anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Sunt eleva in clasa a 12a iar in vara urmeaza sa dau bacul.Relatia mea cu parintii pot sa zic ca e una ok dar nu foarte.Cu tati nu am nicio problema, in schimb mama este cea care m-a terminat psihic.De ce sunt amenintata cu bataia daca nu pun mana sa invat? Asta cu amenintarile sunt de mai mult timp si nu pot sa o inteleg.Nu am avut niciodata probleme la scoala sau la liceu mereu am avut note bune iar asta fiind ultimul an sunt foarte stresata destul mi-a ajuns sa fiu amenintata non stop. Daca ii reprosez ceva ii merge gura mai rau …din aceasta cauza am vrut de mai multe ori sa fug de acasa iar in cel mai rau caz sa ma sinucid.Chiar am avut si gandul acesta nu am de ce sa mint dar tot eu m-am oprit.Nu stiu daca o sa ma inteleaga cineva dintre voi dar pana la urma nu mai sunt un copil mic,stiu si eu ce am de facut si chiar invat, nu exista sa nu ma compare cu altcineva. Un psiholog ma poate ajuta sa ma mai calmez?

3 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Sunt lucuri pe care nu le spui aici si nu cred ca mama ta este o femeie nebuna, care sa-ti ceara inutil sa pui mana sa inveti, cred ca spui numa juma de adevar aici.
Probabil ca note bune pentru tine inseamna 6, 7 si 8, dar mama ta considera ca poti mai mult si ar trebui sa inveti mai bine, de 9 si 10, macar anul asta care iti va aduce un examen atat de important pentru cariera si profesia ta, din viitor.

Nu vad nimic deplasat ca mama ta sa-si doreasca ca fata ei sa ajunga bine, iar ceea ce tu poti face acum pentru tine, este sa pui mana serios pe carte si sa inveti pe rupte, ca-n 4 -5 luni vine examenul vietii!
Hai mai spune cum este cu fugitul de acasa, cu ce faci in weekend de se supara maica-ta... ca ceva nu se aduna aici, in povestea ta.

In orice caz, te asigur ca-n 6 luni poti sa fi LIBERA si sa pleci de acasa, fara sa-ti mai pese de parinti, daca asta iti doresti cu adevarat, fiindca termini licuel si poti sa-ti iei imediat de munca, mutandu-te totodata cu chirie, oriunde, departe de gura maica-tii.

| dullcat a răspuns:

Buna.Se poate deduce ca mama ta e mai stresata decat tine si apeleaza la astfel de metode extreme, toxice, ca sa te motiveze, cel mai probabil pentru ca asta stie, asta a exerimentat pe propria piele din partea bunicilor? Incearca sa o intelegi si elimina pe cat posibil gandurile de suicid. Tatal tau cum reactioneaza in fata acestor scenarii?
Dupa ce vei termina cu bacul si vei lua o nota decenta, eu te asigur ca vei dori sa te intorci in trecut si sa-ti tragi doua palme pentru ca te-ai gandit sa-ti iei viata din astfel de motive.laughing Demonstreaza-i mamei tale ca greseste enorm prin astfel de abordare, invata sa iei note bune si orienteaza-te catre o facultate, sa fii stapana pe propriile picioare, mandra de tine, cu viitorul in fata.Iti va prinde foarte bine! Intre timp, poti apela la psihologul liceului, pentru ca da, te va ajuta, asta, desigur, daca aveti unul.Fiind eleva, nu trebuie sa platesti nimic.Curaj si mult succes la bac!

| Robert2526 a răspuns:

De obicei oamenii incearca sa explice anumite lucruri la nervi. Solutia este sa discuti cu ea mai mult, sa o implici, sa ii spui cum stai cu invatatul, sa o tii cumva la curent cu ceea ce faci. Ea face ce crede ca e mai bine pentru tine, probabil greseste dar eu zic sa incerci sa o intelegi