| Jardelin a întrebat:

Am citit undeva ca pe timpuri protestantii isi botezau si copiii. Neoprotestantii, de vreo 100 si ceva de ani de cind au aparut, nu mai boteaza copiii! Spun ca nu e bine!

Domnul Hristos a spus:

"... De nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu va putea sa intre in Imparatia lui Dumnezeu." (Ioan3:5)

Stiind ca botezul este poarta spre mintuire, oare nu exista riscul ca un tinar nebotezat care moare, sa nu aiba sansa mintuirii, nefiind nascut din apa si din Duh?

(NSAF)

101 răspunsuri:
| EmaS a răspuns:

Botezul in sine nu ne mantuieste daca noi nu ne nastem din nou din apa si din Duh.,, Dar când a văzut pe mulţi din farisei şi din saduchei că vin să primească botezul lui, le-a zis: „Pui de năpârci, cine v-a învăţat să fugiţi de mânia viitoare? Faceţi, dar, roade vrednice de pocăinţa voastră. Şi să nu credeţi că puteţi zice în voi înşivă: „Avem ca tată pe Avraam!" Căci vă spun că Dumnezeu din pietrele acestea poate să ridice fii lui Avraam. Iată că securea a şi fost înfiptă la rădăcina pomilor: deci orice pom, care nu face rod bun, va fi tăiat şi aruncat în foc. (Matei 3:7-10)
Mesajul era absolut clar pentru oricine – pocainta era conditia de intrare in Imparatia cerurilor. In continuare ne este relatat Si cum se pocaiau oamenii, adica ce insemna pentru ei pocainta: Marturisirea pacatelor era doar o parte a pocaintei manifestata in exterior. Unii insa credeau ca pocainta se limiteaza doar la aceasta.

| EmaS a răspuns:

Fiecare om indiferent de religie, culoare, sex va trece pe la judecata si in functie de viata pe care a trait-o va primi rasplata. Dupa moarte omul nu mai poate sa faca absolut nimic in privinta sufletului. Criteriile judecatii divine nu sunt arbitrare: nimeni nu este favorizat sau dezavantajat.(1Petru1:17; Rom.2:11). Norma ne-a fost facuta cunoscut de catre Dumnezeu. Noi suntem judecati exclusiv dupa cele revelate in Biblie.,, Cuvantul, pe care L-am vorbit Eu, acela ii va judeca in ziua cea din urma.,,(Ioan12:48).
De aceea sa rezumam cele mai importante criterii din Scriptura:
1. Dupa dreptatea lui Dumnezeu:Noi putem fi siguri:,, Cel Atotputernic nu calca dreptatea.''(Iov 34:12).caci El este un judecator drept(2Tim.4:8).Aici nu exista suciri si denaturari pentru ca adevarul si dreptatea sunt aratate din plin.
2. Dupa masura incredintata noua:Nici un om nu este identic cu celalalt, si fiecaruia i s-au incredintat daruri diferite.
3. Dupa faptele noastre: Dumnezeu cunoaste actiunile fiecaruia,''si El va rasplati fiecaruia potrivit faptelor lui''(Rom.2:6).
4.Dupa roada noastra:Tot ce facem in Numele lui Isus)Luca 19:13).Comportarea noastra, lucrarea noastra, faptele noastre, cuvintele.
5: Dupa dragostea noastra: Dragostea este o roada deosebita, caci este cea mai mare(1Cor.13:13)Ea este implinirea Legii(Rom.13:10)Aici este vorba de ceea ce am facut din dragoste pentru Dumnezeu.
6: Dupa cuvintele noastre:cuvintele au un caracter hotarator asupra sortii noastre vesnice.,, Caci din cuvintele tale vei fi indreptatit, si din cuvintele tale vei fi condamnat''(Matei12:36,37).
Dupa responsabilitatea noastra(Mt.24:11-13; Efeseni 4:14; 2Tim.16-18)
Dupa pozitia noastra fata de Isus Hristos: Relatia noastra personala cu Fiul lui Dumnezeu este hotaratoare:,, Cine crede in Fiul are viata vesnica dar cine nu asculta de Fiul Meu nu va vedea viata, ci mania lui Dumnezeu ramane peste el.''
Modul de judecare se va face individual potrivit criteriilor de mai sus.Nu este trecut cu vederea nici un aspect din viata cuiva.Matei 7:13-14,, 13 Intraţi pe poarta cea strâmtă. Căci largă este poarta, lată este calea care duce la pierzare, şi mulţi sunt cei ce intră pe ea.
Luc 13.24;
14 Dar strâmtă este poarta, îngustă este calea care duce la viaţă, şi puţini sunt cei ce o află.

| doctorandus a răspuns:

Ce? Aici se da mita?! Vreau si eu!

| milan9 a răspuns:

Din ce motive primele comunităţi creştine au practicat încă de la început botezul copiilor?
Pentru că nu există ÎN MOD REAL condiţii de vârstă şi de pocăinţă (pentru iertarea păcatelor) înainte de botez! Am arătat mai sus contextul în care a fost scris Marcu 16, 16.

Botezul nu "este egal" cu mântuirea, iar condiţiile botezului nu sunt aceleaşi cu condiţiile mântuirii: credinţa, pocăinţă... Harul botezului este un DAR de început! Acest dar nu presupune imediat mântuirea asigurată!
Prin botez doar primim lucrarea necesară a HARULUI lui Dumnezeu asupra sufletului persoanei umane, încă din perioada când aceasta este foarte vulnerabilă (perioada formării şi edificării sale spirituale)!

Ca dovadă,
Origene ( 185 - 254 d.Hr!) spune: „Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împărtăşi şi pruncilor botezul"
Irineu de Lyon (130-202!): "Iisus a venit să mântuiască prin Sine pe toţi, adică pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bătrâni"

| milan9 a răspuns:

- Harul primit de copil la botez nu reprezintă o povară ci un dar care are în vedere apărarea copilului care este foarte vulnerabil (ca om în general şi ca prunc în mod special)!

Harul divin are rolul de a întări viaţa spirituală a copilului chiar când acesta este în deplină formare şi în momentul în care are maximă nevoie de ea! Harul păstrează intergritatea copilului, sănătatea, viaţa şi sufletul acestuia neinfluenţate de răul de natură fizică sau de natură spirituală.

Despre botezul copiilor, Noul Testament vorbeşte în repetate rânduri:
- I Corinteni 1, 16: "Am botezat şi casa lui Ştefana; afară de aceştia nu ştiu să mai fi botezat pe altcineva." Prin expresia "casa lui Ştefana", Apostolul Pavel nu exclude pe nimeni din familia respectivă. În nici un caz copiii!

- I Corinteni 10, 2: "Şi toţi, întru Moise, au fost botezaţi în nor şi în mare."

- I Corinteni 12, 13: "Pentru că într-un Duh ne-am botezat noi toţi, ca să fim un singur trup, fie iudei, fie elini, fie robi, fie liberi, şi toţi la un Duh ne-am adăpat."

- Luca 3, 21: "Şi după ce s-a botezat TOT POPORUL, botezându-Se şi Iisus şi rugându-Se, s-a deschis cerul."

- Fapte 13, 24: "După ce Ioan a propovăduit, înaintea venirii Lui, botezul pocăinţei, la TOT POPORUL lui Israel."

- Fapte 2, 41: "Deci cei ce au primit cuvântul lui s-au botezat şi în ziua aceea s-au adăugat ca la trei mii de suflete." De ce trebuie unii să presupună că între cei trei mii de oameni prin care s-a întemeiat la început Biserica, nu se aflau şi copiii acestora? Cum puteau rămâne tocmai ei în afara Bisericii, rupţi parcă şi de părinţii lor? De unde barbaria şi păgânitatea unui astfel de mod de gândire?

- Faptele Apostolilor 16, 15: "Iar după ce s-a botezat şi ea ŞI CASA EI, ne-a rugat, zicând: De m-aţi socotit că sunt credincioasă Domnului, intrând în casa mea, rămâneţi". Expresia "ea şi casa ei" este în mod indubitabil o dovadă a faptului că nici acest citat şi nici alte zeci de citate referitore la botez, nu au exclus botezul copiilor. Botezul copiilor este făcut în acord cu Evanghelia Mântuitorului Hristos, începând cu primele comunităţi creştine, şi continuând cu întreaga istorie de 2000 de ani a Bisericii!

- Fapte 10, 48: "Şi a poruncit CA ACEŞTIA să fie botezaţi în numele lui Iisus Hristos. Atunci l-au rugat pe Petru să rămână la ei câteva zile."
- Fapte 10, 44: "Încă pe când Petru vorbea aceste cuvinte, Duhul Sfânt a căzut peste TOŢI cei care ascultau cuvântul." (!) Şi imediat spune despre aceşti TOŢI:...

| martzian a răspuns (pentru milan9):

Imi pare rau ca trebuie sa te contrazic. NICI UNUL dintre versetele de mai jos nu vorbeste despre botezul copiilor MICI, care nu sunt constienti de ceea ce li se intampla. Este vorba de o scoatere a acestora din context, de o grava rastalmacire a lor in scopul justificarii unei doctrine false, si doar cine nu citeste Biblia sau le ia de pe net sau materiale propagandistice, nu observa.

Va invit sa deschideti Sfanta Scriptura si sa va convingeti singuri, nu sa luati pe nemestecate informatii gresite.

„Despre botezul copiilor, Noul Testament vorbeşte în repetate rânduri:" – Hai sa le luam pe rand...

„- I Corinteni 1, 16: "Am botezat şi casa lui Ştefana; afară de aceştia nu ştiu să mai fi botezat pe altcineva." Prin expresia "casa lui Ştefana", Apostolul Pavel nu exclude pe nimeni din familia respectivă. În nici un caz copiii!" – Nu exista NICI o informatie despre casa lui Stefana si nici cati copii sub varsta la care inteleg ce li se intampla aveau. Prezumtia este nefondata si este doar o adaugire la Cuvantul lui Dumnezeu.

„- I Corinteni 10, 2: "Şi toţi, întru Moise, au fost botezaţi în nor şi în mare." – pasajul NU descrie un botez nou testamental, ci se refera la calatoria evreilor intre Egipt si Canaan. La ce se refera pasajul in context? Calatoria aceasta este expresia (ilustarea) clara a razvratirii fata de Dumnezeu. Israelitii nu au pretuit cum trebuie noua libertate primita, alegand idolatria, imoralitatea si razvratirea, fiind descalificati de la a primi binecuvantarea Lui Dumnezeu. Textul original ne spune ca „au fost botezati in Moise". La ce se refera asta? Pai hai sa vedem. Botez (baptizō - βaπτίζω) inseamna scufundare totala. Prin urmare avem o figura de stil care exprima unitatea, solidaritea poporului, sub conducerea lui Moise. Izbavirea lor fizica prin Moise avea sa fie o imagine profetica a izbavirii spirituale pe care o avem noi – BOTEZATII in Hristos.

„- I Corinteni 12, 13: "Pentru că într-un Duh ne-am botezat noi toţi, ca să fim un singur trup, fie iudei, fie elini, fie robi, fie liberi, şi toţi la un Duh ne-am adăpat." - Nici o referire la copii. Este scos din context. Pasajul se refera la trupul lui Hristos, la cei credinciosi –despre ei este vorba.

„- Luca 3, 21: "Şi după ce s-a botezat TOT POPORUL, botezându-Se şi Iisus şi rugându-Se, s-a deschis cerul." – Aici este vorba de botezul lui Ioan, un alt botez! Confundam si nu intelegem diferenta dintre ele, scoasa in evidenta de insusi Ioan Botezatorul, daca cititi... Dar, explicatia ramane aceeasi. Cerinta lui Ioan era clara: pocainta, un lucru imposibil pentru copiii care nu inteleg.

„- Fapte 13, 24: "După ce Ioan a propovăduit, înaintea venirii Lui, botezul pocăinţei, la TOT POPORUL lui Israel." – Botezul POCAINTEI. Ce inseamna pocainta? Vorbim de termenul grec μετáνοιa (metanoia), care implica parere de rau cu privire la pacatele comise si renuntarea la ele. Termenul are ca radacina μετaνοέω (metanoeō) care inseamna a gandi diferit, a-ti reconsidera modul de viata. Ce bebelus poate face asta?

„- Fapte 2, 41: "Deci cei ce au primit cuvântul lui s-au botezat şi în ziua aceea s-au adăugat ca la trei mii de suflete." De ce trebuie unii să presupună că între cei trei mii de oameni prin care s-a întemeiat la început Biserica, nu se aflau şi copiii acestora? Cum puteau rămâne tocmai ei în afara Bisericii, rupţi parcă şi de părinţii lor? De unde barbaria şi păgânitatea unui astfel de mod de gândire?" – De ce trebuie sa presupunem contrariul si sa adaugam la Biblie? Biblia specifica prezenta copiilor atunci cand este cazul, de ce ar omite Dumnezeu un detaliu atat de important? Dar, „cei care au primit cuvantul lui" cum puteau intelege daca erau bebelusi? Mai mult, versetul urmator spune: „Şi stăruiau în învăţătura apostolilor şi în împărtăşire, în frângerea pâinii şi în rugăciuni." Cine facea asta? Copiii? Vezi daca iei versetul scos din context?

„- Faptele Apostolilor 16, 15: "Iar după ce s-a botezat şi ea ŞI CASA EI, ne-a rugat, zicând: De m-aţi socotit că sunt credincioasă Domnului, intrând în casa mea, rămâneţi". Expresia "ea şi casa ei" este în mod indubitabil o dovadă a faptului că nici acest citat şi nici alte zeci de citate referitore la botez, nu au exclus botezul copiilor. Botezul copiilor este făcut în acord cu Evanghelia Mântuitorului Hristos, începând cu primele comunităţi creştine, şi continuând cu întreaga istorie de 2000 de ani a Bisericii!" – Gresit! De ce? Pai de ce nu citezi si ce spune mai departe? Versetul 34 ne spune ca s-au bucurat de CREDINTA lor. Deci au crezut si s-au bucurat de credinta lor. Copiii nou nascuti? NICIDECUM! In plus nu ni se spune ca a crezut „pentru casa lui" (doctrina nasului) ci IMPREUNA cu casa lui.

„- Fapte 10, 48: "Şi a poruncit CA ACEŞTIA să fie botezaţi în numele lui Iisus Hristos. Atunci l-au rugat pe Petru să rămână la ei câteva zile." – La cine se refera? Pai nu stiti, pentru ca ati scos din context. E vorba niste oameni care il slaveau pe Dumnezeu si vorbeau in limbi. Hello! Ce bebelus face asta? Ucenicii au ramas uimiti de faptul ca„darul Duhului Sfânt s-a revărsat şi peste neamuri."

„- Fapte 10, 44: "Încă pe când Petru vorbea aceste cuvinte, Duhul Sfânt a căzut peste TOŢI cei care ascultau cuvântul." (!) Şi imediat spune despre aceşti TOŢI:..." – UNici o referire la botezul „cu japca" al copiilor care nu inteleg ce li se intampla. Nici una... Stii ce spune versetul anterior, apropo de scoaterea din context? Ma refer la versetul 43: „Despre Acesta mărturisesc toţi proorocii, că tot cel ce crede în El va primi iertarea păcatelor, prin numele Lui." – E vorba de cei care CRED in El, un act constient.

Va stau la dispozitie pentru mai multe informatii.

O seara buna!

| milan9 a răspuns:

În mod absurd, dacă acest dar al lui Dumnezeu (privit ca dar şi nicidecum ca povară) ar avea nevoie de consimţământul copilului, atunci cu atât mai mult OMULUI AR TREBUI SĂ I SE SOLICITE CONSIMŢĂMÂNTUL şi în privinţa unui alt dar primit de la Dumnezeu: VIAŢA. Ar fi trebuit poate ca şi Dumnezeu să obţină acordul liberului nostru arbitru: dacă vrem să ne naştem sau nu... dacă suntem de acord cu primirea darului sacru al vieţii sau poate că nu... Sunt unii care vor să-L tragă pe Dumnezeu la răspundere pentru darurile Sale? Dar acest lucru este absurd.

Atât în cazul darului vieţii cât şi în cazul darului harului sfânt, Dumnezeu consideră aceste daruri absolut necesare dezvoltării copilului ca persoană, ca suflet, pentru a putea vorbi ulterior de un liber arbitru, de o voinţă liberă, care, are mai întâi nevoie de formare!

| milan9 a răspuns:

- Darurile primite de la Dumnezeu doar propun libertăţii omului, păstrarea lor! La "maturitate", moment până la care a avut nevoie de aceste daruri şi s-a folosit de ele, la "maturitate" poate decide şi poate lua înţeleapta hotărâre de a păstra calea mântuirii şi viaţa primite de la Dumnezeu, sau... poate refuza viaţa şi mântuirea. El va fi permanent liber.

Noul Testament confirmă de altfel botezul copiilor:,, Şi el, luându-i la sine, în acel ceas al nopţii, a spălat rănile lor şi s-a botezat el şi toţi ai lui îndată." (Fapte 16, 33). De ce trebuie sectanţii să presupună că toţi părinţii care şi-au botezat "toţi ai lor", sau "toată casa lor" (inclusiv deci copiii), erau nişte bătrîni? Sutaşul Corneliu –soldat în armata romană era bătrân? Temnicerul din (Fapte 16, 33) era bătrân? Lidia, din cetatea Tiatirelor era cumva bătrână? Pentru că de fiecare dată se spune că s-au botezat ei ŞI "CASA LOR", "TOŢI AI LOR". "TOŢI AI LOR" nu se putea referi decât la copii!

| martzian a răspuns (pentru milan9):

Trecand peste rautatea cu "sectantii" fata de oameni cu care, daca te inseli cu privire la ei, te vei intalni si dupa moarte, nu pretindem ca toti erau asa. Sunt indicii clare, dar in context! Cum ar fi faptul ca ei credeau TOTI, SE BUCURAU, IL LAUDAU PE DUMNEZEU - acte constiente! Problema pe care o ai este ca iei versetele de pe net. Ai o Biblie acasa? O citesti?

| Jardelin explică (pentru martzian):

Lasa martzipane, nu te mai lua de oameni, ca la cum o dai cotita cu raspunsurile, mai ai mult de meditat asupra dogmelor protestante si tot nu o sa poti raspunde. Pentru ca pur si simplu nu poti!

| martzian a răspuns (pentru Jardelin):

Din nefericire, reactionezi, si nu o faci intr-un mod elegant. Era mai simplu sa spui multumesc sau sa aduci argumente. Vreau sa iti spun ca nu doresc decat sa iti fiu de folos - daca nu aveai nevoie de raspuns nu trebuia sa intrebi...

PS: Eu NU sunt protestant.

| LegionarulRoman a răspuns (pentru Jardelin):

Nu-ti fa griji.Am renuntat demult sa mai citesc ce scrie martzipan.i-am dat frumos sa citeasca o discutie a unui sectant cu parintele Cleopa despre Botez, iar el in schimb imi umplea pagina de versete(desi in carte Cleopa i explica destul de frumos sectantului).

P.S: martzipan nu apartine de nicio secta; asta a fost buna laughing

| M25M a răspuns:

Daca citatul ar fi valabil, ipotetic vorbind bineinteles, ar insemna ca vreo 3 mld de oameni care nu sunt de credinta crestina vor arde in Iad. Pentru ce? Nu vad logica.
In plus sa zicem ca esti nascut in Romania unde predomina crestinismul, insa nu poti sa te botezi din diverse motive, hai sa zicem financiare(la noi fiind cazuri), inseamna ca vei ajunge in iad daca vei muri. Din nou nu are sens mai ales ca Domnul DUmnezeu ar trebui sa fie bun si milostiv(cel putin in NT), unde mai pui ca Isus nu a facut scuba diving cand era bebe ci cand era adult. Daca scenariul propus de tine in intrebare ar fi real atunci ar fi crud.

| LegionarulRoman a răspuns (pentru M25M):

"Daca citatul ar fi valabil, ipotetic vorbind bineinteles, ar insemna ca vreo 3 mld de oameni care nu sunt de credinta crestina vor arde in Iad."

Nu este adevarat.Atata timp cat unu izolat din Africa moare si el n-a avut de unde sa auda de crestinism, este normal ca Dumenzeu sa-l judece altfel decat pe noi.

| M25M a răspuns (pentru LegionarulRoman):

Era o conditie si o ipoteza.

| martzian a răspuns:

Nu inteleg de ce revenim mereu la aceleasi subiecte rasdiscutate. Putem sa nu fim de acord si fara sa le redeschidem la nesfarsit, nu?

Biblia ne invata ca botezul trebuie precedat de credinta. "Cine va crede si se va boteza" spune Isus. E simplu si clar. Nu gasim nici un botez al cuiva care nu este constient de alegerea de a fi ucenic al lui Hristos. Ce facem, anulam liberul arbitru?

Din pacate scoaterea din context si interpretarea dupa ureche a Sfintei Scripturi (si adaptarea voita la traducere) duce la scrantirea unei doctrine clare.

Nicaieri in Biblie nu ni se spune ca botezul se reduce doar la o traditie seaca, la "stampilarea" copiilor, facuti crestini cu sau fara voia lor si posibilitatea de a alege. Exemplul lui Isus este un botez facut la varsta adulta. La fel alte referinte (vezi, spre exemplu, famenul etiopian).

"Cine va crede şi se va boteza, va fi mântuit" (Marcu 16.16) - cam aceasta este ordinea, conform invataturilor lasate de Hristos.

Pasaje ca Fapte 2.37-41, Fapte 8:12, Fapte 10:44-48, Fapte 18:8 ne prezinta ca cerinte comune pentru botez auzirea si credinta.

Unii dau exemplul temnicerului din Fapte 16, care a fost botezat impreuna cu casa lui, sugerand ca probabil acesta avea copii ce au fost botezati "la pachet". Versetul 34 insa infirma acest lucru, aratand ca toti s-au bucurat de noua credinta, prin urmare un act constient.
Apoi „...a crezut in Dumnezeu CU TOATA casa lui." – Fapte 16:34 Observati ca nu spune „crezand PENTRU toata casa lui" asa cum invata teologia „nasului". Acest verset spune ca toti din casa lui au crezut impreuna cu el. Nu este nici o mentionare a copiilor.

Botezul este un simbol al îngropării împreună cu Hristos (Col. 2:12) si o marturie publica. El trebuie sa fie o alegere personala.

Termenul „frati" nu este folosit niciodata in Noul Testament pentru copii, ci intotdeauna pentru cei care sunt capabili sa exerseze credinta in Cristos pentru ei insisi.

Apropo de nasterea din „apa si din Duh". Isus nu se refera la apa in mod literal aici, daca cunoastem cat de putin simbolistica evreiasca. Se refera la nevoia de „curatire". Vezi Ezechiel 36:24-27. Cand termenul „apa" a fost folosit in mod figurativ in Vechiul Testament, el a descris, in mod obisnuit, curatirea spirituala, mai ales atunci cand a fost folosita in relatue cu „Duh". (Vezi Numeri 19:17-19; Psalmi_51:9-10; Isaia_32:15; Isaia_44:3-5; Isaia_55:1-3; Ieremia_2:13; Ioel_2:28-29, etc.).

Astfel, Isus a facut referire la „spalarea" / curatirea spirituala a sufletului, realizata de catre Duhul Sfant, prin Cuvantul lui Dumnezeu – la momentul salvarii (conf. Eph_5:26; Tit_3:5), care este necesar pentru a apartine Imparatiei Lui...

O sa intrebi de unde indeea cu simbolistica evreiasca? Simplu: uita-te la context. Cu cine vorbea Isus? happy

| Jardelin explică (pentru martzian):

Eu nu stiu ce de ce imi insiri tu un text interminabil si nu-mi raspunzi concret la intrebare: ce se intimpla cu sufletul cuiva care nu apuca sa se boteze? Mai are sanse sa se mintuiasca, nebotezat, sau nu?

P.S. Si care e problema daca se reiau unele subiecte? Daca un subiect s-a discutat acu' 2 ani ce, nu mai trebuie deschis niciodata? Poate au aparut useri noi si au chef sa-l discute!

| martzian a răspuns (pentru Jardelin):

Nu poti da un raspuns comun, generalizand pentru fiecare caz in parte. Vrei un exemplu de om mantuit fara botez? Talharul de pe cruce...

Totusi, spune-mi cu ce nu esti de acord din "sirul interminabil"?

PS: Problema nu este ca le reluam, ci ca ne prefacem a nu cunoaste raspunsul.

| Jardelin explică (pentru martzian):

Tilharul e un caz special! Ceea ce este cu neputinta la oameni este cu putinta la Dumnezeu. Insusi Domnul Iisus la mintuit. Si sa nu uitam ca tilharul l-a marturisit pe Hristos, ceea ce nu este cazul cu un om nebotezat. Ca sa nu mai spunem ca omul nebotezat, nu numai ca nu l-a marturisit pe Hristos dar mai are si un sac de pacate!

Deci, imi spui ce se intimpla cu sufletul sau nu?

| martzian a răspuns (pentru Jardelin):

"Deci, imi spui ce se intimpla cu sufletul sau nu?" - Prietene, daca scanezi si nu citesti raspunsurile mele, vorbesc in punga. Hai, ca nivelul nu era unul foarte academic!

| martzian a răspuns (pentru Jardelin):

"Tilharul e un caz special!" - Vestea buna este ca El ne trateaza pe toti ca pe un caz "special", pentru ca ne iubeste si ne cheama la o relatie PERSONALA cu El.

"Ceea ce este cu neputinta la oameni este cu putinta la Dumnezeu." - Mantuirea nu ii este cu putinta omului in nici un caz, nu doar in acesta. Doar jertfa lui Hristos o face posibila. Pentru asta trebuie sa crezi si sa devii uncenicul lui. Pocainta si credinta.

"Si sa nu uitam ca tilharul l-a marturisit pe Hristos, ceea ce nu este cazul cu un om nebotezat." - El insusi era un om nebotezat. happy

"Ca sa nu mai spunem ca omul nebotezat, nu numai ca nu l-a marturisit pe Hristos dar mai are si un sac de pacate!" - Toti le avem. Asta spune Biblia, nu eu. Baia facuta fara voia ta nu te spala decat de jegul de pe trup, nu iti curateste sufletul.

"Deci, imi spui ce se intimpla cu sufletul sau nu?" - Ai intrebat ce se intampla cu un "tanar" nebotezat care moare. Ca sa repet, daca a avut parte de momentul convertirii, cel in care a crezut, el poate fi mantuit si astfel. Ti-am dat deja exemplul. Dar nu suntem in masura sa generalizam.

Eu te intreb - ce se intampla cu cel care a murit in pacat (avem atatea exemple de criminali, violatori, curvari, etc) dar care au fost botezati ca prunci? Unde merge sufletul lor si cum o justifici cu Biblia?

| Jardelin explică (pentru martzian):

Omule am o rugaminte: nu-mi spune de botez, de pocainta, de tilhari, de versete, etc. Spune-mi in 2 rinduri ce se intimpla cu sufletul unui om de 25 de ani care se naste, traieste si moare fara sa fie botezat. E ceva neclar?

| ManStrong a răspuns (pentru Jardelin):

Botezul nu este spalarea de intinciunile trupesti.Un pacatos botezat tot pacatos ramine daca nu si innoieste viata.

| 4b a răspuns (pentru Jardelin):

Pana se gandeste martzi, iti spun ce cred eubig grin
Viata este ca un talant, ori il ingropi, ori il investesti in ceva; 25 de ani, astia-s ani, nu gluma, deci prin urmare trebuie sa veghezi asupra lor cu CAP si sa faci tat ce-ti sta in putinta ca la sfarsit de cale, sa dai dovada de un ispravnic bun; pierdem anii in distractii de-o clipa, o noua zi, o noua doza, pentru ce?! asta e fericirea? nicidecum...te nasti, traiesti si mori, da traiesti pentru un scop, nu degeaba; botezul e legamantul oficial inaintea cerului, daca vrei sa-L urmezi...
PS: eu ti-am spus care-i datoria de crestin
Noapte buna

| Jardelin explică (pentru 4b):

Oare nu se gaseste cineva sa-mi raspunda la intrebare? Ce-ai spus tu e frumos, sint vorbe, bla, bla, dar nu au legatura cu intrebarea mea. Nu-mi spune cum trebuie sa fie viata pina la 25 de ani, spune-mi ce se intimpla cu sufletul unui om care a murit fara sa fie botezat. Intelegi? Ce se intimpla cu sufletul dupa moarte, nu cu viata de dinainte de moarte!

| Jardelin explică (pentru 4b):

Lasa ca martzipan doarme deja, poate are o revelatie noaptea asta si imi da si mie un raspuns miine.

| 4b a răspuns (pentru Jardelin):

Nu-s bla bla blacrying
Bon, deci hai s-o luam matematic: suflarea de viata mere la Dumnezeu, percepusi? om+ suflare de viata= suflet viu.
E ceva neclar?big grin

| EmaS a răspuns (pentru Jardelin):

Avem exemplu talharului de pe cruce. El s-a recunoscut ca este pacatos s-a cait si a primit iertarea Domnului Isus. A fost primul rod.

| Jardelin explică (pentru 4b):

Bai nene, ce-i cu tine, ti-e rau? Daca ai un raspuns concret la ce vreau eu sa aflu spune-mi, daca nu du-te la culcare!

| 4b a răspuns (pentru Jardelin):

Ioi...esti culmea; iti explica omu' cum sta treaba si tat eu is batuta in cap.
Multam.
Sanatate

| martzian a răspuns (pentru 4b):

Martzi nu trebuie sa se gandeasca mult, ca isi citeste Biblia. Dar scriu mult si lumea citeste pe diagonala... happy

| martzian a răspuns (pentru Jardelin):

Prietene, de o revelatie noua nu mai e nevoie. Se pare ca tu esti cel care inca mai are dubii. happy

| M25M a răspuns (pentru martzian):

Recunosc ca nu stiu daca este interpretarea ta sau cea care ar trebui sa fie oficiala insa subscriu raspunsului tau referitor la botez.

| milan9 a răspuns (pentru M25M):

La început, când lumea nu era creştină, era normal ca iniţierea în creştinism să vizeze convingerea oamenilor maturi, botezarea lor mai întâi. Cu ei a început totul, era normal. Când apostolii vizitau o comunitate pâgână, nu începeau pur şi simplu să le boteze pruncii şi apoi să le dea bună ziua. La început au fost vizaţi părinţii, şi imediat după, copiii - nu exista nici o interdicţie în acest sens!

TOATE FAMILIILE PREZENTATE ÎN Noul Testamnet S-AU BOTEZAT ÎN ÎNTREGIME! De ce trebuie să presupună unii "creştini" după 2000 de ani de creştinism că toate familiile acelea botezate ÎN ÎNTREGIME erau de "moşnegi" şi că nu aveau copii? Se spune despre unul din părinţi: "s-a botezat ea şi CASA EI" Ce înseamnă "CASA EI"?

Accentul cade pe părinţi, pentru că luarea în discuţie a botezului are de cele mai multe ori ca obiectiv principal ÎNCREŞTINĂRII- ACCEPĂRII EVANGHELIEI)

- Harul primit de copil la botez nu reprezintă o povară ci un dar care are în vedere apărarea copilului care este foarte vulnerabil (ca om în general şi ca prunc în mod special)!

Harul divin are rolul de a întări viaţa spirituală a copilului chiar când acesta este în deplină formare şi în momentul în care are maximă nevoie de ea! Harul păstrează intergritatea copilului, sănătatea, viaţa şi sufletul acestuia neinfluenţate de răul de natură fizică sau de natură spirituală.

| milan9 a răspuns (pentru M25M):

În mod absurd, dacă acest dar al lui Dumnezeu (privit ca dar şi nicidecum ca povară) ar avea nevoie de consimţământul copilului, atunci cu atât mai mult OMULUI AR TREBUI SĂ I SE SOLICITE CONSIMŢĂMÂNTUL şi în privinţa unui alt dar primit de la Dumnezeu: VIAŢA. Ar fi trebuit poate ca şi Dumnezeu să obţină acordul liberului nostru arbitru: dacă vrem să ne naştem sau nu... dacă suntem de acord cu primirea darului sacru al vieţii sau poate că nu... Sunt unii care vor să-L tragă pe Dumnezeu la răspundere pentru darurile Sale? Dar acest lucru este absurd.

Atât în cazul darului vieţii cât şi în cazul darului harului sfânt, Dumnezeu consideră aceste daruri absolut necesare dezvoltării copilului ca persoană, ca suflet, pentru a putea vorbi ulterior de un liber arbitru, de o voinţă liberă, care, are mai întâi nevoie de formare!

| milan9 a răspuns (pentru M25M):

Ce poate fi mai clar decât faptul că NICI UNUL dintre versetele care iau în considerare botezul, sau vorbesc despre botez NU AFIRMĂ sau nici măcar NU SUGEREAZĂ că primii creştini nu îşi botezau copii, că ar fi comis această barbarie.

A accepta o astfel de interdicţie pentru copii, în timp ce Sfanta Scriptură NU SCRIE NICĂIERI că ei NU S-AR FI BOTEZAT, înseamnă un grav abuz şi o batjocorire a Bisericii creştine care a botezat dintotdeauna de 2000 de ani pentru a nu lăsa pe nimeni în afara harului primit în dar:

Origene ( 185 - 254 d.Hr!) spune: „Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împărtăşi şi pruncilor botezul"
Irineu de Lyon (130-202!): "Iisus a venit să mântuiască prin Sine pe toţi, adică pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bătrâni"

Cine sunt cei care contrazic 2000 de ani de istorie a BISERICII LUI HRISTOS? Au ajuns să contrazică ceea ce făceau APOSTOLII, PRIMELE COMUNITĂŢI CREŞTINE, şi de atunci, 2000 de ani DE ISTORIE A BISERICII? Ar fi în stare să-L contrazică şi pe Hristos dacă ar putea, dacă ar avea ocazia. Dar contrazicînd PRIMELE COMUNITĂŢI CREŞTINE îl contrazic de fapt şi pe Hristos, care a spus:

- că rămâne contiunuu alături de Biserica Sa (sg.) iar ea va rămâne "NEAVÂND PATĂ SAU ZBÂRCITURĂ" până la "sfârşitul veacurilor"!

- Hristos n-a lăsat Biserica Sa doar pentru 10-20 sau 100. El a ţinut să menţioneze şi pentru noi cei de azi: "iată EU CU VOI SUNT în toate zilele, până la sfârşitul veacului" şi "…pe această piatră voi zidi Biserica MEA (sg.) şi nici porţile iadului nu o vor birui."- Matei 16, 18

| M25M a răspuns (pentru milan9):

Raspunsul meu va fi scurt si la obiect, de vreme ce Isus a fost botezat la o varsta adulta nu vad nici un motiv pentru care aceasta regula sa nu fie majoritara in practica ortodoxa. Odata ce esti in viata primesti liber arbitru nu inainte sa te nasti nu tine de decizia ta insa daca tot beneficiezi de acest liber arbitru de ce sa nu te folosesti de el si in aceasta privinta. Poate mie personal nu imi place aceasta religie cu practicile ei si consider ca religie adevarat si corecta pe cea hindusa si vreau sa ma "botez" periodic in raul Gange.

| tinerelul a răspuns (pentru Jardelin):

Hai ca sa eviti alte raspunsuri iti raspund eu. Un om nebotezat care moare nu va intra in vecii vecilor in imparatia Cerurilor. CLAAAR? Ca daca ar intra atunci Iisus ar fi mincinos si lucru acesta ar fi o aberatie. TE AI LAMURIT?
ACUM! PRoblema este urmatoarea: Exista un singur Dumnezeu, o singura Sfanta Biserica si un singur Sf. Botez. Gaseste biserica cea adevarata unde Duhul Sfant a ramas si unde lucreaza cele 7 Sf. Taine.

| milan9 a răspuns (pentru M25M):

Ce vei face mai departe cu DARUL VIEŢII, sau, ce vei face mai departe cu DARUL HARULUI primit la botez, de fiecare depinde, nu te ţine nimeni legat. Poţi să le păstrezi, sau, din păcate, le poţi abandona pe amândouă. Este LIBERTATEA RESPONSABILĂ a omului, care îşi construieşte singur viitorul.

Hristos deja este răstignit pentru a aduce acest dar, (fie că uni vor fie că alţii nu vor). De acest dar avem nevoie aşa cum un copil are nevoie de educaţie, de a fi susţinut, de a învăţat să vorbească, să cunoască, ÎNAINTE DE A-ŞI EXPRIMA OPINIILE SAU ALEGEREA. Ce va face mai târziu cu ele este LIBERTATEA lui. Nu ar fi o crimă să i se oprească această "susţinere involuntară" doar pentru că el nu a ales-o. La fel de absurd este şi cu harul DUHULUI SFÂNT în care copilul are nevoie să crească!

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Mântuitorul a făcut doar o simplă şi banală formalitate, pentru a arăta că El a venit în lume ca împlinire a legii evreieşti, şi nu împotriva ei (de multe ori trece pur şi simplu peste aceste "formalităţi" iudaice, ca atunci când încălca ziua de sâmbătă)!

Dar El ca Dumnezeu avea s-o completeze s-o ducă altfel la ÎMPLINIRE, lăsând un cu totul altfel de BOTEZ. Ca Dumnezeu fără păcat nu avea El nevoie de botezul legii vechi, iudaice, ci doar pentru a împlini formal legea veche.

Dacă apostolii, primele comunităţi şi Biserica apostolică au practicat botezul, cine are autoritatea să schimbe asta în faţa lui Dumnezeu (bazându-se în mod eronat pe ceva total diferit, din iudaism)?
Origene ( 185 - 254 d.Hr!) spune: „Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împărtăşi şi pruncilor botezul"
Irineu de Lyon (130-202!): "Iisus a venit să mântuiască prin Sine pe toţi, adică pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bătrâni"


Botezul creştin şi harul primit la botez nu este condiţionat de vârstă sau de pocăinţă, pentru că ESTE UN DAR, tot la fel cum VIAŢA ESTE UN DAR.

Există o mare diferenţă între iudaic (evreiesc) care presupunea doar pocăinţă (doar cu apă, fiind doar simbolic) şi botezul creştin, cel care presupune TRANSMITERE DE HAR! Fiecare cult, fiecare religie are diferite forme de iniţiere, de "botez". Asta NU ÎNSEAMNĂ CĂ SE POATE PUNE SEMNUL EGALITĂŢII între Biserică şi hinduism, budism, islamism, iudaism, ş.a. Nu există paralelism între botezul iudaic făcut de Ioan Botezătorul şi Botezul creştin!

| doctorandus a răspuns (pentru milan9):

Unde scrie-n Biblie ca botez=transmitere de har?

| milan9 a răspuns (pentru doctorandus):

Ioan 3,5: " Iisus a răspuns: Adevărat, adevărat zic ţie: De nu se va naşte cineva din apă şi din Duh, nu va putea să intre în împărăţia lui Dumnezeu."

| MUHYUL a răspuns (pentru Jardelin):

Nu este bine a se boteza cineva cu pamant caci Iisus sa botezat cu apa nu cu pamant. Deci asa sa facem noi pana la sfarsit.

| doctorandus a răspuns (pentru milan9):

Nu scrie nimic despre har.

| martzian a răspuns:

"Stiind ca botezul este poarta spre mintuire, oare nu exista riscul ca un tinar nebotezat care moare, sa nu aiba sansa mintuirii, nefiind nascut din apa si din Duh?" - Reiau, ca poate nu s-a inteles, desi, daca citeai pana la capat primul meu raspuns vedeai ca s-a pornit de la o premisa gresita.

Botezul, fara pocainta si credinta este doar o baie. Nicaieri nu gasim in Biblie ca botezul mantuieste impotriva dorintei omului si fara credinta personala, ci doar ca el este o manifestare personala a identificarii cu jertfa lui Hristos. Nimeni nu "te boteaza" in ciuda faptului ca habar nu ai ce ti se intampla.

| 3xfemeie a răspuns (pentru martzian):

Mi-au placut raspunsurile tale.
Si sa stii ca nu toti citesc pe diagonala, doar ca unii se incapataneaza sa nu vada, sa n-auda.winking

| Jardelin explică:

Multumesc mult pentru raspunsuri! Scrii foarte bine! Poti sa-mi spui in privat din ce zona esti?

| Zenit313 a răspuns:

Crestinii nu au inteles termenul de NASTERE.
Nastere se refera la reinnoire, spalare de pacate, pocainta.

| martzian a răspuns (pentru Zenit313):

Corect. Nici Nicodim nu a inteles initial ca e vorba de asta...winking

| EmaS a răspuns (pentru Zenit313):

Unii crestini, din pacate au intrat intr-un formalism si nu au o inima schimbata. Http://www.monergism.ro/wp-content/uploads/Formalismul-JC-Ryle.pdf

| Zenit313 a răspuns (pentru martzian):

Ai dreptate! happy

| Zenit313 a răspuns (pentru EmaS):

Cand ai dreptate, ai dreptate...nu am ce sa mai zic! happy

| Papillon09 a răspuns (pentru Zenit313):

Pai reinnoirea, spalarea de pacate, pocainta sunt caracteristice crestinilor bine cei cu adevarat crestini deci cum le poti intelege tu, un ateu? Am inteles ca stii multa teorie dar doar atat TEORIE care nu iti va folosi la nimic dar cum explici moarte clinica si marturisirile celor ce au avut asa ceva?!

| Zenit313 a răspuns (pentru Papillon09):

Daca vrei,putem vorbii de islam,budism,confucianism,ateism, hinduism, deism, panteism, satanism..etc.
Studiez religiile pentru cultura mea generala, asta nu inseamna ca trebuie sa fiu religios.

Moartea Clinica a fost intelseasa si explicata.
Chiar daca iti explic cu dovezi si argumente, tu o sa ignori absolut totul prin indiferenta si aroganta, o sa ma contrazici fara argumente si dovezi!
O sa fie o pierdere de timp.

| Papillon09 a răspuns (pentru Zenit313):

Pai nu exact asta faci si tu, ignori dovezile? Dar chiar te rog sa-mi explici chestia cu moartea clinica.

| Zenit313 a răspuns (pentru Papillon09):

Chiar daca nu o sa fii de acord din motive misterioase, o sa fac efortul! happy

Moartea clinica : Toate functiile vitale inceteaza, dar sistemul nervos ramane inca activ si are capacitatea sa le reactiveze.
Creierul nu mai poate suporta durerea si secreta doua substante numite LSD si DMT.
Anumite simnturi mai sunt active.
Aceste substante de ajunta sa visam.
In concluzie, noi visam pana cand sistemul nervos reactiveaza functiile vitale.
Am povestit pe scurt!
Stiu, nu o sa fii de acord si am scris degeaba sad

| Papillon09 a răspuns (pentru Zenit313):

Si nu e ciudat ca majoritatea celor care au moarte clinica "viseaza " ceva legat de rai, iad, Dumnezeu sau locuri de genul asta si majoritatea il recunosc pe Dumnezeu? Asta cum o explici?!

| Zenit313 a răspuns (pentru Papillon09):

Visurile sunt simple manifestari ale subconstientului, nu simbolizeaza sau reprezinta absolut nimic happy
Fiecare viseaza in functie de credintele personale.
Musulmanii il viseaza pe Alah
Crestinii pe Iisus
Budistii pe Budha
...etc. sunt mii de exemple.

| Papillon09 a răspuns (pentru Zenit313):

Nu este chiar asa nu fiecare viseaza ce vrea sau in cine se crede sunt multi atei care s-au intors la Dumnezeu dupa ce au avut moarte clinica si au vazut ca dupa viata pe care o traiau s-ar fi dus in iad si regretau pentru ca pana atunci nu au crezut in El. Oricum eu am fost de fata cand un ateu povestea despre moartea clinica pe care a avut-o si spunea ca nu ar mai vrea sa treaca prin asemenea evenimente ca sa IL recunoasca pe Dumnezeu ca creator, salvator.etc. si nici altora nu le dorea asta. Oricum imi pare rau ca tu nu vrei ca crezi ca Dumnezeu exista si nu as vrea ca sa treci printr-o perioada urata in viata ta ca sa Il recunosti asta depinde de tine si daca as fi pusa in situatia in care ar trebui sa fie omorat sau sa moara unul dintre noi doi as alege mai bine sa mor eu decat tu pentru ca eu macar stiu ca ma duc in Rai pe cand tu te-ai duce in iad asa ca poate mai ai timp sa te pocaiesti.Nu o lua ca pe o insulta te rog nu vreau sa ma cert insa imi pare rau ca esti asa de confundat in teoriile tale incat nu vezi adevarul.
P.S probabil ti-ai dat seama ca sunt crestina insa nu ortodoxa sau catolica pentru ca ei traiesc o viata conform unor ritualuri nu isi schimba viata cu adevarat ei continua sa minta sa fure sa se imbete sa urasca si tot felul de lucruri urate bine nu toti fac asa dar majoritatea.
P.P.S. si ultima chestie pentru ca vad ca nu are rost sa ne contrazicem prea mult deoarece poate dam in cearta ceea ce nu imi doresc dar vreau sa te intreb cine a mai impartit timpul in 2 ere? In afara de Cristos (I.Cr. si D.Cr) sau la moartea cui s-a mai despicat perdeaua de la templu in doua sau s-a intunecat cerul pentru ceva timp si ti-am spus multe dovezi le gasesti in carte lui Petru Popovici-Biblia este totusi adevarata dar si mai multe in Biblie.Ok, cred ca ti-am spus destule ma duc sa imi mai fac si temelebig grin ca am de invatat la bio mult in plus pentru olimpiada + celelalte materii insa mai particip si la asemenea conversatii pentru ca ma ajuta sa vad si cum gandesc si alti oameni ca la ora de psihologie nu inveti chiar asa de multe despre ei ca atunci cand vorbesti cu ei chiar daca nu direct ci prin intermediul calculatoruluiwinking happy

| Zenit313 a răspuns (pentru Papillon09):

Sunt atei care devenit credinciosi pentru ca nu au avut o explicatie si nu au cautat raspunsuri!
Mereu si peste tot sunt exceptii, nu pot sa generalizez.

Il respect pe Iisus din multe motive, il consider un om intelept si bun de urmat ca exemplu.Dar nu consider ca este Dumnezeu sau Fiul Lui.
Nu numai Crestini au creat calendare delungul timpului, dar le sunt recunoscator pentru ca datorita lor suntem in 2013! happy
Ce este adevarat,este adevarat eu nu fug de adevar indiferent ca imi place sau nu.

Nu avem nevoie de Dumnezeu sa fim buni,dar nu conteaza in ce crezi atata timp cat faci bine celor din jur.
"Cine il iubeste pe Dumnezeu ii iubeste si Creatia "

Am trecut prin perioade grele si mi-am recapatat increderea in mine,pentru ca numai NOI suntem in stare sa producem schimbarea.
"Iisus a pus prima caramida,este datoria noastra sa construim mai departe""
Deci trebuie sa avem incredere in noi si sa nu cerem ajutor de la nimeni si nimic.
Dumnezeu daca exista,ne-a inzestrat cu cele mai minutate daruri, nu inteleg de ce trebuie sa cerem ajutor!

