| SomeRandomBoi a întrebat:

Salut! Am 16 ani si lucrez ca editor grafic/video si am un venit de aproximativ 6000 de lei pe luna. Va trebui sa imi declar venitul sau sa platesc alte taxe? Pana acum primeam banii pe Paypal, insa "angajatorul" vrea sa foloseasca transferul bancar (De la companie la mine) de luna viitoare. Tin sa mentionez ca nu exista un contract de munca.

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Da, trebuie sa declari veniturile la ANAF si sa platesti contributia la sanatate si impozitul pe venit. Daca vrei sa ai si pensie trebuie sa inchei un contract de asigurare si sa platesti CAS.
Daca nu le declari si nu platesti poti fi acuzat de evaziune fiscala si, pe langa pedeapsa penala, va trebui sa platesti si darile indicate, inclusiv cu penalitati.

| SomeRandomBoi explică (pentru Ioandelasal):

Deci trebuie sa platesc asa zisa asigurare de sanatate chit ca beneficiez gratuit pentru ca sunt inca minor + Declaratia de venit la fiecare plata lunara primita?

6 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Va trebui sa existe în contract altfel nu îți va putea vota bănuim și da, va trebui sa plătești taxe. Declarațiile pe venit se depun anual.

| SomeRandomBoi explică (pentru suntserios):

Iar acest impozit pe venit va fi un procentaj din salariul anual sau cel lunar?

| suntserios a răspuns (pentru SomeRandomBoi):

Ce conteaza? procentul e procent. ca e din cel lunar sau cel anual e acelasi lucru.

insa nu confunda venitul cu salariul.

lucrurile sunt mai complicte cand e vorba de venit independent fata de salariu.

| SomeRandomBoi explică (pentru suntserios):

Totusi nu inteleg cum si cand ar trebuie sa le platesc si unde.

| suntserios a răspuns (pentru SomeRandomBoi):

Deci daca esti salariat cu contract de munca nu te intereseaza. Angajatorul plateste toate taxele catre stat luna de luna si tie iti vireaza doar salariu net.