anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Bună! Am vârstă de 17 ani, și sunt elev în clasa a-XI-a. Poate că v-ați dat seama deja, dar problema este bullyngul. Nu doar eu, ci suntem undeva la 3-4 colegi care ne primim bullyng. Sunt o fire foarte liniștită, niciodată nu am căutat să îi fac rău cuiva! Acum poate vă întrebați de ce mi-aș primi Bullyng? Nu știu, de tocilar nu sunt tocilar adică am note bune dar nu 10 pe linie, de îmbrăcăminte nu văd de ce mi-aș primi, și anume nu port eu haine originale, ci sunt un copil modest! Desigur, am încercat să îi suport dar nu se opresc, am făcut sesizare la dirigintă, unii din ăia sunt cu nota scăzută la purtare dar tot nu se potolesc! Ăia și fură de la fete mâncarea și mai pe scurt ne iau la mișto? Ce este de făcut? Eu nu aș putea să îmi bat joc de cineva, nu știu cum să o fac dar nici nu aș vrea să știu! De luat la harță nu aș vrea, dar mulții zic că dacă i-ai lovi s-ar potoli dar eu nu doresc să fac asta! Să stau să suporte toate astea până când termin școală? Sau să schimb ceva la mine?

6 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Situatia de genul fenomenului bullying in scoli este complicat de combatut!
Ca si elev ai cumva mainile legate, daca lovesti agresorii s-ar putea sa ti-o iei, daca stai si incasezi vei fi umilit
Nici nu stii cum sa faci ca sa fie bine
Este si asta cu infruntatul o optiune dar nu este totdeauna cea mai buna

Am mai povestit cazul meu cand aveam 13 ani, un amic din copilarie mult mai inalt si solid ca mine tot ma lovea usor de cate ori ma prindea, pana intr-o zi cand i-am aplicat un pumn in barba! Asta se intampla in timpul liber, nu la scoala,era colegi de cartier si blocuri, nu eram colegi de scoala!
De atunci nu a mai facut bullying cu mine!

Insa la scoala este cu totul altceva, iar implicarea intr-o bataie chiar si ca victima poate avea repercursiuni, chiar si asupra celui care doar raspunde agresiunilor!
Este dificil ca cineva sa iti dea un sfat, ce anume sa faci!
Acesti derbedei sunt asa din familie, din mame cu caracter prost, din tati nenorociti, anumite chestii le vad acasa, invata acasa cum sa fie niste ticalosi!
Nu stiu daca cu astfel de oameni o poti scoate la capat!

Eu din fericire nu am avut probleme de genul nici in gimnaziu nici in liceu dar am vazut destule chestii

Aveam de exemplu un coleg care era hot, spargator de masini la 14 ani, si venea fie cu cutit la scoala, avea anturaje dubioase, un nenorocit cu alte cuvinte, un repetent si un rau
Ani mai tarziu am aflat despre el ca este proxenet si o duce destul de bine, asta dupa ce a fost implicat in alte si alte infractiuni, probabil a facut si puscarie
Deci cum am zis, multi dintre ei asa sunt din familie, din istoricul familiei lor, sunt elemente rele si mai devreme sau mai tarziu ajung tot pe calea pierzaniei, adica infractori

Nu prea ai cum sa-i opresti pe acestia!

Eu as zice ca un sport de contact te-ar ajuta, dar trebuie sa fii facut pentru asta, ca sa fii un veritabil bataus!
Daca ii calci in picoare cu siguranta nu vor mai indrazni sa iti faca ceva, insa si daca le aplici corectie fizica, trebuie sa fii pregatit sa fii tras la raspundere disciplinara de catre conducerea scolii, deci devii ca si ei!

| Peli75 a răspuns (pentru Simpatic):

Nu prea aș dori corecție fizică nu că mi-e teamă de ei, ci pentru că mă tem de faptul că se va ajunge la direcțiune și îmi scade nota cu 4 puncte, iar de la 10 la purtare să am 6, foarte nașpa, nici la necalificați nu mă mai pot angaja atunci!

| Simpatic a răspuns (pentru Peli75):

Gandesti bine insa nu prea ai cum sa iesi din aceasta situatie
la facultate nu se mai aplica bullying sa stii happy
dar nu stiu cat te ajuta aceasta informatie acum

apropo de nota scazuta la purtare, sa stii ca si eu am avut nota 6 la purtare in clasa a 10-a (pe un semestru), nu m-a afectat cu nimic in viata!

| ania a răspuns:

Da, să te rogi lui Dumnezeu să iti dea oportunitatea să le faci un bine care să conteze pentru ei, atunci le va fi rusine de cum s-au comportat cu tine.

| Violleta2022 a răspuns:

Ignora-i!
Asa este unica solutie pe care o poti face, sa-i igori fiindca prostul se va plictisi intr-un final si se te va lasa in pace, cand va vedea ca nu te mai afecteaza glumele sau imbrancinturile lui.

Ignorarea este o tactica recomandata de Psihologi si Psihiatri, care au studiat si comportamnetlor celor care agreseaza si care au o trauma personala, fiind nefericiti si atunci aleg sa faca rau altor copii, ca sa-si verse propria durere si frustrare.
Nu mai este fun pentru cel care te bully daca tu il ignori, facandu-te ca nu-l mai vezi, ca nu te supara daca te-a atins sau lovit si mergi ami departe ca si cum nimic nu s-a intamplat, ca atare te va lasa in pace si se va muta la alta victima.

In alta ordine de idei, daca diriginta nu ia masuri de educare si pedeapsa asupra celui care se comporta huliganeste, trebuie ca pairntii tai si ai celorlati compii atacati, sa faceti cerere la directorul scolii si eventual petitie de exmatriculare a acestor copii.
Cand se va ajunge aici, vor fi destul de speriati si se vor cuminti.

Daca nici in acest caz nu se va rezolva nimic, mergeti cu plangerea la Inspectoratul scolar din Judetul vostru, ori chemati televiziunea locala, sa faca un reportaj si sa forteze Inspectoratul sa ia atitudine impotriva acestor gunoaie ale societatii care haraseaza alti copii, fara sa fie opriti.

| dullcat a răspuns:

Ai vorbit cu parintii tai despre asta? Faceti plangere la director, altfel nu se va schimba nimic de la sine, ci vor continua sa va hartuiasca, tocmai fiindca scaderea notei la purtare nu ii intereseaza si primesc mai mare satisfactie din reactiile voastre.Astfel de personaje nu au ce cauta intr-o scoala obisnuita.