| bmw_8391 a întrebat:

La ce lucruri trebuie sa te uiti cand cumperi o masina second hand, ca sa-ti dai seama daca are defecte grave? ma refer cand tio lasa sa o probezi.

Răspuns Câştigător
regis
| regis a răspuns:

Cureaua de distributie poate sa scartaie rolling on the floor. Iceman, ne uimesti din nou! rolling on the floor rolling on the floor rolling on the floor

Later edit - m-am distrat atat de mult raspunsul lui Iceman incat am uitat de al meu happy.
Iata ce verific eu la o masina: in primul rand aspectul exterior. Ma uit cu atentie la elementele de caroserie pentru a observa care au fost vopsite. Asta se poate deduce atat din luciul ei, din structura suprafetei, dar si din lipsa ciobiturilor de criblura si a zgarieturilor foarte fine care se intalnesc pe restul caroseriei. Prefer masinile usor zgariate sau cu o aripa infundata celor pregatite de vanzare, care sub vopsea pot ascunde rugina sau cantitati impresionante de chit.
In timp ce observ vopseaua, incerc sa identific si daca anumite elemente au fost inlocuite, analizand ca usile si capotele sa inchida perfect, fara a ramane distante mari intre ele (sau intre ele si aripi) si toata caroseria sa fie "la linie". De exemplu daca linia de ambutisare de pe aripa din spate nu se aliniaza perfect cu linia de pe usa din spate, e evident ca la una dintre ele s-a umblat candva.
Urmatorul pas este verificarea interiorului. Aici intra starea tapiteriei (in special pe plafon, unde samsarii uita adesea sa curete), uzura scaunelor, a fetelor de usi, a volanului, a schimbat-orului de viteze si a pedalelor. Nu prea sunt curios de cati km sunt afisati la bord, odata pentru ca pot fi dati inapoi iar a doua oara ca nu sunt foarte relevanti. O masina cu ornamente lipsa, cu plasticuri zgariate, cu tapiterie rupta nu este o masina ingrijita, iar din uzura volanului, schimbat-orului si a pedalelor poti deduce cat de mult a rulat masina.
Pasul trei este controlul portbagajului. Daca la exterior toti le pregatesc, le polisheaza, schimba usi, aripi samd, in portbagaj foarte rar schimba ceva. Daca rugina a aparut aici (in special in locasul rotii de rezerva), e foarte probabil sa fii aparut si la exterior.
Urmatorul pas este verificarea structurii in partea din fata, cu capota deschisa. Caut cordoane de sudura, verific integritatea lonjeroanelor, a traverselor si a tot ce poate fi observat in jurul motorului, pentru a ma asigura ca masina nu a avut accidente grave in partea din fata. O aripa infundata e una, se schimba si gata, dar un lonjeron sudat e cu totul altceva.
Dupa ce am terminat cu aspectul exterior, aspectul interior si am concluzionat ca masina nu a suferit accidente majore, urmatorul pas este verificarea motorului (una superficiala, fara pretentii de service). Prima data il rog pe vanzator sa o porneasca, asigurandu-ma ca motorul porneste usor si nu face zgomote ciudate in functionare si dupa ce s-a incalzit putin merge rotund. Apoi urc la volan pentru a testa cum raspunde la acceleratie si cum reactioneaza atunci cand iau piciorul brusc de pe acceleratie. Tot din interior ma asigur ca motorul nu transmite vibratii puternice, urmarind pozitia schimbat-orului la punctul mort. Este momentul si pentru verificarea functionarii diverselor accesorii: clima, trapa, casetofon, geamuri electrice, oglinzi electrice samd.
Daca masina corespunde, abia atunci urmeaza proba decisiva - proba de drum. Un traseu de 1-2 km este suficient pentru a-ti da seama de comportamentul masinii in viraje, de starea suspensiilor si a directiei, de precizia schimbat-orului samd.

Bineinteles ca aceste verificari nu iti spun totul despre istoricul masinii, ele pot fi completate de un istoric de service, daca acesta exista, iar verificarea finala ar trebui facuta intr-un service autorizat, care insa costa bani...

4 răspunsuri:
Stefan
| Stefan a răspuns:

O masina second hand este o loterie, poti sa ai norocul sa functioneze foarte bine sau sa te ia durerile de cap. Sunt foarte multe lucruri care trebuie verificate, incepand de la seriile de caruserie si motor terminand cu starea tehnica a autoturismului. Parerea mea este sa soliciti verificarea tehnica a autoturismului la un atelier de reparatii auto, unde oameni calificati iti pot da un raspuns la toate intrebarile.

| mgtow a răspuns:

La motor, ii dai o tura masinii sa vezi ce daune d caroserie are asa ii mai zici sa scada din pret, cauciucuri si cand o conduci simti cum merge de acolo mai tragi concluzii, si grija la cureaua de distributie poate sa scartaie.

| cossmy a răspuns:

Regis...stima. Un raspuns mai complet cred ca nu se putea da.

| dink08 a răspuns:

Salut, In primul rand daca nu este foarte veche masina poti sai faci o diagnoza.Costa 50-70 lei, acolo aflii o gramadada de probleme ascunse ale masinii. Daca este mai veche masina ( sub 90-92 pe acolo ) recomand sa mergi cu cineva care se stie in domeniu sa dea o tura, sau mai bine o inspectie la service.Bafta