Peste tot, indiferent de religie, loc si timp s-au intamplat lucruri inexplicabile! happy

Ma bucur ca te ajuta conversatiile mele chiar daca esti de acord cu mine sau nu!
Sincer, chiar ma bucur pentru tine! Sper sa mai vorbim! happy



| Papillon09 a răspuns (pentru Zenit313):

Stii as vrea sa imi trimiti id-ul tau ca sa putem vorbi despre chestiile astea liber fara ca sa ne confruntam pe chestii care nu au nici o legatura cu intrebarea de mai sus big grin ca noi vorbeam in afara subiectului poti sa-mi trimiti un mesaj cu id-ul pentru ca tu esti senior pe site si imi poti trimite mie insa eu nu pot ca nu sunt senior daca vrei bineinteles nu te oblig dar esti singura persoana cu care ma pot confrunta fara cearta si prin intelegere si incepe sa-mi faca placerelaughingBine daca vreibig grin

| Zenit313 a răspuns (pentru Papillon09):

Cu cea mai mare placere! happy

| Papillon09 a răspuns (pentru Zenit313):

Pai si nu intri pe mess?!

| Zenit313 a răspuns (pentru Papillon09):

Sunt! happy

| Papillon09 a răspuns (pentru Zenit313):

Acum eu sunt online, bine pana la 15:00 cam asa big grin

| Papillon09 a răspuns (pentru Zenit313):

Acum eu sunt online!

| LegionarulRoman a răspuns:

Pentru baptisti era important Botezul.

| LegionarulRoman a răspuns:

Uite aici:http://ebookbrowse.com/......d231747210

De la pagina 255(127 in fomrmat PDF).o discutie intre un lider al unei denominatiuni religioase care a venit la calugarul ortodox Cleopa Ilie, pentru a-l combate in toate. Ai sa vezi ce vrei despre Sf. Botez si importanta sa pentru prunci.

| LegionarulRoman a răspuns:

Nefiind botezat, pe scurt, o sa ti se deschida portile iadului, ca la sectari(imi si imaginez cum sectari pe patul de moarte isi imagineaza "Vinnn acum" si deodata il vad pe maestul lor Lucifer happy ).

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Tu chiar crezi ce ai scris acolo?

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Salut! Depinde de anumite lucruri. Poate da poate nu.

| Fragile a răspuns:

Într-adevăr,aşa e, cum ai zis, dar dacă un copil mic este pe moarte şi nu maia re timp de botez se face un fel de "botez de urgenţă", pe care îl fac părinţii.Eu aşa ţin minte.thinking

| ManStrong a răspuns (pentru Fragile):

Nu foloseste la nimic.cCI DACA COPILUL A MURIT SA ZIC NEBOTEZAT DAR PARINTII (DUPA CONCEPTIA CRESTINA0AR FI MITUITI SI COPILUL MART INAINTE DE A FI BOTEZAT URMEAZAdrumul parintiulor.
Parintii nu trebuie sa si faca griji de copilul mic pina e in sarcina lor.

| 3xfemeie a răspuns:

Ai primit raspunsul care sa te multumeasca?

| kiv1990 a răspuns:

Buna jardelin, aceasta intrebare este una foarte spornica dar o sa incerc sa-ti raspund. La inceput protestantii au aparut din sinul bisericii catolice, ei erau un grup mic de oameni care citind biblia au observat ca catolocii nu procedeaza asa cum scrie biblia, chiar exact invers(de ex. in acele timpuri catolicii chiar eliberau indulgente si daca le cumparai iti erau iertate pacatele) iar mai tirziu aberatiile acestui grup de oameni s-au raspindit in societatea europeana si au adunat multi adepti(in acele timpuri, adica pina in secolul 16 cind a fost inventat tiparul oamenii de rind nu aveau acces la biblie si preotii ii conduceau pe crestini asa cum voiau), insa dupa ce au aparut protestantii aproximativ 300 de ani ei au botezat copiii de mici(aici tu ai dreptate). In a doua jumatate a sec 16 in europa de vest apar un nou tip de protestanti care sustineau ca botezul este un legamint facut intre individ si Dumnezeu si care trebuie facut cu constiinta deplina. Atunci aceasta teorie nu a fost acceptata de toti protestantii insa mai tirziu au acceptat-o.

Cit ceea ce priveste faptul ca copiii care mor nebotezati nu ajung in rai, aceasta nu e adevarat.
protestantii spun ca botezul consta din doua parti:
1) botezul cu duhul sfint(acesta are loc in momentul cind persoana vede si recunoaste ca e pacatos si se roaga lui dumnezeu sa-l ierte, in acest moment are loc botezul cu Duhul Sfint care patrunde in tine si te opreste sa pacatuiesti) si daca persoana decedeza fiind botezat numai cu duhul atunci el ajunge in rai, insa daca nu nu ajunge, se spune ca copiii pina la virsta cind ajung sa deosebeasca dreapta de stinga sunt paziti de pacat, adica chiar daca pacatuiesc si nu sunt botezati macar cuDUhul tot ajung in rai)
2) al doilea pas in botez este botezul cu apa(conform bibliei acesta este porunca lui Dumnezeu si reprezinta legamintul cu dumnezeu in apa, i biblie scrie ca aici individul trebuie sa promita in fata martorilor pamintesti si ceresti ca el il va urma pe dumnezeu pina la ultima suflare )

p.s. sper ca am raspuns la intrebarea ta(ceea ce am scris este adevarat p\t ca eu am trecut si eu prin asta, insa m-am lasat) daca mai ai intrebari de genul asta adreseazate

| Jardelin explică (pentru kiv1990):

Cum adica "am trecut si eu prin asta, insa m-am lasat"?

| ManStrong a răspuns:

Daca Isus ar fi murit cu 3 ani mai repede, adica inainte sa fi fost botezat, ce crezi ca se intimpla?
Asta ca o gluma.
Dar ca ceva serios.
Tu nu ai observat ca botezul se refera la cei ce stiu ce fac cind se boteaza?

| Jardelin explică (pentru ManStrong):

"Tu nu ai observat ca botezul se refera la cei ce stiu ce fac cind se boteaza?"

Inteleg ce vrei sa zici. Dar daca cineva nu mai apuca sa se boteze, ce se intimpla cu sufletul lui avind in vedere citatul din intrebare?

| ManStrong a răspuns (pentru Jardelin):

Daca e matur si e constient, si a avut intentia sa zic asa.Sau mai corect, a avut poate o data fixata ca o va face, si printr o moarte naprasnica nu mai apuca, Nu sintem noi cei ce dam sau impartim viata vesnica.Dar Dumnezeu stie intentia omului.
Sa nu iei asta ca parerea mea personala ca eu nu sint crestin.Eu asta o spun din ceea ce rezulta din N Testament. Daca botezi un copil mica ca nu cumva sa moara nebotezat conform N testament tot nu i foloseste la nimic.
Nu te lua dupa dogma unei biserici ci dupa ceea ce vra sa insemneze adevarul.

| martzian a răspuns (pentru Jardelin):

"Dar daca cineva nu mai apuca sa se boteze, ce se intimpla cu sufletul lui avind in vedere citatul din intrebare?"- Ti-am raspuns eu, oferindu-ti interpretarea corecta a citatului.

| Papillon09 a răspuns (pentru Jardelin):

Daca inca nu te-ai botezat si ai murit tot vei merge in rai, crezi ca daca nu esti botezat nu ti se mai ia in calcul viata de crestin, crezi ca botezul cantareste mai mult decat o viata traita dupa placul Lui? Crezi ca daca nu esti botezat dar L-ai slujit pana atunci, nu vei mai merge in rai? Iti spun sigur ca asta nu anuleaza faptele si viata ta de pana atunci. Intr-adevar trebuie sa fi constient de botez, trebuie sa fie o alegere proprie, personala, nu a parintilor. Daca parintii sunt atei si nu ii boteaza pe copii cand sunt mici, dar cand se fac mari Il urmeaza pe Dumnezeu nu pot sa se mai boteze? Acela este adevaratul botez, cand il constientizezi, cand stii ceea ce faci, cand alegi tu singur pentru viata ta.happy

Răspuns utilizator avertizat
| Papillon09 a răspuns:

Daca cineva nu a apucat sa se boteze si ii era credincios lui Dumnezeu si implinea voia Lui bineinteles ca se ducea in rai.Si Domnul Isus de ce s-a botezat la 30 de ani si nu de mic?!

| ada2203 a răspuns:

In Biblie scrie ca cei care sun ca si copilasii vor intra in Imparatia lui Dumnezeu. Adica copiii au loc asigurat in cer, pentru ca de multe ori ei nu realizeaza cand gresesc, si cu ce. Din momentul in care constientizezi care sunt lucrurile bune si rele, si iti dai seama cand gresesti, te poti boteza, fiind constient de ceea ce presupune asta. Pentru ca greseala facuta de un om nebotezat nu este asa de grava ca greseala facuta de un om nebotezat

| MUHYUL a răspuns:

Asa este candcineva nu este botezat nu poate ajunge in Imparatia Domnului dar ce se intampla cu sufletele acelea nu stiu. Cand un copil mic este pe moarte se ia niste apa de ori unde si se stropeste zicand: Se boteaza robul (sau fiul) lui Dumnezeu Numele... si se face semnul cruci In numele Tatalui Amin In munele Fiului Amin In numele Sfantului Duh Amin.

| Jardelin explică (pentru MUHYUL):

Am citit undeva (daca nu ma insel in Pelerinul Roman) ca in cazuri extreme cind nu ai apa la indemina poti boteza pe cineva si cu o mina de pamint. Singura conditie este ca cel care boteaza sa fi crestin.

| MUHYUL a răspuns (pentru Jardelin):

Chestia cu pamantul nu cred dar nici nu am auzit vreo data de asa ceva. Si da asa e trebuie sa fie crestin.

| martzian a răspuns (pentru Jardelin):

Daca intelegi ce simbolizeaza botezul, atunci ai nevoie de SCUFUNDARE in apa! Insusi termenul inseamna asta („a scufunda, a imersa, a afunda sub")

| Jardelin explică (pentru MUHYUL):

Nici eu nu sint sigur de pamint, nu vreau sa duc lumea in eroare. O sa intreb niste preoti cu prima ocazie.

| MUHYUL a răspuns (pentru Jardelin):

Sa ne transmiti si noua ce ai aflathappy

| Costin_Tudor_1983 a răspuns:

''De nu se va naşte cineva din apă şi din Duh, nu va putea să intre în împărăţia lui Dumnezeu. Ce este născut din trup, trup este; şi ce este născut din Duh, duh este. ''
Citatul acesta este valabil pentru toti oamenii inclusiv pentru bebelusi.Nu scrie nicaieri in Biblie ca nu e bine sa botezi bebelusi insa tot in Biblie scrie ca botezul crestin isi are prefigurarea in Vechiul Testament. Astfel, Dumnezeu i S-a aratat lui Avraam cand acesta era in varsta de 99 de ani si, intre altele, i-a spus ca pe toata partea barbateasca sa o taie-imprejur, iar pe copiii de parte barbateasca ce li se vor naste de aici incolo sa-i taie-imprejur in a opta zi de la nastere. Iar cel ce nu se va taia-imprejur va fi nimicit (Fac., 17, 10-14). Deci, Dumnezeu nu i-a zis lui Avraam, pentru copii si tineri, sa se taie-imprejur cand vor fi maturi, sau ca el de 99 de ani, ci toata partea barbateasca, de orice varsta ar fi, sa o taie-imprejur, iar pe nou nascuti, a opta zi dupa nasterea lor. Unii zic ca botezul pruncilor nu are valoare, caci ei nu stiu cand au fost botezati. Dar ce stia Isaac, pruncul lui Avraam, la opt zile? Desigur, nimic. Dar stiau tatal si mama sa. Asa trebuie sa fie si botezul - cum, de fapt, este practica Bisericii Ortodoxe - stiut fiind ca taierea-imprejur inchipuia botezul din Legea Noua (Col., 2, 13). Insusi Mantuitorul nostru Iisus Hristos S-a botezat cu acest botez al Legii Vechi, la opt zile dupa nasterea Sa (Luca, 2, 21).

