| Sultzzy a întrebat:

Buna ziua, dacă primesc pensie de urmas și sunt student, îmi continui studiile, pot primi venituri si din alte surse fără sa îmi afecteze pensia? Ma refer la venituri din salarii si jocuri de noroc? Multumesc!

3 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Poti cumula pensia de urmas cu venituri din salariu dar nu si din jocuri de noroc.
Conform L.263/2010, cu md. si compl. ulterioare, citez:
„ART. 118. (1) În sistemul public de pensii pot cumula pensia cu venituri realizate din activităţi dependente, aşa cum sunt reglementate de Codul fiscal, indiferent de nivelul acestora, următoarele categorii de pensionari:
d) copiii, pensionari de urmaş, prevăzuţi la art. 84 lit. a) şi b).
ART.84.Copiii au dreptul la pensie de urmaş:
a) până la vârsta de 16 ani;
b) dacă îşi continuă studiile într-o formă de învăţământ organizată potrivit legii, până la terminarea acestora, fără a depăşi vârsta de 26 de ani;"
  

| Sultzzy explică (pentru Ioandelasal):

.Pensionarii pentru limită de vârstă
și
2. Copiii, pensionari de urmaş (cu vârsta până la 16 ani, respectiv 26 de ani – dacă își continuă studiile într-o formă de învățământ organizată potrivit legii),
POT cumula pensia cu venituri obtinute:
din ACTIVITĂŢI DEPENDENTE, aşa cum sunt reglementate de Codul fiscal, indiferent de nivelul acestora.
din ACTIVITĂŢI INDEPENDENTE, astfel cum sunt reglementate de Codul fiscal, indiferent de nivelul acestora.

Eu găsisem asta in mai multe locuri și ma gândeam ca nu au treaba veniturile din jocuri de noroc. Ma gândesc ca se încadrează la activități independente.

| Ioandelasal a răspuns (pentru Sultzzy):

Este adevarat ca poti cumula pensia de urmas si cu veniturile din activitati independente si din drepturile de proprietate intelectuala dar jocurile de noroc nu se incadreaza in acestea si nici nu sunt prevazute de legea pensiilor, de aceea am spus ca nu le poti cumula.