Întrebare recomandată | SergiuL1989 a întrebat:


Numele meu este Viorica.
Sunt studenta anul 1 Master/zi; facultatea am terminat-o tot la zi in anul 2010. Sunt insarcinata in luna a 7-a si o sa trec anul 2 Master. Am intrebat la SOMAJ daca pot beneficia de indemnizatia alocata mamicilor studente si am fost refuzata pemotiv ca trebuie sa am minim 12 luni studii pentru a beneficia de aceasta indemnizatie. As vrea sa va intreb care este logica celor 12 luni; anul de studiu fiind din oct-iunie (8luni) restul fiind vacanta. Nu exista varianta de 12 luni de studii fara intrerupere.
Pot beneficia de aceasta indemnizatie tinand cont de cele prezentate mai sus?
Va multumesc.

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Beneficiezi de concediul si indemnizatia de maternitate si apoi de concediul si indemnizatia pentru cresterea copilului, aflandu-te in perioada de studii, asa cum se arata in prevederea pe care ti-am citat-o.

3 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

In primul rand poti beneficia de concediu si indemnizatie pentru maternitate, de 126 zile, conform OUG 158/2005, compus din concediu prenatal (inainte de nasterea copilului) si concediu de lehuzie (dupa nastere), imparite in parti egale (cate 63 de zile fiecare). Concediul prenatal poate fi si mai mare, respectiv de pana la 84 de zile. In continuarea concediului de maternitate vei putea beneficia de concediu pentru ingrijirea copilului, de 1 an sau 2 ani, conform OUG 111/2010.
Vei indeplini conditia de stagiu, citez: