anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Daca eu as pune o intrebare care sa inceapa cam asa: "Oare de ce crestinii il slavesc ca dumnezeu pe acela despre care Apocalipsa spune ca este stapanul iadului...", cu cine m-ati confunda?

28 răspunsuri:
| Inferno a răspuns:

Cu inteligentul ala care tot pune intrebari pe aici, nu mai stiu cum ii spune.

NOname
| NOname a răspuns:

Dorugan aka Moisie aka zeci de alte nickname-uri. laughing

| danay72 a răspuns:

In Apocalipsa iazul de foc se refera la moarte, nu chin vesnic. Apocalipsa21:8

| martzian a răspuns (pentru danay72):

Va inselati amarnic. Iazul de foc NU se refera la moarte, in sensul general cunoscut pe pamant, ci este numit acolo "moartea a doua". Acesta descrie o stare continua, care va dura vesnic, despartirea de Dumnezeu.

Ca sa ne dumirim ca este asa, sa comparam cu Apolcalipsa 19:20 si Apocalipsa 20:10. Dupa o mie de ani in acest "lac de foc", fiara si profetul sunt inca acolo su vor continiua sa fie in "vecii vecilor".

Interesant ca expresia "in vecii vecilor" este folosita exact asa in Evrei 1:8 pentru a descrie scaunul de domnie al lui Dumnezeu.

| danay72 a răspuns (pentru martzian):

Da,e folosit moartea a doua, adica distrugere eterna, fara posibilitatea de a mai fi inviat.

| martzian a răspuns (pentru danay72):

Prima moarte NU indica deloc distrugere, de ce ar face-o moartea a doua? Iar textul biblic te contrazice. Eu stiu ca asa ati fost invatati, dar iti poti permite sa gandesti cateva minute si fara sa te lasi ubrit de turn, nu-i asa?

| danay72 a răspuns (pentru martzian):

Versetul este cat se poate de clar, moartea fara dreptul la inviere.Dar, intrucat noi am mai discutat si nu imi plac polemicile si nici sarcasmul pentru ca nu incurajeaza pe nimeni, nu are sens sa conversam.O zi buna.

| martzian a răspuns (pentru danay72):

"Versetul este cat se poate de clar, moartea fara dreptul la inviere." - Permite-mi sa te contrazic. Nicidecum nu este clar.

"Iazul de foc" si "moartea a doua" nu sunt de loc concepte "cat se poate de clare" si care sa fie intepretate dupa cum ni se pare, dupa ureche si, mai ales, folosind un singur verset. Eu ti-am propus nu o polemica ci un studiu serios, care sa identifice si alte pasaje care vorbesc despre aceste concepte.

Daca nu ma crezi, nu trebuie sa imi raspunzi, dar gandeste-te, cu sinceritate, de ce fugi de un raspuns, mai ales ca nu iti ofer pareri personale "cat se poate de clare" ci contextul scriptural.

| danay72 a răspuns (pentru martzian):

Nu e prima data cand noi discutam, repet, si aceleasi idei le-ai spus si atunci.Eu nu am indoieli cu privire la acest subiect si la contextul versetelor.Dar, daca tu chiar ai indoieli, poti sa scrii pe situl jw.org ca iti doresti sa fii vizitat, iar un martor te va ajuta sa intelegi mai bine acest subiect.

| martzian a răspuns (pentru danay72):

Nu am nici o indoiala. Dar am argumente si e ok sa te retragi, te inteleg. happy

| milan9 a răspuns:

Pentru @danay, Dumnezeu NU şi-a propus in bunatatea lui să distrugă, să nimicească vreun suflet.
Un suflet nu poate fi ucis, dar in schimb un suflet se poate compromite singur prin neimplinire, prin esec...
Pierderea mantuirii si colaborarea cu demonii este cel mai mare esec al libertatii omului.

În primul rând, Dumnezeu este Iubire şi a creat totul pentru VEŞNICIE. Sufletele sunt vesnice. Noi avem privilegiul dar şi responsabilitatea de a ne "configura" şi alege starea acelei veşnicii. Nimeni altcineva în locul nostru.

| iurii75 a răspuns (pentru milan9):

Pentru @milan9, cînd vreai să răspunzi cuiva dai clic pe" RASPUNDE" la persoana respectivă, nu te bagi în bordei și bolmojești singur. Sau mai bine taci.
P.S. Dacă tu mîne te vei sătura de toate și nu vei mai dori să exiști, nici aici nici "dincolo" - ce variante ai? Vei putea să nu mai exiști sau vei fi obligat să fii ori în "rai" ori în "iad"? Și cum rămîne în așa caz cu liberul tău arbitru?

