| RobertL a întrebat:

Salutare, mi-a fost suspendat permisul de conducere pe o perioada de 90 zile pentru viteza (108 km/h în localitate). Sunt începător, pot da testul de reducere a perioadei de suspendare avand în vedere ca am experienta în alta categorie de mai bine de un an? Știu ca nu-l pot da dacă sunt începător, dar am experienta în alta categorie.

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Conform OUG 195/2002, rep. in 2006, cu md. si compl. ulterioare, citez:
"ART. 104
(1)La cererea titularului permisului de conducere, perioadele de suspendare se reduc de către şeful poliţiei rutiere a judeţului sau a municipiului Bucureşti pe raza căreia a fost săvârşită fapta ori de către şeful poliţiei rutiere din Inspectoratul General al Poliţiei Române.
(2)Perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce se reduce, la cererea titularului, dacă sunt îndeplinite, cumulativ, următoarele condiţii:
a) a fost declarat admis la testul de verificare a cunoaşterii regulilor de circulaţie;  
b) a obţinut permisul de conducere cu cel puţin un an înainte de săvârşirea faptei."
Observi ca prevederea se refera generic la permisul de conducere si nu la o anumita categorie.
Fata de aceste prevederi si daca ai avut permis de conducere de mai mult de 1 an poti sustine testul si sa obtii reducerea perioadei de suspendare la 30 de zile.

| RobertL explică (pentru Ioandelasal):

Mulțumesc enorm de mult

5 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Ar trebui sa ti-l ia de tot.

| mihai69 a răspuns:

Tu alergi cu peste 50km/h față de viteza legală în localitate și vrei să stai cât mai puțin 'pe bară'?
Ați merita anularea, nu suspendarea dreptului de a conduce!

| cfrtobias a răspuns (pentru mihai69):

Asa ar trebui plus ca zice ca e si incepator, poate are bmw laughing

| mi25 a răspuns:

In Suedia, daca depasesti cu 50 km viteza legala este infractiune si iti confisca si masina.