| MaxiEcho a întrebat:

De ce toti spuneti ca masini pe benzina sunt mai rapide?
Eu nu am gasit putin cazuri in care benzina batea disel-ul la viteza cu aceeasi cp!
Uitati un exemplu:
Un Bmw de 407 cp cu Cutie Automta si tractiunea integrala nu poate sa fie mai tare ca un disel, ele sunt aproape egale cand fac 0-100 dar vorbim de un motor de 407 cp pe benzina si de un motor de 381 cp pe disel! http://m.automarket.ro/masini-noi/view/?trim_id=106127 http://m.automarket.ro/masini-noi/view/?trim_id=108936
Si nu mai zic ca benzina consuma mai mult ca disel-ul!
De ce optati mult dintre voi pe benzina?
Eu aleg disel-ul mai aleg de la Bmw!
Ca la Mercedes-benz CLA aleg clar benzina, dar la Bmw disel-ul e mai bun! http://m.automarket.ro/masini-noi/viewModel/?make_id=62& model_id=2633

Răspuns Câştigător
| RB26DETT a răspuns:

Sau 140-200;) de la 140 la 200 benzinarul ii da fum diesel-ului de nu se vede :))

Cat despre intrebare, prefer benzinarul! De ce? Pentru ca merg cu el la turatii mici 1500-2000 rpm fara sa am probleme [nu-i recomandat ca nu prea are putere] pe cand un diesel are putere la turatiile respective dar mergand asa mult cand ajungi sa bagi acceleratia mai tare, ala din spatele tau va vedea dintr-odata negru daca stii unde vreau sa bat;)
Ce zici de GPL? de exemplu la un 2.0i 136 cp [volvo v40 1997] am instalatie gpl din 98 si totusi merge ca nou [zic asta deoarece foarte multi 'experti in domeniu' critica GPL-ul, uite ca nu-i adevarat, tot ce face este sa reduca puterea cu 10% si sa creasca consumul cu 10% [aproximativ dar asta doar cand merge pe GPL, cand muti pe benzina vei vedea ca ii revine puterea;) pe cand dai 5-6 lei pe litrul de motorina eu dau 3 lei pe litrul de gaz, mie-mi convine sa am consum de 15% pe benzinar daca am gpl, tie-ti convine sa ai consum de 9-10% pe diesel? eh?
Altceva, motoarele diesel sunt mai greu de intretinut, piesele sunt mai scumpe si de 2. 0tdi pana prin anul 2009 sa te feresti ca de dq din cate am auzit, bine de stiut! [doar crapa injectoarele si turbina, nimic 'grav']
Dar daca o luam la modul general, nu doar dupa un singur motor intretinerea este mai costisitoare;) iarna trebuie sa bagi motorina speciala, eu de exemplu alimentez vara si o las neumblata mult timp, iarna la -40 de grade ii dau cheie si porneste, tu cu dieselul, ala cu dieselul, oricine cu dieselul alimenteaza vara, o lasa neumblata mult timp si iarna cand sa-i dai cheie, hopaaa!?!
Si mergand pe iarna un diesel porneste mai greu decat un benzinar;) a mea porneste la sfert la -30, nenea asta cu passat tdi din 2012 spune si el ceva https://www.youtube.com/watch?v=My0SIxZU1Bk
Daca o luam pe putere uite unde ajungem, 1.9 sdi are undeva la 80 de cai sau chiar mai putini, 1.8 benzina are undeva la 120 cai sau mai multi [vorbesc de acum 10 sau mai multi ani] Un diesel fara turbo se cam balbaie, un benzinar fara turbo nu prea are treaba, acum depinde cat de mare este;) de exemplu 2.0i asta ce-l am eu pe v40 zbarnaie pe dealuri, in depasiri, pe autostrada, nu am treaba! Inca mi-ar place un 2.0T 160 cp sau T4 200 cp dar na, ma multumesc cu 136...
Cand compari 2 motoare nu le compari doar la putere! Le compari in totalitate;) asa fiecare are punctele forte si punctele slabe;) eu prefer motorul pe benzina, mi se pare mai 'prietenos', mai silentios si mult mai simplu!

3 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Depinde ce vrei sa compari, la plecarea de pe loc dieselul are cuplu mai mare si pleaca mai repede, dar bezinarul atinge cuplu maxim mai sus in ture deci atunci va avea si motorul putere mai mare.

Una e sa compari 0-100 alta e spre exemplu sa compari 80-140

| RB26DETT a răspuns (pentru suntserios):

Sau 140-200;) de la 140 la 200 benzinarul ii da fum diesel-ului de nu se vede :))

Cat despre intrebare, prefer benzinarul! De ce? Pentru ca merg cu el la turatii mici 1500-2000 rpm fara sa am probleme [nu-i recomandat ca nu prea are putere] pe cand un diesel are putere la turatiile respective dar mergand asa mult cand ajungi sa bagi acceleratia mai tare, ala din spatele tau va vedea dintr-odata negru daca stii unde vreau sa bat;)
Ce zici de GPL? de exemplu la un 2.0i 136 cp [volvo v40 1997] am instalatie gpl din 98 si totusi merge ca nou [zic asta deoarece foarte multi 'experti in domeniu' critica GPL-ul, uite ca nu-i adevarat, tot ce face este sa reduca puterea cu 10% si sa creasca consumul cu 10% [aproximativ dar asta doar cand merge pe GPL, cand muti pe benzina vei vedea ca ii revine puterea;) pe cand dai 5-6 lei pe litrul de motorina eu dau 3 lei pe litrul de gaz, mie-mi convine sa am consum de 15% pe benzinar daca am gpl, tie-ti convine sa ai consum de 9-10% pe diesel? eh?
Altceva, motoarele diesel sunt mai greu de intretinut, piesele sunt mai scumpe si de 2. 0tdi pana prin anul 2009 sa te feresti ca de dq din cate am auzit, bine de stiut! [doar crapa injectoarele si turbina, nimic 'grav']
Dar daca o luam la modul general, nu doar dupa un singur motor intretinerea este mai costisitoare;) iarna trebuie sa bagi motorina speciala, eu de exemplu alimentez vara si o las neumblata mult timp, iarna la -40 de grade ii dau cheie si porneste, tu cu dieselul, ala cu dieselul, oricine cu dieselul alimenteaza vara, o lasa neumblata mult timp si iarna cand sa-i dai cheie, hopaaa!?!
Si mergand pe iarna un diesel porneste mai greu decat un benzinar;) a mea porneste la sfert la -30, nenea asta cu passat tdi din 2012 spune si el ceva https://www.youtube.com/watch?v=My0SIxZU1Bk
Daca o luam pe putere uite unde ajungem, 1.9 sdi are undeva la 80 de cai sau chiar mai putini, 1.8 benzina are undeva la 120 cai sau mai multi [vorbesc de acum 10 sau mai multi ani] Un diesel fara turbo se cam balbaie, un benzinar fara turbo nu prea are treaba, acum depinde cat de mare este;) de exemplu 2.0i asta ce-l am eu pe v40 zbarnaie pe dealuri, in depasiri, pe autostrada, nu am treaba! Inca mi-ar place un 2.0T 160 cp sau T4 200 cp dar na, ma multumesc cu 136...
Cand compari 2 motoare nu le compari doar la putere! Le compari in totalitate;) asa fiecare are punctele forte si punctele slabe;) eu prefer motorul pe benzina, mi se pare mai 'prietenos', mai silentios si mult mai simplu!

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Chestia asta n-o compari din filmulete pe youtube.
Cand te inveti cu benzinare, dieselul ti se pare bolovan legat de gat, mai ales in oras. Cand aveam Opel 1.7 TD, ma ofticam in oras, ca abia pleca de pe loc. Si nu era vina masinii, si un VW 1.9 TDI la fel merge, pleaca ca un car cu boi, abia dupa ce parcurgi 20-30m ajungi la o turatie la care se trezeste turbina, si incepe sa traga. De multe ori aia 30m inseamna urmatoarea oprire, in oras. Cu Dacia 1.4 5trepte zornaiam primele 3 trepte si deja ieseam din oras (la cat de mare e laughing ). Cu ailalta de 1.3 4trepte, in aia 30m de lag al dieselurilor, deja dadeam a 4-a.
Motoarele diesel sunt aproape toate supraalimentate, de aia fug mai bine decat cele pe benzina, in unele cazuri. Daca e sa compari un Focus 1.8 TDCI de 100CP cu o pocnitoare de Leon 1.6 16V 105CP, ai sa zici ca benzinarul nu trage. Problema e ca 1.6 ala e un motor prost. Daca il compari cu un motor de aceeasi capacitate cu fordul, supraalimentat, dar pe benzina, cum ar fi un A4 1.8T, nu cred ca mai apuci sa ajungi la cuplul dieselului, ca deja nu mai vezi benzinarul.
Iar consumul mare pe benzina e contestabil. Din cate cazane am avut, la extraurban nu se simtea diferenta ca e diesel sau pe benzina, cam toate se invart intre 5 si 6%. Urban sau mixt iesi mai bine cu diesel, dar daca ar fi sa ma limitez cu benzinarul, sa merg cum ar merge un diesel, cred ca ma apropii bine de consumul lui.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns:

1) Intr-o postare pe net, limba romana nu este optionala.
2) Dieselul e pentru tractoare, camioane, locomotive si vapoare nu pentru viteza. Niciodata un motor Diesel nu va fi la fel de rapid si la fel de puternic precum un benzinar daca vorbim de aceeasi cilindree si aceeasi configuratie (turbo sau aspirat)
3) Cu cat viteza creste cu atat benzinarul devine mai viu iar Dieselul se plafoneaza a.i daca pe intervalul de accelerare 0-100 km/h Dieselul s-ar putea sa scoata un timp mai bun (asta doar la cutiile automate), pe intervalul 100-200 km/h benzinarul va fi net superior.

''De ce optati mult dintre voi pe benzina?''

Pentru ca sunt mult mai elastice si mai confortabil de condus, nu fac precum tractoarele si polueaza mai putin.

''Si nu mai zic ca benzina consuma mai mult ca disel-ul!''

S-au inventat motoarele hibrid pe benzina care bat la fundu gol Dieselul la consum si oricum Dieselul nu are viitor in industria auto (probabil va fi interzis peste 50 de ani intrucat nu va mai corespunde normelor de poluare)