Alta preinchipuire din Vechiul Testament, prin care se arata ca la plinirea vremii trebuie sa se boteze si copiii, este scoaterea izraelitilor din Egipt si trecerea lor prin Marea Rosie, de la batran si pana la cel mai mic prunc. Ca aceasta inchipuie botezul tuturor, adevereste si marele apostol Pavel zicand: "Fratilor, nu vreau sa nu stiti voi ca parintii nostri (izraelitii) au fost toti sub nor si ca toti au trecut prin mare, si toti, prin Moise s-au botezat in nor isi in mare" (I Cor., 10, l-2). Va sa zica "toti", si copiii, caci Moise spunea lui Faraon: "Vom merge cu copiii nostri si cu batranii, cu fiii si fiicele noastre, cu oile si cu boii nostri" (les., 10, 9). Negresit, norul si marea (apa) insemnau "apa si Duhul Sfant" in care trebuie sa fie botezat oricine (Ioan, 3, 5). Trecand la Noul Testament, auzim pe Domnul nostru Iisus Hristos spunand apostolilor, inainte de rastignirea Sa, ca Tatal le va trimite pe Mangaietorul, adica pe Duhul Sfant, in numele Fiului si ii va invata toate lucrurile (Ioan, 14, 16-17, 26). Si venind Duhul Sfant peste apostoli, in ziua Cincizecimii (adica Duminica), la ora noua dimineata, ei au propovaduit poporului ceea ce-i invata Duhul Sfant, spunandu-le sa se pocaiasca si fiecare din ei sa fie botezat in numele Domnului nostru Iisus Hristos, "ca a voastra si a copiilor vostri este aceasta fagaduinta". Si au fost botezati "ca la trei mii de suflete" (Fapte, 2, l-39, 41). Ia aminte: "a voastra si a copiilor vostri este fagaduinta aceasta", adica a botezului. Deci, si a copiilor. Si cand spune ca s-au botezat, nu spune ca au botezat trei mii de barbati si de femei, ci "trei mii de suflete", ceea ce inseamna ca printre cei botezati au fost si copii. Desigur, apostolii predicau celor mari, insa, fiind ei inspirati de Duhul Sfant, spuneau ca si a copiilor este "fagaduinta", iar ascultatorii le dadeau crezare, ca si Avraam, lui Dumnezeu. Domnul Hristos a aratat, de asemenea, ca trebuie botezati copiii mici, deoarece atunci cand I-au adus niste copilasi ca sa se roage pentru ei, iar apostolii opreau pe cei ce i-au adus, Domnul i-a certat zicandu-le: "Lasati copiii sa vina la Mine si nu-i opriti, ca a unora ca acestia va fi imparatia Cerului. Si dupa ce Si-a pus mainile peste ei, S-a dus de acolo" (Matei, 19, 13-15). Deci, daca Dumnezeu cheama si pe copii la mantuire, de mici, pentru ce i-am opri de la sfantul botez?
Iar in legatura cu''"Cine va crede si se va boteza" 5. Imi aduc iarasi aminte de credinta ta neprefacuta, care, precum s-a salasluit intai in bunica ta Loida si in mama Eunichi, tot asa, sunt incredintat, ca si intru tine.
14. Tu sa ramai in lucrurile pe care le-ai invatat si de care esti deplin incredintat, caci stii de la cine le-ai invatat; 15. din pruncie cunosti Sfintele Scripturi, care pot sa-ti dea intelepciunea care duce la mantuire, prin credinta in Hristos Isus.,, din pruncie cunoşti Sfintele Scripturi''. Deci iata ca un prunc poate CREDE prin parinti sau nasi.Si ar mai fi fost multe altele de spus despre acest subiect. Diavolul nu-si ia concediu niciodata.Cu ajutorul slugilor lui(sectantii) castiga prin ''botezul la majorat'' foarte multe suflete, sa fim sinceri: ar vrea diavolul ca un bebelus sa fie botezat in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh. Cu siguranta ca nu.NU VA LASATI PACALITI DE SECTANTI caci sunt draci fara coarne, mai periculosi decat dracii

| Costin_Tudor_1983 a răspuns:

De ce s-a botezat Domnul Cristos? la maturitate?

''Cîte confesiuni … atîtea răspunsuri.

Luca 3:21 După ce a fost botezat tot norodul, a fost botezat şi Isus; şi pe când Se ruga, s-a deschis cerul,
22 şi Duhul Sfânt S-a pogorât peste El în chip trupesc, ca un porumbel. Şi din cer s-a auzit un glas, care zicea: „Tu eşti Fiul Meu prea iubit: în Tine Îmi găsesc toată plăcerea Mea!"3 Isus avea aproape treizeci de ani, când a început să înveţe pe norod; şi era, cum se credea, fiul lui Iosif, fiul lui Eli,

De ce a făcut Isus acest lucru? De ce a acceptat un botez al pocăinţei, cînd n-avea de ce să se pocăiască, a fost întru toate la fel ca noi, dar fără păcat?

Unii spun: a fost un act semiotic. Asta înseamnă că a făcut un semn, ori că a luat un semn existent căruia i-a dat o nouă semnificaţie. Nimic nou, a mai făcut Domnul acest lucru.

Poziţia clasică neoprotestantă este că Domnul a făcut un act pedagogic. Asta înseamnă că Mîntuitorul a făcut acest lucru pentru ca astfel să facem şi noi? Astfel de acte nu sînt străine de comportamentul Domnului şi atunci le-a spus ucenicilor: "Tot ce v-am făcut eu… aceea să faceţi şi voi unii pentru alţii" sau "Mergeţi în toată lumea şi …. botezaţi-i în numele meu… " insa nu este valabil in acest caz pentru ca nu este vorba de un botez din apa si din duh.

Oare de ce s-a botezat Domnul?

Botezul pocăinţei? Clar! Nu!
Atunci inseamna ca s-a botezat ca s-o facem si noi la maturitate! Nu, stiut fiind ca taierea-imprejur inchipuia botezul din Legea Noua (Col., 2, 13) si chiar IIsus a fost taiat-imprejur cand era un prunc Luca 2:21.

Atunci înseamnă că altu-i motivul!

Care?


Pentru răspunsul "corect" cred că este important să notăm cîteva observaţii:



- Luca notează cele patru evenimente din copilăria şi tinereţea Domnului cu grijă:

- ziua a 8-a, tăierea împrejur, Luca 2:21,

- ziua a 40-a, închinarea Pruncului la Templu, Luca 2:22

- la 12 ani, intrarea în comunitatea bărbaţilor, Luca 2:42,


- Isus era din neam regesc.

- Isus este botezat de un profet.

- Ioan ştie cu cine are de-a face şi pricepe foarte clar ce are de făcut, ştie că n-are o "năpîrcă" fariseică în faţă, dar nici un păcătos sincer, care are nevoie de iertare.

- Domnul spune că face acest lucru ca să împlinească tot ce trebuie de împlinit, în original – toată neprihănirea

- Nu o dată comentatorii au trimis spre Exod 29:4 şi 40:12, spălarea cu apă a preoţilor la intrarea în slujire, sau la Exod 29:7 şi Exod 40:15-16, ungerea cu undelemn pentru preoţie.

- Spălarea cu apă este clară, dar Isus nu este de neam preoţesc, este numai de neam regesc, dar … Ps. 110 şi Cap. 5-8 din Evrei ne spun că este preot după rînduiala lui Melchisedec, nu? Asta înseamă că nu moşteneşte preoţia din tată în fiu, ci numai din Tată în Fiu (Evrei 7:11, 17, 21). Ps. 110.
10. Bun, avem spălarea cu apă, avem preot, dar nu dintre Leviţi…, dar unde este ungerea? Dacă Ioan, profetul, i-a transferat autoritatea profetică şi l-a "spălat" pe Domnul pentru preoţia după Melchisedec, atunci numai Tatăl mai putea să îl ungă, cu o ungere nepămîntească. Vezi 1 Ioan 2:20-27.

- Asta înseamnă că Domnul Isus Cristos "a fost botezat" pentru a semnifica dedicarea Sa în lucrarea preoţească, in al doilea rand, Iisus a primit botezul de la Ioan pentru ca sa implineasca "toata dreptatea" (Matei, 3, 14-15). "Dreptate" insemneaza implinirea poruncilor lui Dumnezeu, iar "drept" era cel ce implinise aceste porunci (Luca, 1, 6, s.a.). Deci, S-a botezat Domnul de la Ioan pentru ca nici aceasta oranduire de la Dumnezeu - de a se boteza - sa nu ramana neindeplinita de El, singurul care implineste toata dreptatea.Fiind botezat de Ioan s-a facut lumii cunoscut pentru ca mai apoi sa inceapa sa predice oamenilor.

| Costin_Tudor_1983 a răspuns:

In cel mai bun caz pentru neo-protestanti e sa zicem ca a fost un act pedagogic pentru noi ca sa savarsim botezul pocaintei(si nu cel din apa si din duh caci Ioan Botezatorul putea doar sa savarseasca un botez al pocaintei) la maturitate.Mergem mai departe cu aceasta ipoteza desi Sf.Parinti ai Bisericii Primare a primelor veacuri au demonstrat mai sus ca nu-i asa.Neo-protestantii luand ca exemplu acest botez pentru botezul lor inseamna ca acestia au un botez al pocaintei si nu unul din apa si din duh(Caci ei nu sunt mantuitori prin care Dumnezeu Tatal sa le trimita Duh din cer ca sa fie binecunoscuti oamenilor ca dumnezei iar Ungerea cu Duhul Sfant inseamna trimiterea la propovaduire, asa cum arata Iisus insusi la inceputul lucrarii Sale misionare: "Duhul Domnului peste Mine, care M-a uns sa binevestesc..." (Luca 4, 18; Isaia 42, 7) caci Iisus dupa acest botez a inceaput sa predice pentru oameni pentru a le arata Calea) iar asta rezulta si din doctrina lor caci scrie in doctrina cultelor neo-protestante ca botezul la ei e doar un act simbolic si nu o taina si ca nu iarta pacatele. In Iezechiel. 36:25-27, Domnul promite ca ne va stropi cu apa, pentru a ne spala de pacate si a ne da o noua inima si un nou duh. Pavel se refera la acest verset in Evrei 10:22, cand spune ca trupurile ne-au fost spalate cu apa curata. Invatatura lui Iezechiel prefigureaza natura mantuitoare a botezului instituit de Hristos.
Oare sa ne incredem in neo-protestanti in privinta faptului ca botezul nu iarta pacatele sau sa-l credem pe proorocul Iezechiel?
Am prieteni neo-protestanti care imi spuneau ca botezul lor e din apa si din duh iar cand le aratam doctrina lor, luata de pe site-ul lor si vedeau scris negru pe alb ca la ei e doar un act simbolic, si-au pus niste semne de intrebare. Unul din ei s-a reintors la ordodoxie insa ceilalti au spus ca probabil e doar o greseala de-a lor. Daca ei acuza Ortodoxia ca acest botez al pocaintei ar trebui sa fie facut la maturitate precum l-a facut si Iisus, Ortodoxia vine cu urmatorul raspuns:
Botezul din apa si din Duh nu se repetă, dar se reînnoieşte prin Taina Pocăinţei sau Taina Mărturisirii şi iertării păcatelor, numită şi "botezul lacrimilor". Dacă Botezul propriu-zis, în apă şi în Duhul Sfânt, se săvârşeşte o singură dată, "botezul lacrimilor" sau Sfânta Taină a Pocăinţei se săvârşeşte cât mai des, pentru ca omul să se curăţească de păcatele săvârşite după Botez şi să se poată împărtăşi, fără de osândă, cu Trupul şi Sângele lui Hristos, ca să dobândească viaţa veşnică. Iar acest Botez al lacrimilor sau Taina Pocaintei se sevarseste doar la adulti nu si la bebelusi.Asa ca oricum ai lua-o neo-protestantii nu au dreptate in privinta botezului. Interesant e ca neo-protestantii au preluat Sola gratia, Solus Christus, Sola fide, Sola scriptura, Soli Deo Gloria de la Luther(care boteza copiii), Canonul prin care s-au fixat cartile pe care sa le contine Biblia(Biblie pe care au preluat-o apoi si neo-protestantii si protestantii) a fost stabilit de Sf.Parinti(care botezau copiii), iar Dumitru Cornilescu care a tradus Biblia pe gustul lor, traducere pe care o folosesc protestantii si neo-protestantii si azi, si el boteza copiii.Luther, care este tatal tuturor ereziilor si care i-a inspirat atat de mult pe neo-protestanti, i-a casapit impreuna cu catolicii pe anabaptisti(rebotezatorii) tot neo-protestanti si ei care se botezau doar la maturitate si care au raspandit aceasta ideologie a lor ajungand sa fie punctul doctrinar cel mai important al tuturor neo-protestantilor.Interestant e ca neo-protestantii devenisera protestantii protestantilor. Cand era Stefan cel Mare atunci nu exista decat o singura credinta, cea ortodoxa.Stefan a luptat pentru Sfanta Treime, pentru Dreapta Credinta impotriva paganilor, impotriva celor care huleau Sf.Treime.Atunci romanii luptau cu sabia pana la moarte pentru credinta si pentru ca urmasii lor sa se nasca intr-o tara libera si ca sa mosteneasca Dreapta Credinta. Si in zilele noastre se duc multe razboaie insa nu cu sabia ci cu cuvantul.Sectarii vin la urmasii lui Stefan cel Mare cu minciuna, iar acestia in loc sa lupte pentru Dreapta Credinta asa cum o faceau adevaratii credinciosi, urmasii din ziua de azi lasa armele jos si se predau dandu-si sufletul in mainile diavolului caci el este parintele minciunii. Oare voi neo-protestantilor credeti ca Ellen White, Charles Parham, John Smith etc.or sa faca mai multe pentru tara asta si pentru sufletul vostru mai multe decat a facut Stefan cel Mare pentru voi? Decat sa tradati credinta in care v-ati nascut mai bine ne-am uni cu totii ca sa facem fata cu totii ereziilor care au luat amploare in ziua de azi. Daca veti citi despre Charles Parham sau Ellen White(sa scrieti pe google numele lor iar alaturi freemason si veti vedea adevarul) veti vedea ca acestia au fost masoni.Asociatia Ortodoxia Tinerilor are un proiect ambitios pentru acest neam. Sprijiniti-l.O oaie ratacita face cat o suta de oi credincioase. Doamne ajuta
Intrebari

1. Daca botezul copiilor este o inventie ulterioara, cand a fost mentionat prima data si cine a fost initiatorul?
2. Cine sunt cei care au protestat împotriva unei astfel de "nelegiuri" şi care sunt scrierile lor, din perioada respectivă (unde am putea citi despre asta)?
3. Unde se spune, in Biblie, exact, ca este interzis botezul copiilor?
4. Unde prescrie Scriptura o varsta anume pentru botez? Care este vârsta la care se pot boteza candidaţii? Cine stabileşte această vârstă şi pe ce criterii?
5. Chiar daca ar exista o varsta cand credinta ajunge la maturitate, cum se poate discerne ea? Care credinta nu se maturizeaza mereu? Cand este destul de matura pentru botez?
6. Unde, in Scriptura, scrie ca pruncii sunt scutiti de efectele caderii pentru ca nu sunt destul de maturi sa creada? (chiar si creatia este sub blestemul caderii omenirii –Romani 8:19-21)
7. Cum ramane cu multele intelesuri biblice ale botezului, altele decat "urmare a pocaintei", cum ar fi: taina regenerarii (Tit 3:5), altoirea in trupul lui Hristos (1 Cor. 12:13), trecerea din domnia Satanei sub autoritatea lui Hristos (Romani 6:17), expresia manifestarii dumnezeirii (Luca 3:21, 22), primirea in legamantul lui Dumnezeu (Coloseni 2:11),actul de adoptiune al Domnului si imbracarea cu Hristos (Gal 3:26, 27)? De ce aceste lucruri sa fie luate, interzise copiilor unei familii crestine?
8. Daca botezul pruncilor nu este biblic, de ce Luter si reformatii totusi l-au pastrat pana astazi? (ex: luterani, presbiterieni, metodisti, anglicani etc). Daca Reforma a fost inspirata, cum credeti voi, putea oare fi imperfecta in punctele de baza?
9. Oare la ce varsta un copil, fara vina personala in fata lui Dumnezeu, se transforma peste noapte dintr-un miel inocent intr-un pacatos pe care iadul il asteapta daca nu se pocaieste si se boteaza? Sa fie la 8, 12, 14 sau 20 de ani? Cand Dumnezeu va considera unele actiuni care ieri ar fi fost trecute cu vederea, puse pe seama imaturitatii, ca fiind pasibile de pedeapsa cea mai grea.
10. Daca neo-protestantii sunt atat de ‘’fideli‘’ Sfintei Scripturi si iau ca exemplu Botezul Lui Iisus Hristos pentru botezul lor de ce nu-l iau ca atare adica sa se boteze la varsta de 30 de ani?

| JustAllex a răspuns:

Neo-protestantii se boteaza de regula la 18 ani. Cultul lor prevede reguli destul de stricte : nu au voie sa-si faca iubit/iubita pana la 18 ani si neaparat sa fie din acelasi cult. Cat despre botez, eu stiu ca ei se boteaza, dar la 18 ani. Si, o persoana care moare nebotezata, nu este membra a Imparatiei lui Dumnezeu. Sfantul Duh este o Persoana Divina a Sfintei Treimi si chiar Mantuitorul zice '' De ve-ti face rau Fiului, vi se va ierta voua. De ve-ti face rau Duhului Sfant, nu vi se va ierta voua, nici in veacul acesta nici in cel ce va sa fie''.In momentul in care ne botezam Duhul Sfant coboara la noi. Ideea e ca ei se boteaza, dar la 18 ani. Eu unul consider ca o persoana ce moare nebotezata nu poate intra in Rai.

| Solomon_Adrian_1992 a răspuns:

Lasati ma discutiile astea, mai bine priviti un film