| denispop14 a întrebat:

Cu gantere de cate kg. ar trebui sa incep pentru brate? Am 15 ani si nu prea am forta

16 răspunsuri:
| Cosmin86 a răspuns:

Doar cu gantere nu e suficient, trebuie sa faci si tractiuni la bara, flotari la paralele si alte exercitii.

Si forta/muschii NU se fac doar cu exercitii, cate fripturi mananci pe zi acum?

| denispop14 explică (pentru Cosmin86):

De parca fripturile de porc grase te ajuta.

| Cosmin86 a răspuns (pentru denispop14):

Cum sa nu? Ai proteina la greu si creatina (care se gaseste in special in carne rosie).

Carnea de porc (chiar si grasa) e o sursa excelenta de proteina pentru muschi.

Doar ca vrei sa pui cat mai putina grasime cand pui muschi, asa ca alegi muschi de porc fara grasime.

| Cosmin86 a răspuns (pentru denispop14):

Deci, copil MIC complet PARALEL cu sportul, ai inteles ca DA, si fripturile grase de porc (chiar cele FOARTE GRASE) tot te ajuta, ca au proteine si creatina?

Sau vrei sa ramai un PAMPALAU FIRAV toata viata?

| Sn4k3 a răspuns:

Cu cat poti.

| Yurisa a răspuns:

3-5 kile

| DeniKun a răspuns:

3

| Adrian5575 a răspuns:

Eu cred ca 5 kg e suficient pentru inceput. Gasesti exercitii pe internet.

| TireiLaurentiu a răspuns:

Cumparati gantere de 12 kg 2x
si reglezi tu de exp incepi cu 4 kg si cresti pana la 12 happy usor usor cresti in forta eu am inceput cu 4 kg la varsta ta de 15 ani jumate acum am 19 nu conteaza cu cat iti zic eu sa faci pe gantera si sa folosesti o greutate care sa nu te forteze si sa executi corect miscarea succes.

| abcddcba a răspuns:

Păi fii atent, hai sa iti explic cum am facut eu. Greutatea ideala este aceea cu care poți face nici prea ușor dar nici prea greu 10-12 repetări. Pui prima data 5kg, daca vezi ca faci 10-12 repetari prea usor, mai pui si tot asa, pana vezi ca nu e nici prea usor dar nici prea greu incat sa nu poti atinge acel numar. Pe fiecare luna, sau la doua luni, mai pui pe ele vazand daca s-a schimbat ceva sau nu si tot asa. Nu uita sa iti lucrezi toate grupele, nu doar bicepsul. Ideal este sa faci de fiecare data câte 4 seturi a câte 10-12 repetari pentru fiecare grupă musculara. Cel putin asa fac eu. 10 repetari biceps, pauza 2 minute. Inca 10, inca o pauza. Si tot asa pana se fac 4 seturi, apoi trec la triceps, tot la fel. 4 seturi a cate 10 repetari. Apoi trapezul, pieptul, spatele, antebratul si tot asa.
Repetarile rapide cu greutate mica ajuta la definirea corpului, adica te face mare. Repetarile lente cu greutati mari iti cresc forta.
Mult succes! Dacă faci asta zilnic in 2-3 luni ai rezultate vizibile!

| Cosmin86 a răspuns (pentru abcddcba):

De ce "zilnic", muschii se dezvolta in zilele de pauza. Doar copiii mici si firavi fac "zilnic".

Si doar cu gantere e cam greu, mai ai nevoie de paralele, bara de tractiuni cu cel putin 3 prize, etc.

| abcddcba a răspuns (pentru Cosmin86):

Și dorian popa de exemplu de ce a avut perioade si chiar mai are in care face zilnic? Si e un monstru de om? Daca consumi destule proteine iti regenerezi usor muschii.

| Cosmin86 a răspuns (pentru abcddcba):

1. Ala nu e un monstru de om, sa fim seriosi. Nu poti sa-l compari cu Andrei Ivan (care face de 4 ori pe sapt si e mult mai mare) sau cu altii.

2. El isi "regenereaza" usor muschii prin injectii cu steroizi, nu consumand destule proteine.

| SnakeAndEndP a răspuns:

Nu ti-as recomanda la 15 ani sa ridici greautati, afecteaza mult cresterea corpului. Ti-as recomanda niste exercitii cu propria greutate ( flotari, asezari, tractiuni...) Dar ramane alegerea ta...

| denispop14 explică (pentru SnakeAndEndP):

Nu stiu sa fac flotari corecte. Si de tractiuni nu am forta...

| Cosmin86 a răspuns (pentru SnakeAndEndP):

Inaltimea e determinata genetic, lucratul cu greutati NU o impacteaza, e deja demonstrat stiintific de vreo 20 de ani.

DAca nu stii NIMIC despre sportul asta, nu mai da sfaturi, mai ales ca e un copil mic care crede ca "carnea grasa" nu ajuta.