Întrebare recomandată | SergiuL1989 a întrebat:


Numele meu este Viorica.
Sunt studenta anul 1 Master/zi; facultatea am terminat-o tot la zi in anul 2010. Sunt insarcinata in luna a 7-a si o sa trec anul 2 Master. Am intrebat la SOMAJ daca pot beneficia de indemnizatia alocata mamicilor studente si am fost refuzata pemotiv ca trebuie sa am minim 12 luni studii pentru a beneficia de aceasta indemnizatie. As vrea sa va intreb care este logica celor 12 luni; anul de studiu fiind din oct-iunie (8luni) restul fiind vacanta. Nu exista varianta de 12 luni de studii fara intrerupere.
Pot beneficia de aceasta indemnizatie tinand cont de cele prezentate mai sus?
Va multumesc.

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Beneficiezi de concediul si indemnizatia de maternitate si apoi de concediul si indemnizatia pentru cresterea copilului, aflandu-te in perioada de studii, asa cum se arata in prevederea pe care ti-am citat-o.

3 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

In primul rand poti beneficia de concediu si indemnizatie pentru maternitate, de 126 zile, conform OUG 158/2005, compus din concediu prenatal (inainte de nasterea copilului) si concediu de lehuzie (dupa nastere), imparite in parti egale (cate 63 de zile fiecare). Concediul prenatal poate fi si mai mare, respectiv de pana la 84 de zile. In continuarea concediului de maternitate vei putea beneficia de concediu pentru ingrijirea copilului, de 1 an sau 2 ani, conform OUG 111/2010.
Vei indeplini conditia de stagiu, citez:
"m) frecventează, fără întrerupere, cursurile de zi ale învăţământului preuniversitar, inclusiv în cadrul programului "A doua şansă", sau, după caz, universitar la nivelul studiilor universitare de licenţă ori de master, precum şi ale învăţământului postuniversitar la nivel de masterat, organizate potrivit legii, în ţară sau în străinătate, într-un domeniu recunoscut de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu excepţia situaţiei de întrerupere a cursurilor din motive medicale;"
Si pentru aceste concedii si indemnizatii nu trebuia sa mergi la somaj, acesta nu are numic cu ele. Pentru concediul de maternitate se merge la Casa de Asigurari de Sanatate iar pentru cel pentru ingrijirea copilului dosarul se depune la primaria domiciliului tau.

| SergiuL1989 explică (pentru Ioandelasal):

Buna seara.In conditiile in care eu nu am avut o continuitate in ceea ce priveste joburile pe care le-am avut pot beneficia de indemnizatie? Nu am pe cartea de munca perioada care trebuie indeplinita...

| Ioandelasal a răspuns (pentru SergiuL1989):

Beneficiezi de concediul si indemnizatia de maternitate si apoi de concediul si indemnizatia pentru cresterea copilului, aflandu-te in perioada de studii, asa cum se arata in prevederea pe care ti-am citat-o.

| cristimihailov a răspuns:

Inteleg ca pentru a beneficia de somaj trebuie sa ai ultimele 12 luni lucrate sau studii.

Ceea ce inseamna ca trebuie sa treaca 12 luni calendaristice de la data inceperii anului scolar, ca sa poti cere somaj.

Faptul ca ai trecut in anul 2 este ipotetic. Cand vei fi fizic in anul 2 vei putea beneficia de ajutor de somaj.