face online. Am zis totuși sa întreb și aici sa fiu sigura de treaba asta.

| AnaQ a răspuns (pentru Carolina1972):

E posibil, având în vedere situația din țara noastră.