| Inferno a întrebat:

Care credeti ca este motivul sau motivele pentru care este imoral sa ucizi un om?

28 răspunsuri:
| sabin89 a răspuns:

Acum termenul "moral" cam iese din uz. Spunem etic. happy Despre motivul sau motivele...cred că nici nu ar trebui să ne străduim să-l (să le) căutăm, pentru că şi dacă ni s-ar părea că am găsit ceva, acel ceva ar fi destul de confuz şi aproximativ. Mai bine am admite că face farte din legile nescrise ale naturii să nu ucidem un semen de al nostru, şi cam atât. Care e motivul pentru care e imoral să furi sau care e motivul că e imoral să fii necinstit, în general? Toate astea fac parte, cum am zis, din legile nescrise. Este în natura noastră să nu facem lucruri de felul acela. Suntem oameni.

| Freya1 a răspuns:

Pentru ca nu i-ai dat tu viata sa o iei, nu esti stapan si nu vei fi niciodata pe viata nimanui, si nici nu tie niemeni dator sa sufere atat de mult (rude, familie, prieteni) o asemenea pierdere...

| Inferno explică (pentru Freya1):

Nu am dat viata la multe alte organisme pe care si eu si tu le ucidem aproape zilnic fara a ridica problema imoralitatii.
Asa ca simplul fapt ca are viata si ca nu sunt eu responsabil de asta nu pare sa fie motivul.
Plus ca si clonarea este considerata imorala desi in cazul ala noi suntem cei ce dam viata "omului" respectiv.

| Freya1 a răspuns (pentru Inferno):

O data ce un om s-a nascut nu are nimeni dreptul sa ii curme zilele exceptand faptul cand este poate in moarte clinica si nu is mai revine.Eu cred ca este argumentul cel mai puternic vrei sa iei zilele cuiva iatile singur dar nu decide tu pe viata altcuiva si nu face altii oameni sa sufere doar pentru ca tu nu consideri ca este o nedreptate.
Criminal sau unul de acord cu crima= bolnav psihic

| Inferno explică (pentru Freya1):

"O data ce un om s-a nascut nu are nimeni dreptul sa ii curme zilele exceptand faptul cand este poate in moarte clinica si nu is mai revine."
Cine decide asta si in functie de ce?

| Freya1 a răspuns (pentru Inferno):

Cine decide ca ala in moarte clinica sa moara? Familia rudele apropiate ce dau semnatura.
Cine decide ca doar asa poate un om sa fie omorat? Legea si omul normal.
Nu stiu daca tu esti de acord cu crima ca vad ca ti s-au dat N motive de ce nu e bine si voie sa omori un om si gasesti scuze. Orce argument ai aduce la oricine crima tot crima e.Tot nu ai voie sa omori fie ca e vorba de empatie, dragoste, normalitate, lege, puscarie pentru ca pur si simplu nu ai dreptul sa iei zilele cuiva sau sa decizi asupra vieti unui om (exceptand ce am spus mai sus cu cazul in care nu se mai poate face nimic si te chinui doar) ca nu mai suntem in epoca de piatra primitivi ca maimutele fara lege si judecata.

| Donsavas a răspuns:

Te gandesti ce ai simti si cum ai reactiona tu daca te ar intreba cineva de propria moarte. Exact acelasi sentiment il are si aproapele tau. Nu reinvie nimeni. Suntem oameni. Ne nastem si murim o singura data.

| SG1995 a răspuns:

Empatia speciei umani face acest gest respingator.

| Emma30555 a răspuns:

Din empatie. Nici ție nu ți ar plăcea ca cineva sa îți faca asa ceva. Pe lângă faptul ca e imoral, ilegal, și un păcat foarte mare.

| Inferno explică (pentru Emma30555):

Deci daca un psihopat nu are empatie pentru el devine ok sa ucida?
Ma gândesc ca ar fi mai logic ca motivul pentru care crima este imorala sa aiba legatura cu suferinta victimei in sine decat cu perceptia mea asupra suferintei ei.

| Emma30555 a răspuns (pentru Inferno):

Credeam ca întrebi asa ca idee pentru un om obișnuit. Dacă nu ar fi legi cam astea ar fi motivele pentru care s ar opri poate și un om normal când ar fi f furios pe cineva
din perspectiva unui psihopat nu știu ce motiv sa dai, în afara legii

| oprescudorin11 a răspuns:

Cjoar si 'filozofic ' vorbind, nu numai moral, s-ar putea sa nu ai acces la asta din urma, e scuzabil caci nimeni nu este PERFECT, vreau pentru ULTIMA DATA sa-ti spun, desi intram in domenii inaccesibile tie si multora( in asta consta DUALITATEA gandirii si intelegerii umane), deci voiam sa-ti reamintesc ca Dragostea este PUTEREA TOTALA de functionare a Universului, iar orice gest in afara ei are consecinte care, la lenea mea de gandire, trebuie REEVALUATE!

| Inferno explică (pentru oprescudorin11):

Nu stiu cum e cu dragostea ca si combustibil pentru Univers, dar stiu ca ciupercile dauneaza grav sanatatii si se pare ca afecteaza si ideatia.

| oprescudorin11 a răspuns (pentru Inferno):

Nici vorba! Atat ciupercile, cum zici tu, cat si bacteriile traiesc in armonie cu orice organism pe care-l 'paraziteaza ' de cand LUMEA!
Problema bolilor se leaga de acel concept de 'iubire ' pe care nici tu (cum ai zis) nu-l intelegi si majoritatea, (daca nu chiar toti), bolnavilor!
Viata FIREASCA inseamna ARMONIE< RITM si MELODIE!
PRECUM muzica!
Lipseste ceva? esti in pericol!
Dar las-o cum a cazut!

| oprescudorin11 a răspuns:

Imoralitatea este apanajul ateilor!
Din moment ce nu au MORALA (moralitate) nu e nimic IMORAL!
Morala a fost inventata de religii!
Regulile! Poruncile!
Tu esti liber! De morala! Nu-ti face griji! Poti ucide fara sa-ti faci procese de constiinta!
daca vrei insa sa aprofundezi, problematica, citeste CRIMA si Pedeapsa, de un tampit pe nume Feodor sau fodor Mihailovici Dostoievskii, Acolo vei mai afla cate ceva, desi banuiesc ca nu te intereseaza sau nu ai intelectul spre acea directie!

| Steregoi a răspuns:

Nu e imoral ca Dumnezeu sa ucida un om pentru ca El e judecatorul suprem si el e si izvorul vietii. Este imoral ca un om sa ucida alt om pentru ca omul nu poate judeca cu dreptate alt om si el nu poate da viata. laughing

| Inferno explică (pentru Steregoi):

Insa noi doi stim ca mai nou Dumnezeu lucreaza prin oameni, asa ca e mai probabil sa trimita oameni (justitiari) pentru a ucide pe cine are El chef. Si daca ce spui tu e adevarat inseamna ca nici justitiarul nu poate fi judecat.

Dupa logica ta nu e mai logica ca in cazul teroristilor de la Isis ar trebui sa se stabileasca daca nu este chiar Dumnezeu cel ce le da comenzi, si doar dupa ce se obtine infirmarea acestei idei sa fie arestati si condamndati (judecati)?
Destept.

| Steregoi a răspuns (pentru Inferno):

Dumnezeu nu lucreaza prin oameni. Dumnezeu le-a dat oamenilor constiinta morala. Cu toate acestea omul nu poate judeca pe alt om pentru ca nu-i poate citi gandurile si nu poate da viata.

| Nilsson a răspuns:

Partea dificila a intrebarii este sa definesti ce este moral si ce nu.

Din punct de vedere biologic a ucide inseamna doar un organism multicelular Homo sapiens care intrerupe una sau mai multe functii vitale ale unui alt organism multicelular din aceeasi specie.

Din puncte de vedere religios, a ucide este gresit din prisma existentei unei Autoritati superioare care are singurul drept de viata si de moarte asupra oamenilor.

Doar din punct de vedere social am putea sa spunem ca e imoral, asta pentru ca cineva care omoara pe altii ne face sa ne simtim nesiguri de viata noastra si amenintati iar din acest motiv societatea a ajuns la o regula de comun acord sa nu atentam la viata altcuiva.

Totusi, in esenta, acesta e o motivatie egoista, iar daca cineva vrea sa isi duca egoismul la un alt nivel, cineva care stie sigur ca nu poate fi prins poate sa omoare pe cineva pentru obtinerea de foloase si fara sa fie considerat imoral, pentru ca din definitia biologica a crimei nu exista notiunea de moralitate (totusi ceva ne spune ca este gresit).

Apropo, ai citit cartea Crima si pedeapsa?

| drutzix a răspuns:

"Ce tie nu-ti place altuia nu-i face" - Cam la asta se rezuma.
Tu nu ai vrea sa mori sau cineva aproape tie sa moara.
Pe langa asta faptul ca suntem fiinte empatice si putem comunica informatii ne-a transformat in specia alfa de pe planeta.
"Psihopatii" sunt anomalii, paraziti sociali care reflecta competitia din interiorul speciei.
Deci da, motivul principal as spune ca este empatia. Si daca nu ai empatie consecintele care vor fi implinite de cei cu empatie.

| Inferno explică (pentru drutzix):

Empatia e perceptie,iar perceptia nu creaza realitatea, trebuie sa fie corelata cu ceva.
Spre exemplu presupunem ca mai exista o societatea ipotetica, exact ca noi, numai ca in loc sa aiba sentimentul asta de mila fata de oameni il are fata de pietre.
Nu ti se pare ca un tip de empatie e mai corect decat altul? Empatia fata de un om are sens, fiinta aia chiar experimenteaza suferinta si frica de moarte. Are sens sa iti para rau pentru ea. Putem discuta despre bine si rau.

Empatia fata de o piatra e doar absurda. Sa distrugi o piatra nu poate fi un lucru rau indiferent de cat de multa empatie ar avea societatea fata de ele. E ridicol.

Deci cred ca ar avea mai mult sens sa vorbim de individul care moare decat de modul in care percepem noi lucrurile, desi nici asta nu e irelevant.

Plus ca empatia a evoluat. Majoritatea oamenilor din prezent gasesc ideea de crima inacceptabila, pe cand un primitiv de acum sute de mii de ani avea o viziune mult mai permisiva asupra lucrurilor, daca ma intelegi.
Pentru a putea cataloga crima ca pe ceva rau nu stiu cat de mult sens are sa ne legam de ceva ce variaza atat de mult.

| NGheorghe a răspuns:

Crima nu este o problema ci este o consecință a problemei. Problema este îndoctrinarea bazată pe minciuni, proces prin care cineva este indobitocit (de la "dobitoc, a se comporta ca animalele, de a executa comenzi din lipsa de cunoștințe sau când nu este stabilit clar cui ii aparține responsabilitatea"). Ce altceva poți aștepta de la un îndoctrinat in afara de a face crime?
Tipuri de indoctrinari:
-oamenii se trag din maimuțe si cu cât poți sa faci caca in cap la cât mai mulți cu atât esti mai fericit, concluzia ai nevoie de bani si relații. (Nu are importantă cum obții banii)
- islamiștii se considera pe ei înșiși a fi superiori si duc o politica de întrajutorare si in același timp își permit sa însele pe orice nonislamist, chiar bucurându-se când se intampla.
- evrei se autoconsiderat superiori, iar ceilalți oameni de pe planeta sunt considerați animale (goim) cu un pic mai multa inteligenta ca restul animalelor, si care traiesc doar pentru a fi slugile evreilor.
Motivele pentru care este imoral sa ucizi le poți discuta doar in interiorul doctrinei, iar acolo ai cel puțin doua cazuri:
-unul pe care îl discuti cu cei ce sunt de partea ta si te aduni in turma pentru a nu fi "ucis" si prin comun acord stabilesti imoralitatea in sine.
-altul pe care doar îl prezinți ca un fel de supărare in cazul in care ai suspectat minciunile pe care se bazează indoctrinarile străine.
Scapa cine poate! Un criminal căzut între judecători ajunge după gratii, un judecător căzut între criminali ajunge între scânduri.
Dacă va elimimina cineva indoctrinarile atunci va elimina si crima, evident.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

It’s complicated

| Jouliete a răspuns:

Motivul ar fi ca acea persoana sufera si nu merita sa sufere in acel hal nimeni, ci doar sa primeasca o pedeapsa. Viata este cel mai important lucru al lumii, precum si fericirea si nu trebuie sa o irosim murind.

| Uxellodunon a răspuns:

Pentru ca suntem fiinte sociale care am evoluat depinzand de compania celolralti pentru a asigura supravietuirea speciei.
O populatie in care indivizii se omoara unii pe alti pana la urma isi pierde sprijinul dintre indivizi, avand ca specie sanse mai mici de supravietuire.
Oamenii si stramosii oamenilor au un istoric foarte indelungat de trait in grupuri, pentru ca a fost o strategie buna de supravietuire. Din aceasta structura de triburi a evoluat simtul empatiei, de a fi constientibde suferinta celorlalti colegi de trib, fiindca asta conferea tribului un avantaj pentru supravietuirea lui.
Empatia cuprinde si multe alte lucruri, pe langa ideea ca a omori un aproape este gresit, fiind o parte importanta a moralitatii pe care am dezvoltat-o.
Un individ cate din varii motive face rau unui membrubde trib este respins din acea societate, majoritatea considerand ca e gresit ce a facut si ca e un pericol pentru supravietuirea tribului.

| Inferno explică (pentru Uxellodunon):

Cred ca e un motiv bun pentru care nu ar trebui sa ucidem alti oameni, insa nu e un motiv pentru care crima in sine ar fi imorala.
Spre exemplu daca facem abstractie de restul factorilor externi (scoatem din context societatea) si ne raportam strict la un singur individ pe care il poti ucide sau nu, ei bine atunci nimic din ce ai spus tu nu mai poate fi aplicat. Nu mai avem nici un reper. Exista un singur individ intr-o camera intunecata si atat. Este bine sau nu sa il ucizi?
Tu vorbesti de modul in care ar fi afectata societatea. Nu putem vorbi de imoralitate in acest caz, atat timp cat ea nu e intrinseca: direct asociata actiunii de a ucide, iar nu legata de alte consecinte colaterale.

| Uxellodunon a răspuns (pentru Inferno):

Chiar si fara consecinte, este tot imoral din cauza empatiei care este intrinseca, si rezultata din evolutia speciei in grup social, asta voiam sa zic.