| bmb43 a întrebat:

Salut, am achiziționat un laptop în urma cu 1 an jumate cu o garanție de doi ani, după mai puțin de un an nu se mai încarcă și l-am trimis la service și mi-au schimbat încărcătorul. acum 7 zile s-a stricat din nou încărcătorul și când l-am trimis la service, mi l-au înapoiat în aceeași stare cu statusul "Reparat" dar este la fel de stricat! i-am sunat și i-am întrebat de ce nu îmi dau un alt încărcător și mi-au spus ca trebuie sa îmi cumpăr ca ei nu pot face nimic. Încărcătorul este 700 de lei! Ce pot face?

Răspuns Câştigător
| anonimg a răspuns:

Singura soluție este să contactezi protectia consumatorilor.
Contact

Bd. Mărășești Nr. 127-129, CP 040253, Sector 4, București, România
Telefoane: 021 319 3266
Fax: 031 101 2515
Email: contact@protectia-consumatorilor.ro

Luni – Vineri: 9:00 → 17:00

Sursa: https://www. protectia-consumatorilor.ro/contact.html
Ei îți vor da numărul de telefon al colegilor lor din județul tău.

8 răspunsuri:
Salontanul
| Salontanul a răspuns:

Citeste ce scrie pe garantie! Daca incarcatorul nu este specificat cu o garantie mai mica poti face reclamatie la ANPC.

| CristiDinBucuresti a răspuns:

Laptopul este bun? Cauta incarcator pe olx sau pe la magazinele din Maica domnului lizeanu in Bucuresti, sigur gasesti ori original ori un adaptor echivalent toit nou dar mai ieftin.

| anonimg a răspuns:

De asemenea, dacă nu ți-l repară ai dreptul să returnezi laptopul și să primești înapoi toți banii care i-ai dat pe el.
De aceea eu zic să îl pregătești pentru returnare și să îți salvezi (sau să ștergi doar dacă vrei) toate datele de pe el.
Cât timp este în garanție, magazinul este obligat să ți-l repare, să îți dea altul în care poți să adaugi o diferență de bani dacă este mai scump, sau să primești toți banii pe el.
La 3 reparații magazinul este obligat să îți dea banii pe el.

| Simpatic a răspuns (pentru anonimg):

La faza cu banii pe el nu stiu nici legea dar nici cat e de corect pentru ca de exemplu un laptop luat cu 5000 acum 1 an si jumatate, numai face decat sa zicem 3500 dupa 1 an si jumatate, daca firma care ti l-a vandut ar trebui sa iti dea cat ai dat tu pe laptop ar fi in pierdere. Repet nu am citit legea referitoare la garantii dar tind sa cred ca ai dreptate, totusi nu e corecta de ambele parti.

| anonimg a răspuns (pentru Simpatic):

Este lege că dacă un produs beneficiază de garanție și nu se repară sau nu se schimbă, cumpărătorul trebuie să primească exact aceeași sumă cât a făcut produsul.
Mie mi s-a stricat un router D-Link dir 635 după 5 ani (beneficia de 11 ani cu garanție extinsă).
Mi-au spus că produsul este stornat și nu mai poate fi reparat. Fără probleme mi-am primit banii pe el într-un cont bancar.

| anonimg a răspuns (pentru Simpatic):

Producătorul trebuie să facă lucrul de calitate. El oferă garanția produsului, și nu vânzătorul.
Dacă n-ar exista o astfel de garanție, ar fi ieșit pe piața zece mii de producători de laptop-uri care ar fi pocnit, trosnit și ieșit fum din ele; adică lucruri fără calitate.
Controlul Tehnic de Calitate (CTC-ul) spune că din 100 de produse testate sunt aprobate toate dacă doar 10 sunt defecte. Dar dacă sunt 11 defecte din 100, atunci niciun produs nu este acceptat pe piață.

Producătorul îți da banii înapoi pe el numai dacă produsul a suferit cel puțin 3 intervenții în service, sau nu mai poate fi reparat. Sau nu vrei să alegi alt produs.
Și nu trebuie să plângi producătorii. Ei umflă prețurile extrem de mult. Noi spunem că este normal să coste 5000 de lei laptop-ul tău. Dar faptul că este un produs de firmă îl face scump. Există și niște legi în privința prețurilor dar care nici producătorul și nici vânzătorul nu prea țin cont de ele. Emag a intrat și el în atenția DNA-ului pentru că "este pe mână" cu alți vânzători și chiar producători (acum câteva zile am citit un astfel de titlu într-o știre).

| Simpatic a răspuns (pentru anonimg):

Am inteles!