| Liviu321 a întrebat:

As dori sa imi achizitionez o masina care are ABS insa nu are ESP doar EBD. E atat de important acest ESP incat sa ma orientez spre o alta marca de masina care il are? Eu vin de pe o dacie fara ABS, ESP si nu am avut probleme cu franarea.

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Am avut si eu multe cazane dupa (si in timpul Daciilor 1300 si 1310). La majoritatea nu simti lipsa ABS-ului daca stii sa conduci, dar sunt si exceptii. Una ar fi Skoda Octavia 1, am avut o prostie din aia fara ABS, si cu cauciucuri de iarna, pe ploaie, peste 80km/h era sanie toata ziua. Nu doar ca aluneca, dar si derapa in toate directiile. Si e o masina grea si inalta, nu e de joaca cu ea. Geometria era facuta.
Alt exemplu de zilele astea, cu o Corsa cu cauciucuri mai bune decat am eu pe Vectra, am franat mai puternic la o trecere de pietoni, a rupt aderenta si a mers sanie si asta. La Vectra ar fi comutat de 2-3 ori puterea de franare pe roti, si ma oprea intr-o treime din distanta aia.
Cat despre Kia C'eed, am una in familie, din 2007, hatchback, 1.6 crdi, si mi se pare comoda, fata de un Golf 5, sau Astra H, de exemplu. Ce nu imi place la ea este interiorul, cu scaune si ornamente destul de mici, ca sa nu ii taie din spatiu. Astra H si Golf 5 au piesele de interior mai mari, ii dau un aspect placut, dar din pacate inghesuie pasagerii, si soferul.

10 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

ABS te ajuta in situatii cand trebuie sa franezi de urgenta
ESP te tine pe traiectorie cand intri in viraje ca berbecul

atat timp cat ai sa conduci normal nu ai sa ai nevoie de ESP.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

ESP e controlul stabilitatii, adica nu te lasa sa pierzi controlul directiei de mers (sa derapezi ori sa te rastorni din pricina balansului).
E foarte util ESP-ul, insa sunt masini din generatia veche (2000-2005), care au ESP-ul degeaba, ca nu lucreaza deloc. Principalul exemplu e Golf 4 sau Passat b5, au un sistem ESP foarte prost, care nu e in stare sa tina sub control masina, si in plus de asta se strica foarte des, si sta becul de eroare aprins.
ABS-ul e foarte util, chiar si cele de generatie veche fac treaba foarte buna. Eu am Opel din '93 cu un ABS simplu, deloc performant, si tot se simte enorm, e mult mai sigura masina pe carosabil umed sau inghetat.
EBD nu stiu ce inseamna, nu cred ca am folosit asa ceva.
Am condus Opel Astra H (agresiv), si Logan 2015, ambele cu ESP, si controlau masina foarte bine, nu puteai intra in derapaj mai deloc, nici daca voiai.

| Liviu321 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

La un H ma si gandeam. El are si ESP si ABS. Dar cea care imi place mai mult e Kia Ceed. Care are ABS si acel EBD care am inteles ca tot la franare ajuta.

andreia67
| andreia67 a răspuns:

Stii tu, omenirea a circulat 100 de ani fara atatea brizbrizuri, cine a invatat sa conduca pe o masina cheala fara atatea sisteme servo si de siguranta se va descurca si pe una mai moderna. Invers nu. Sunt chestii care sunt utile in situatii limita dar daca circuli prudent, batraneste, se chema conducere preventiva pe vremuri ai mai putine sanse sa ajungi in aceste situatii limita. Foarte bun raspunsul lui NoTurbinaNoGood. Ca sa iti raspund din experienta proprie o masina cu ABS se comporta diferit fata de una fara. Intra ABS-ul si iti face masaj la talpa in niste momente cand ai crede ca ai aderenta buna, pe de alta parte daca stii sa dozezi frana te descurci si cu una fara daca mergi prudent. Evident cu cat mai multe cu atat mai bine dar nu le consider chiar indispensabile. Conteaza mult si "piesa" dintre scaun si volan.

| Liviu321 explică (pentru andreia67):

Exact. De asta am si spus ca vin dupa o dacie care nu are niciuna din lucrurile astea. Iar probleme grave la franare n am avut cu ea.

| andreia67 a răspuns (pentru Liviu321):

Eu am condus in ordine Dacia 1310 din 1985 care nu avea nici servofrana macar, apoi Dacia Logan din 2005 fara ABS si acum Kia Ceed SW cu ABS si EBD. Vezi pe Softpedia e o discutie apropo de Ceed, nu e o masina rea dar are suspensiile tari, nu ti-o recomand pe drumuri proaste/denivelate.

| Liviu321 explică (pentru andreia67):

1310 am eu acum. Si ma descurc destul de bine cu ea. Am condus si pe zapada pe carosabil, polei si pot spune ca nu am avut probleme. Bine nu am fost nebun sa merg cu mai mult de 40 km pe ora in conditii nefavorabile.
Legat de Ceed stiu treaba cu suspensiile. Eu am inteles ca la SW sunt ceva mai moi si nu se simt asa rau denivelarile de drum. Chiar si asa cu suspensiile tari tot nu se simt gropile la fel de rau ca la o dacie.

| andreia67 a răspuns (pentru Liviu321):

Cu Ceed hatchback n-am mers deci nu pot face comparatie. Dar fata de Logan Ceed SW are suspensii tari. Pe drumuri proaste Loganul e cel mai bun.

| Liviu321 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Am pus si eu odata o frana brusca cu Dacia si cei drept mi-a fugit de spate in stanga dar am avut prezenta de spirit si am tras in stanga reusind o sa stabilizez. Probabil dac aveam ESP mi o orea pe loc.
Sincer imi place mai mult Kia decat H. De Golf 5 nici nu aduc discutia. 3 prieteni au si in mai putini de un an au bagat multi bani in ele. Si nici nu imi place. La Ceed ma deranjeaza lipsa ESP ului si suspensiile spate tari. In rest imi place chiar si interiprul e pe gustul meu. Iar la H ce imi place ca mai are in plus ar fi pilotul automat la unele modele. Desi nu stiu daca l as folosi.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Liviu321):

ABS-ul te tine drept in timpul franarii.
ESP actioneaza mai mult la pierderea aderentei in mers, la viraje.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru andreia67):

Am avut si eu multe cazane dupa (si in timpul Daciilor 1300 si 1310). La majoritatea nu simti lipsa ABS-ului daca stii sa conduci, dar sunt si exceptii. Una ar fi Skoda Octavia 1, am avut o prostie din aia fara ABS, si cu cauciucuri de iarna, pe ploaie, peste 80km/h era sanie toata ziua. Nu doar ca aluneca, dar si derapa in toate directiile. Si e o masina grea si inalta, nu e de joaca cu ea. Geometria era facuta.
Alt exemplu de zilele astea, cu o Corsa cu cauciucuri mai bune decat am eu pe Vectra, am franat mai puternic la o trecere de pietoni, a rupt aderenta si a mers sanie si asta. La Vectra ar fi comutat de 2-3 ori puterea de franare pe roti, si ma oprea intr-o treime din distanta aia.
Cat despre Kia C'eed, am una in familie, din 2007, hatchback, 1.6 crdi, si mi se pare comoda, fata de un Golf 5, sau Astra H, de exemplu. Ce nu imi place la ea este interiorul, cu scaune si ornamente destul de mici, ca sa nu ii taie din spatiu. Astra H si Golf 5 au piesele de interior mai mari, ii dau un aspect placut, dar din pacate inghesuie pasagerii, si soferul.