| Robert_Robert_1999_ahlj a întrebat:

Am facut azi un accident din vina mea pentru neacordare se prioritate într-o intersecție. Si sa zgariat fetița soferului puțin. Ce mi se întâmplă precizez ca sunt începător.

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Daca fetita are nevoie de zile de ingrijire medicala vei avea dosar penal pentru vatamare corporala din culpa, conform art.196, alin.(3) Cod penal, citez:
"ART.196. Vătămarea corporală din culpă  
  (1) Fapta prevăzută în art. 193 alin. (2) săvârşită din culpă de către o persoană aflată sub influenţa băuturilor alcoolice ori a unei substanţe psihoactive sau în desfăşurarea unei activităţi ce constituie prin ea însăşi infracţiune se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amendă.
(2) Fapta prevăzută în art. 194 alin. (1) săvârşită din culpă se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amendă.  
  (3) Când fapta prevăzută în alin. (2) a fost săvârşită ca urmare a nerespectării dispoziţiilor legale sau a măsurilor de prevedere pentru exerciţiul unei profesii sau meserii ori pentru efectuarea unei anumite activităţi, pedeapsa este închisoarea de la 6 luni la 3 ani sau amenda."
Daca esti condamnat definitiv, indiferent cu ce pedeapsa penala, permisul de conducere iti va fi anulat.
Daca fetita nu va avea zile de ingrijire medicala atunci nu vei fi acuzat de infractiune, fapta va fi sanctionata contraventional, de la 6 la 8 puncte-amenda (in prezent de la 870 lei la 1.160 lei) si suspendarea dreptului de a conduce pe o perioada de 60 de zile.

0 răspunsuri: