| bibycool a întrebat:

Care sunt modalitatile de cinstire a Sf. Ioan Botezatorul?

15 răspunsuri:
| Esperança a răspuns:

Biblia ne zice ca Ilie era de fapt Ioan Botezatorul.
Ca urmare, de ce aveti si Sf.Ioan si Sf. Ilie?

| costis a răspuns:

In calendarul ortodox sunt trei sarbatori cu cruce rosie si cel putin trei cu cruce neagra. Citesti si tu un acatist, un paraclis, un fragment din evanghelie despre el. Se stie despre el ca nu a avut copilarie, pentru ca tatal sau a fost ucis iar mama sa a murit in pustie cand el era foarte mic.

| fratiikaramazov a răspuns:

Aceleasi modalitati ca la oricare alt Sfant. I te rogi lui, te inchini la icoana lui si il rogi sa mijloceasca rugaciunile tale catre Dumnezeu.

| Esperança a răspuns (pentru fratiikaramazov):

Pai ce ne facem cu Biblia, care zice ca Singurul Mijlocitor la Tatal pentru noi este Isus/Iisus Hristos? thinking

| fratiikaramazov a răspuns (pentru Esperança):

Intr-adevar, nimeni in afara de Iisus Hristos nu este mijlocitor inaintea Tatalui, pentru ca nimeni in afara de El nu s-a adus pe sine jertfa pentru mantuirea lumii. Deci, in afara de Hristos, nimeni nu poate mantui de pacate. Cinstind pe sfinti, insa, nu ii punem in locul lui Hristos, nici macar alaturi de El. Cand sfintii se roaga pentru noi, ei tocmai cer lui Hristos ca El sa mijloceasca mantuirea noastra. Ei cer de la Hristos mantuirea noastra. Si, in acest inteles, spunem ca mijlocesc pentru noi. Singurul care mantuieste este Hristos, iar sfintii, prin rugaciunile lor, cer mantuirea noastra, dar nu o dau ei insisi. De aceea, noi nu ne inchinam la sfinti si la ingeri ca la Dumnezeu, inchinarea pe care o aducem noi sfintilor si ingerilor este numai o cinstire (venerare), iar lui Dumnezeu ne inchinam si ii slujim cu desavarsita inchinare, care se mai numeste si latrie sau adorare. Noi veneram pe sfintii lui Dumnezeu pentru ca ei sunt prieteni si casnici ai lui Dumnezeu, dupa cum este scris: "Voi prietenii Mei sunteti daca faceti cele ce va poruncesc" (Ioan, 15, 14).
Asta facem :*

| Esperança a răspuns (pentru fratiikaramazov):

M-ai lamurit pe deplin. Numai ca mai am o intrebare care am pus-o mai sus, prima! Imi poti da un raspuns si la ea? Merci!

| Esperança a răspuns (pentru fratiikaramazov):

Asta chiar m-a amuzat copios, dar nu e raspunsul la intrebarea mea!

| fratiikaramazov a răspuns (pentru Esperança):

Pai atunci daca e de amuzament aici ce rost are sa mai vorbim? Intelegi bine, nu intelegi, razi in continuare. Uite un ultim raspuns:

Ne oprim acum asupra celui mai controversat pasaj referitor la această problemă, permanent invocat de fanii teoriei reîncarnării; cel privitor la Înainte Mergătorul Domnului, Sfântul Ioan Botezătorul: "Adevărat zic vouă. Nu s-a ridicat între cei născuti din femeie unul mai mare decât Ioan Botezătorul. (...) Si dacă voiti să întelegeti, el este Ilie, cel ce va să vină..." (Matei 11, 11-14).

Textul este scurt si precis. "Cine poate contesta că Sfântul Ilie s-a reîncarnat în Ioan Botezătorul? Cum răstălmăceste Sfânta Traditie, care neagă reîncarnarea, aceste cuvinte ale lui Hristos?" - se întreabă credinciosii murdăriti de noroiul rătăcirii.

Dacă într-un singur fragment din Noul Testament s-ar găsi referiri favorabile teoriei reîncarnării, atunci ar fi clar că învătătura Bisericii este potrivnică adevărului. Dar înainte de a ne pripi să afirmăm asa ceva, să vedem dacă poate fi sustinută teoria reîncarnării prin citatul anterior. În primul rând, înainte ca Sfântul Ilie să se poată reîncarna, el trebuia să moară. Nu găsim nici o referire în Sfânta Scriptură privitoare la moartea Sfântului Ilie. Găsim în schimb descrierea ridicării sale la cer, într-un car tras de cai de foc (în IV Regi 2, 11). Presupunând totusi că Sfântul Ilie s-ar fi reîncarnat în Sfântul Ioan Botezătorul, înseamnă că pe Muntele Tabor, când în fata celor trei ucenici ai Săi Hristos S-a schimbat la Fată, trebuia ca alături de Sfântul Prooroc Moise să îl vadă pe Sfântul Ioan Botezătorul, si nu pe Sfântul Ilie. Doar Sfântul Ioan, fiind mai mare decât toti cei născuti din femeie, era mai mare si decât Sfântul Ilie, si nu avea de ce să îsi ascundă identitatea. Doar el Îl botezase pe Hristos. Si dacă în ultima reîncarnare fusese Sfântul Ioan, nu avea cum să se arate ca Ilie.

