|

Salut TPU am o intrebare, am vreo 45 kg, 1, 63, si am 13 ani, mai de mult mi-am facut in curte niste gantere haltere, si am inceput sa fac exercitii, dar tata mi-a zis ca daca mai fac si sport o sa slabesc tare

Intrebarea mea este:sunt cam slab asa, dar daca fac exercitii o sa slabesc, sau o sa fac muschii?

Fundaaa

6 Raportează Evaluează
Răspuns Câştigător
| a răspuns:

Salut!

Nu-i asculta pe cei foarte prost informati care-ti spun ca daca ridici greutati ramai mic de inaltime, iti opreste cresterea si alte mituri foarte populare in lumea sportului. Daca ai in vedere o alimentatie foarte bogata in calorii, poti pune masa musculara pe tine. Sa nu crezi ca trei mese pe zi o sa -ti fie suficiente, trebuie sa te straduiesti sa mananci putin mai mult decat esti invatat acum. Masa musculara consuma foarte multe "resurse" si nu o sa ai progrese fara aportul de nutrienti. Nu e nimic rau sa vrei sa arati bine, mai ales daca te apuci de la varsta ta ai sanse mari sa-ti formezi o baza puternica pentru ce va urma mai tarziu. Ai grija insa la forma corecta de executie a exercitiilor. Nu e nevoie sa ridici greutati mari, poti sa te accidentezi si sa stai mult pe bara. Limiteaza-te la flotari, tractiuni, genoflexiuni si toate formele de progresie mai avansate ale acestora. Cu ganterele si halterele cumparate poti face exercitii de izolare, biceps, triceps. 3-4 zile pe saptamana de antrenament intens este mai mult decat necesar. Mai mult nu inseamna mai bine, cel putin in acest sport. Corpul are nevoie de odihna, iar muschii se construiesc cand dormi si cand esti in repaus, NU cand te antrenezi! Spor la treaba si poftă bună! big grin happy!

5 răspunsuri:
| a răspuns:

Iti trebuie antrenor personal, nu fa de capul tau ca sa nu iti opresti cresterea.
Sportul iti pune masa musculara, 50% conteaza sportul, 50% alimentatia.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Nu ai nevoie de mușchi la vârsta asta, însă la bărbați/băieți, pentru a afla greutatea ideală scazi 5 din înălțime, in cazul tau 58.
Îți trebuie calorii în primul rând, dacă vrei antrenor pe net, caută Kali Muscle pe YouTube, el recomanda măcar 50 de repetări, însă la vârsta ta, mai puține, vreo 15-20. A și nu fa prostia să faci o serie mare de repetări din prima, mai întâi te "încălzești" prin mișcare, ceva alergat pentru ca obișnui inima, după începi 5-10 repetări și o pauză de 2 minute, pe urmă începi cu sperie mai mare cu o pauză de un minut.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

La varsta asta iti deformezi corpul, nu are rost sa te apuci de pe acum.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Ai doar 13 ai....Traieste-ti copilaria! Daca continui sa "tragi de fiare", exista posibilitatea sa iti deformezi corpul si/sau sa ramai la 18-20 de ani cu inaltimea pe care o ai de pe acum. Exercitiile ce consta in contractarea anumitor muschi se fac cu sfatul unui specialist in profesie si la o anumita varsta! Poate e posibil sa slabesti... poate e posibil sa depui masa musculara dar cel mai probabil, o sa iti deformezi corpul.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru Adda_5312):

Serios,,trasu cu fiare'' afecteaza inaltimea? Ce tantalau poti fii...

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează