anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Vă salut, numele meu este Mihai, sunt student si am varsta de 19 ani (peste 3 luni fac 20 de ani). Am ajuns pe acest site pentru ca de ceva timp am o incertitudine la care nu am avut posibilitatea sa apelez la cineva pentru un raspuns. O sa încerc sa imi detaliez "problema" cat mai exact posbil. Am niste chestii in cap care ma determina sa fac un lucru intr-un timp anume sau sa fac ceva anume destul de bine. O sa incerc sa dau exemple: de exemplu sa zicem ca vreau un telefon nou sau vreau sa intru la facultate (este doar exemplu, sunt deja la facultate) sau orice alt lucru pe care il vreau, cand fac un lucru (urc niste scari, merg pe o strada, spun o rugaciune, sau orice altceva) am tendința sa imi spun in cap ca dacă urc scările pana numar la 10 o sa intru la facultate sau o sa intru la facultate, sau cu mersul pe strada daca ajung dintr-un capat in altul pana ce de exemplu o masina parcheaza inseamna ca intru la facultate sau de exemplu cat cineva mananca o seminta eu trebuie sa mananc doua ca sa reusesc ceva (sa intru la facultate, sa primesc alt telefon, etc). Ideea este ca fac anumite lucruri intr-o maniera mai neobisnuita, sper ca am explicat cat de cat bine. Astea cu luatul de telefon sau intratul la facultate sau ce am mai spus, sunt doar exemple, nu sunt ceva permanent, pentru ca am problema asta de ceva timp chiar mult as putea spune si cum imi doresc ceva cum pun in aplicare ce am spus mai sus. Si o alta problema nu stiu daca are legatura cu aceasta este de exemplu: cand merg pe strada si strada este cu pavele iar pavelele sunt rosii si albe, eu am tendinta sa merg doar pe cele rosii sau doar pe cele albe pana ce se termina strada pavată, adica ideea e ca imi pun in cap sa calc cu piciorul doar pe pavelele rosii si sa nu le ating pe cele albe. Nu este ceva intentionat, pur si simplu asa imi vine, ca si cu chestia de mai sus pe care am explicat-o. Intrebarea mea este: ce este mai exact acest lucru? Adica este o afectiune psihica? Este o problema? Daca da, ce afectiune, ce problema? Nu intreb pentru ca ma panichez sau ingrijorez, dar vreau sa ma identific sa stiu cat mai multe despre mine. Eu aceste probleme le-am asociat cu niste obsesii, nu stiu daca e asa sau nu, de asta am apelat la acest site, sper sa primesc un răspuns la incertitudinea mea. Multumesc din suflet si ma iertati ca am scris asa mult.

Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
5 răspunsuri:
| Apokales a răspuns:

Nu cred ca ai o grava problema, poate esti putin superstitios. Am facut si eu chestiile astea cand ma plictiseam si eram singur si le observ acum la copiii mai mici. Daca continua ar trebui sa mergi la psiholog, personal nu consider ca este ceva grav, si tin sa mentionez ca nu sunt psiholog sau ca apartin unui cadru medical specializat. O sugestie cand mai incerci asa ceva continua sa iti spui ca este o superstitie sau o prostie (poate ca aceasta mantra te va ajuta sa scapi de acest obicei).

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Da pari sa suferi de TOC tulburare obsesiv compulsiva ai nevoie de psihoterapie sau sindromul obsesional este deja forma cronicizata a bolii.
De asa ceva suferă și David backham, Jack Nicholson vedete mari sincer nu am auzit sa se vindece cineva de asa ceva dar s-ar putea sa ma înșel o fi cazuri.

| InvatamProgramare a răspuns:

Pe cand eram copil, pusti (nu imi mai amintesc pana pe la ce varsta) faceam si eu din astea. In timp frecventa lor a scazut, si la un moment dat n-am mai facut asta.

| ArisTOTelx a răspuns:

Frate, ori ești foarte ambițios de îți Reușești aceste mici " target-URI "
Ori ai target-URI mici cu fazele astea ca mergi și calci alea roșii și nu alea albe chestii,
Ori încă ești copilăros, băiat spre maturitate, încă nu te-ai maturizat.
Așa făceam și eu la 13-14 ani și nu ma deranja deloc pentru ca așa inveti sa fi ambițios, sa ai ambiție in tine.
Nu te speria ca e ceva normal, data viitoare să-ți pui un target mai mare, legat de sport, dacă faci sala îți pui target-ul ăla dacă faci la piept cu 15-20kg ( cât poți tu important e sa îți fie greu dar in același timp sa nu te chinui, adică sa poți face da nu îndeajuns ).
Cel puțin și eu am chestia asta cu sala ca dacă fac mai mult decât pot dar in același timp sa nu ma chinui o sa ma dezvolt in masa musculară, chestii, totusi ți le pui in cap și te ambiționezi sa faci un anumit lucru.
Nu ii nimic grav stai linistit, stiu la ce te referi doar ca eu ți-am zis in mod mai diferit ca sa ai target URI mai mari

| AlinnaV a răspuns:

La fel faceam si eu, eram destul de superstitioasa si imi spuneam ca daca nu fac un anumit lucru in momentul acela nu o sa se intample ce imi doresc (sau uneori imi spuneam ca trebuie sa fac un anumit lucru ca sa nu se intample ceva rau) E ceva firesc. Am intalnit-o la multe persoane.