Sfânta Traditie explică pasajul scripturistic de mai sus prin faptul că Mântuitorul a spus despre Sfântul Ioan Botezătorul că este Ilie, arătând astfel harisma profetiei si puterea propovăduirii adevărului cu care a fost înzestrat, vrând să îi convingă pe ucenici de importanta mesajului Înainte-Mergătorului.

Cei care cred că au găsit în pasajul despre Sfântul Ioan dovada reîncarnării nu mai au cum să nege faptul că s-au înselat. Asa se înseală toti cei care, fără a citi cu atentie cuvintele Evangheliei, se grăbesc să interpreteze anumite fragmente după propriile cugete, sau mai bine zis după cum îi insuflă diavolul. Acestia însă nu vor să cunoască învătătura Sfintei Scripturi, ci numai să găsească în ea argumente pentru propriile rătăciri. Căci dacă ar vrea să se împărtăsească de adevărul Evangheliei, atunci ar întelege că fiecare om are de trăit pe pământ o singură viată, si că toti mortii vor învia.

| Esperança a răspuns (pentru fratiikaramazov):

Tu tot n-ai inteles vreau un raspuns din gura ta! Eu am intrebat De ce? Si tu sa raspunzi Pentru ca si atat! Nu-mi trebuie citate de pe net.
Daca poti bine daca nu iarasi bine. Merci oricum pentru timpul pretios pe care mi l-ai acordat!

| fratiikaramazov a răspuns (pentru Esperança):

Dragul meu/ draga mea, ai citit macar ce am scris? Ei bine cred ca din raspunsul meu ai fi putut sa intelegi si de 1000 de ori daca vroiai, dar se pare ca nu Vrei sa intelegi. Stii de ce nu-ti dau un raspuns personal? Pentru ca eu sunt ortodoxa si nu-mi permit sa interpretez dupa capul meu ce zice Scriptura. Tocmai de aia Sfintii parinti au lasat niste dogme. daca ar fi sa raspunda fiacare ce-l taie capul, am avea 10000000000 de interpretari( din pacate unii au facut deja asta) Nu vreau sa ma cert cu tine, nu stiu ce credinta ai dar hai sa fim seriosi, si tu stii prea bine ca orice ti-as raspunde tot nu o sa crezi, asadar la ce mai intrebi? cica "eu te intreb de ce "si tu imi raspunzi pentru ca. Pai ce raspuns poti sa dai la de ce daca nu "pentru ca" laughing infine...n-o sa duca la nimic bun discutia asta. Cu placere, mersi si eu

| Esperança a răspuns (pentru fratiikaramazov):

Imi cer scuze daca asta ai inteles din raspunsurile mele. Eu am doar o nelamurire si astept sa fiu lamurita! De ce si pentru ca era doar un exemplu de la "de ce aveti si Sf.Ioan si Sf. Ilie" iar raspunsurl tau sa fie ex."pentru ca asa vrem noi". nu ti-am cerut sa interpretezi Scriptura ci doar sa-mi dai un raspuns scurt si la obiect.
No offence!

| fratiikaramazov a răspuns (pentru Esperança):

Cred ca al doilea citat e destul de scurt si la obiect( scurt nu inseamna 2 randuri) Daca chiar esti nelamurita poti intreba un preot( fara gluma) el va fi in masura sa raspunda mult mai bine si evntual poti sa-l mai ntrebi si alte chestii. Pe bune, iar daca nu o sa fii de acord cu ce spune e alagerea ta, dar chiar poti merge sa intrebi unulwinking

| anonim4565 a răspuns (pentru fratiikaramazov):

Aceleasi modalitati ca la oricare alt Sfant. I te rogi lui, te inchini la icoana lui si il rogi sa mijloceasca rugaciunile tale catre Dumnezeu.
ciudat eu nu am stiut ca trebuie sa i te inchini unui om
poate biblia ortodoxa scrie altceva sau poate e vreo greseala gramaticala in biblia

| fratiikaramazov a răspuns (pentru anonim4565):

Off.iar alte polemici fara rost? Chiar n-ai vazut ca am discutat acelasi lucru cu bliss20? Las-o balta.citeste primul meu raspuns de mai sus, daca intelegi bine daca nu nu.

Întrebări similare