| martzian a răspuns (pentru iurii75):

"Și cum rămîne în așa caz cu liberul tău arbitru?" - Un exemplu perfect de proasta intelegere a liberului arbitru. Liberul arbitru se refera la propria alegere nu si la anularea consecintei corespunzatoare. Atunci cand Dumnezeu spune "iti pun inainte binele si raul, binecuvantarea si blestemul" si ii lasa pe evrei sa decida, asta nu anuleaza faptul ca doar binele aducea viata si binecuvantarea.

| iurii75 a răspuns (pentru martzian):

"iti pun inainte binele si raul, binecuvantarea si blestemul" - respectarea normelor divine aduce folase, nerespectarea - necazuri, Dumnezeu ne dorește binele dar ce alegi aceia obții. Eu nu-l întrebam de bine și rău ci de existență și inexistență.

| martzian a răspuns (pentru iurii75):

Unde ai gasit dreptul de a alege sa nu existi? happy

| iurii75 a răspuns (pentru martzian):

Deci n-ai de ales? O dată ce ai apărut ( chiar dacă și fără acordul tău) bea agiasmă.

| martzian a răspuns (pentru iurii75):

Ai de ales. Dar asupra faptelor, nu asupra consecintelor. Acestea sunt urmari, rezultate corespunzatoare.

CONSECÍNȚĂ, consecințe, s. f. Rezultat al unei fapte, al unei acțiuni, al unui principiu; urmare. ◊ În consecință = a) (loc. conj.) prin urmare, deci; b) (loc. adv.) conform dispozițiilor, situației etc. – Din fr. conséquence, lat. consequentia.
Sursa: DEX '09 (2009)

| iurii75 a răspuns (pentru martzian):

Nu se potrivește la existență - inexistență.

| martzian a răspuns (pentru iurii75):

Pai nu se potriveste. Asta spun si eu! Consecinta NU este inexistenta. happy

| iurii75 a răspuns (pentru martzian):

Ai ajuns în altă parte. Era vorba dacă poate alege cineva să existe sau să nu existe.

| martzian a răspuns (pentru iurii75):

Nu am ajuns eu in alta parte, iurii75. Nu tii tu pasul cu mine. tongue

| iurii75 a răspuns (pentru martzian):

Înțeleg că nu înțelegi.

| martzian a răspuns (pentru iurii75):

Inteleg nu intelegi ca doar ai impresia ca intelegi ca eu nu as intelege. happy

Ca sa nu o lasam asa, inca o data, omul nu are nici o parghie prin a-si decide consecintele ce decurg din alegerile permise prin liberul arbitru. Da, el poate sti cum arata ele, dar nu poate decide regulile "jocului". Nu sta de tine sa decizi daca iti anulezi sau nu existenta in detrimentul unei relatii cu Dumnezeu.

| iurii75 a răspuns (pentru martzian):

happy - buna ziua mătușică
-lapte acru-n putinică
-mătușică ești surdă?
-n-are baba urdă.
Eu nu ți-a spus că poți decide consecințele indiferent de alegerea făcută, cînd iai o decizie accepți automat consecințele.
Cuvântul lui Dumnezeu spune: „Cei vii sunt conştienţi că vor muri, dar cei morţi nu sunt conştienţi de nimic şi nu mai au nicio răsplată". Morţii „nu sunt conştienţi de nimic". Deci ei nu aud, nu văd, nu vorbesc, nu simt şi nu gândesc. Ei nu mai primesc nicio răsplată, sau nu mai câştigă niciun salariu. Cum ar putea oare să primească un salariu din moment ce nu mai pot face nicio lucrare? În plus, „iubirea lor şi ura lor şi gelozia lor au pierit deja". În cazul lor nu se mai poate vorbi de sentimente sau de emoţii. — Eclesiastul 9:5, 6, 10. Sau dacă mai simplu - persoana nu mai există.

| Doub a răspuns:

Cu tipul ala cu D#@#^#$.
Am un lapsus.

| Lucică1998 a răspuns:

Nu știu poate cu unu al cărui nume începe cu "D" si se termina cu "r" sau ceva de genu si parca la mijloc era "oruga". Parca asa era da nu mai știu sigur.

| iurii75 a răspuns (pentru Lucică1998):

Ceva mai înainte se numea moisie

| IisusHristos666 a răspuns:

Crede si nu cerceta!