| laura_7128 a întrebat:

Sunt in prima luna de sarcina, sunt studenta in anul III iar in iulie imi sustin examenul de licenta, daca dupa ce imi iau licenta ies in somaj, in ianuarie cand nasc, beneficiez de indemnizatie pentru cresterea copilului?

7 răspunsuri:
Brigaela
| Brigaela a răspuns:

Trebuie sa intrebi la Directia Teritoriala de Munca daca e o situatie speciala pentru studente. Daca nu e nimic special si se aplica conditiile normale, nu vei beneficia fiindca nu vei avea 12 luni de somaj (care este identificabil cu perioada de contributie la asigurarile sociale).

miruna-apostol
| miruna-apostol a răspuns:

Poti beneficia, la cerere, de indemnizatie pentru cresterea copilului.
In conformitate cu prevederile art. 38 din Legea nr. 19/2000, privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, modificata si completata, "În sistemul public se asimilează stagiului de cotizare şi perioadele necontributive, denumite în continuare perioade asimilate, în care asiguratul:
b) a urmat cursurile de zi ale învăţământului superior, organizat potrivit legii, pe durata normală a studiilor respective, cu condiţia absolvirii acestora;"
In vederea recunoasterii ca perioada utila pentru obtinerea concediului si implicit a indemnizatiei pentru cresterea copilului, cursurile facultatii trebuie sa fi fost urmate la zi, pe durata normala a studiilor si finalizate cu examen de licenta sau de diploma. Perioada astfel luata in calcul se refera numai la durata efectiva a cursurilor cuprinsa intre ziua inceperii si ziua terminarii anului universitar, potrivit legii.

mariana
| mariana a răspuns: