|

Salut. Intrebarea este despre "bodybuilding", asa ca daca nu te pricepi nu comenta.

Voi incepe cu "povestea":

M-am apucat de sala acum 7 luni, insa am mai facut ocazional cate o pauza scurta de maxim o saptamana fiind plecat de sarbatori, deci sa zicem de 6 luni si ceva fac sala.

Am 16 ani, intre 1.70 si 1.74 si intre 56.7 si 58 de kg.

Am acumulat ceva masa musculara, insa sunt mai mult definit, am 33 in brat, probabil 34.5 pompat si vreau sa am bratul mai mare si fara sa il incord. Pieptul il am destul de mare, m-am masurat acum o luna si era undeva la 94-96, se vede prin tricou, e bine definit, imi place, la fel si spatele, este destul de lat, insa bratele sunt punctul meu slab din cate vad.

Mananc destul de bine, cat de mult pot, dupa antrenament iau proteina WPI cam 50g si dupa 20 min mananc o masa bogata in proteine si ceva carbohidrati, deci nu asta este problema.

Credeti ca ar fi suplimente care sa ma ajute sa fiu mai masiv? Nu vreau sa pun GRASIME (sunt ectomorf) si nici creatina nu ar fi indicat sa iau, avand sub 18 ani am citit anumite lucruri nu prea bune despre acest lucru.

De asemenea, credeti ca pot sa mananc in zilele in care am sala junk food precum chips-uri, inghetata, Mc, KFC, deoarece au multi carbohidrati?(la KFC si Mc sunt si ceva proteine din cate stiu).

Daca ati citit tot, si puteti sa imi raspundeti la intrebarile de mai sus sau sa imi dati sfaturi/un antrenament pentru masa musculara (ma duc de 4 ori pe saptamana, ca muschiul sa se poata recupera) cu tot cu exercitiile ce trebuie facute si numarul de repetari va multumesc anticipat.

8 Raportează Evaluează
8 răspunsuri:
| a răspuns:

1. " dupa antrenament iau proteina WPI cam 50g", proteina nu se ia niciodata singura, ca o sa fie folosita pentru refacerea glicogenului si NU pentru muschi.

pune dextroza sau consuma o sursa de carbo rapid ( gen fructe, ex. o banana ).

2. junk food nu te ajuta, mai bine maresti cantitatea de carbo, sa fie DUBLU fata de proteine

60 % carbohidrati - 30 % proteine - 10 % grasimi sanatoase ( migdale, nuci, caju, somon, etc. -> care NU au voie sa lipseasca )

3. Ce antrenament ai, concret? Si cate mese mananci pe zi? Da exemplu ce mananci intr-o zi de antrenament.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru Cosmin86):

Dupa antrenament iau proteina aceea cu lapte si imediat dupa incep sa mananc.
Antrenament:
Luni-> brate
Marti-> piept&spate
Miercuri-> pauza
Joi-> umeri&picioare
Vineri-> piept&spate
Sambata, Duminica-> pauza
Fac antrenamentul asta pentru ca mi se pare mai ok decat Piept-Triceps, deoarece eu vreau sa cresc si in triceps pentru ca pieptul meu este deja destul de mare, sunt multumit de el, insa sunt nemultumit de brate si daca fac piept-triceps, tricepsul va fi obosit lucrand si pieptul in aceeasi zi.
La piept in prima zi fac flat bench press, incline dumbbell press, fluturari la scripeti sus/jos/mijloc si eventual fluturari la aparat special, a doua zi fac totul din inclinat si restul exercitiilor pentru spate/brate/picioare nu prea cred ca te intereseaza, ma uit pe YouTube sa vad ce este mai bun si sa am o forma corecta, nu fac mai mult de 4 exercitii pe grupa (3-4 seturi -> 8-10 repetari).
Mananc cam de 4-5 ori pe zi, multa carne, legume, cartofi, paste, orez si mai iau gustari intre mese, ceva dulce/alune.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru DoDoCs):

De ce o iei cu lapte? Laptele incetineste absorbtia... dupa antrenament vrei absorbtie repede.

De fapt, lapte ar trebui sa nu bei deloc, nu e prea bun pentru masa musculara.

Marti piept si vineri piept? Cam ciudat.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Aveti grija si bicepsul si tricepsul sunt grupe mici, sa nu le supraantrenati. Masivitatea bratului o da tricepsul nu bicepsul.
http://www.farmpro.ro/categorie-produs/pentru-sportivi/

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru Rancilio):

Fac triceps si biceps o data pe saptamana, iar piept si spate de doua ori.
In ziua de pauza (miercuri), mai fac niste biceps cu niste gantere de 10-15kg, deoarece nu prea fac febra musculara la biceps si il simt "pregatit" de putin efor, fac cateva serii de hammer curls.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru DoDoCs):

Incearca sa faci exercitiile corect, nu forta cu greutati mari si combina exercitiile de masa cu cele de izolare.
Exemplu: Luni- Flexii cu bara dreapta x 4 serii ( blochezi coatele si flexezi numai antebratele ) nu pui greutate mare sa te indoi de mijloc si sa arunci bara sus, ca faci degeaba
Banca Scott x 4 serii cu bara Z, la fel, exercitiul corect, tricepsul blocat pe banca si lucrezi doar din antebrate
https://www.youtube.com/watch?v=cvE3wcsYAXQ
Uite un exercitiu bun aici.
Apoi ciocane, cabluri si dupa o luna schimbi exercitiile.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Fix ca tine am inceput, acum 7 luni cu pauze cu tot cam 6. Am 15 ani si 1.75, am pornit de la 56 de kg, eram foarte slab, si am ajuns la 63 fara suplimente. Acuma ca tine..am spate lat, piept frumos, picioare, etc, doar ca bratele ma strica si pe mine. Am 34 la rece

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru Kombatal991):

Si cand vad pe altii cu brate dar fara piept... laughing

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează