| AndruA a întrebat:

Salutare, nu știu dacă mai este chiar atât de activ forumul ăsta dar merită să încerc pentru că încep să obosesc rău.

Am un FORD FIESTA 2006 1.3 benzină. Eu sunt începător iar de ale mecanicii nu am știut niciodată. Am cumpărat această mașină în urmă cu o lună iar ceva timp nu a avut nicio problemă, am făcut revizia completă fără nicio problemă și la fel, nu mi-a făcut absolut nicio problemă...
De ceva timp de când a venit vremea mai rece întâmpin o problemă care deja mă urmărește de mai bine de o săptămână (aproape 2), povestea începe în felul următor:

Prima pățanie să îi spun așa cu mașina asta am avut-o atunci când am plecat înafara Bucureștiului și a fost puțin cam frig, atunci mașina nu a mai pornit, băgam cheia, se aprindeau martorii iar atunci când o învârteam complet motorul învârtea dar nu pornea, efectv se învârtea în gol. Ca soluție gândită pe moment am folosit spray de muște(RAID și de asemenea nu știu ce rău poate aduce sau dacă a fost o decizie stupidă) să pot să pornesc motorul să poată să facă (bănuiesc) explozie la motor, atunci când am făcut asta ce să vezi, a pornit, toate bune și frumoase, în capul meu am sperat că doar s-a întâmplat și ce ghinion aș avea să se mai repete dovedindu-mi că m-am înșelat. Am întâmpinat aceiași problemă a 2 a zi de dimineață.

În capul meu m-am gândit că este vorba despre buji, am fost am cumpărat un set de 4 și le-am schimbat, ce să vezi la următoarea pornire nu am mai avut problema asta până. următoarea zi.
Am fost cu ea la mecanic, mi-a verificat clapeta de accelerație, am pus pe tester, a mai făcut ceva pe la motor după care a funcționat 2-3 zile și m-am lovit iar de aceiași problemă, dimineața când îi dau cheie, motorul învârte dar nu pornește și sunt nevoit să urmez același proces cu spray ul(De data asta deodorant). M-am întors înapoi la mecanic, dumnealui mi-a transmis atunci că nu a izolat termic clapeta și unde mai este necesar deoarece nu a avut silicon termic, am fost am cumpărat eu unul, i l-am dus, dumnealui susține că a găsit un furtun spart ce a fost schimbat ulterior iar unde era necesar a izolat cu siliconul termic asta fiind ultima vizită finalizată chiar alaltăieri la acest mecanic. Toate bune și frumoase ieri de dimineață la 5, am dat prima cheie, a pornit la sfert, am zis okay, a reușit să o facă, seara când am ieșit de la muncă la fel, a pornit la sfert de cheie, precizez că s-a oprit și a fost nevoie să îi mai dau una pentru a porni complet motorul. În schimb, astăzi de dimineață am luat povestea total de la capăt, atunci când i-am dat cheie, motorul a început să învârtă dar învârte în gol efectiv și nu vrea pur și simplu să pornească, precizez că locul de parcare este cumva în rampă (nu știu dacă are vreo legătură dar poate să fie un detaliu important).

Vă rog dacă cunoaște careva răspunsul sau știe despre ce vorbesc/mă poate ajuta și este din București sau este dispus să îmi dea un sfat aș fi complet îndatorat, mulțumesc pentru atenție și o zi bună.

Răspuns Câştigător
| relian a răspuns:

Te duci la mencanic, dar ala nu are un prapadit de scaner sa scaneze masina aia?
Nu ai spus nimic daca la bord ai ceva lumini aprinse.Dai detalii depre sfert de cheie de chestii care nu ajuta cu nimic, dar nu dai detalii despre masina.

Deci vina cu lamuriri, ai la bord luminite aprinse, de alea care nu ar trebui?

Cu asta ar fi trebuie sa incepi nu? Cu bordu, sa spui, nu am nimic aprins la bord, nici o lumina de avertizare absolut nimic. Sau am la bord aprins lumina aia engine, etc.

Asa, vai nu porneste grijania mamei ei laughing cu asta ai terminat, vrei cineva sa ghiceasca toate.
Cind ai probleme, sigur se aprind la bord ceva lumini, asta daca nu le-ai sters, sau resetat deja tu ori mecanicu ala la care ai fost.

Cind nu porneste, dar invirte electromotorul, alta cauza ar fi alimentarea sau aprinderea.
Ai schimnbat tu bujii, dar cine da scintei la acele bujii, ai acolo scintei sau nu ai?
Vine benzina la injectoare sau nu vine? ori ce ai tu acolo la masina aia.
Injectoarele pulverizeaza benzina sau nu? Trebuie si alea verificate.

Acolo este problema ta la alimentare, aprindere, sau admisie. Daca aprinderea e buna, dar nu ai scintei, normal ca nu porneste si invers.

Te ajutam eu moca de eram acolo, ori de erai tu pe linga mine.Trebuie sa ai ceva scule, un scaner si din asta de buzunar, primul lucru te uiti la bord, daca is lumini on care nu ar trebui.Te duci la mecanicu ala lu peste prajit, problema e tot acolo, ala schimba alteceva.
Cind vezi asa, e clara, trebuie sa schimbi mecanicu, ala nu-i bun, chestia asta nu iti spune nimic? Ba ca e furtunu, nici nai spus care, ba ca e clapeta nu stiu cum, na pus garnitura laughing da ce mecanic e ala frate, instaleaza piesa asa fara garnituri, ca nu avea laughing
Naspa, cum zic e timpul sa cauti pe altul care stie ce face. Daca sa zic era de la clapeta de acceleratie, garantat s-ar fi aprins la bord bec, engine ala si ar fi dat MAF sensor, care ar fi arata ca pierzi aer pe undeva, ca nu ai flow de aer cit trebin admisie.
Revino cu luminile ON de la bord si dupa mai discutam.Iar daca ai lumini la bord aprinse, spune care sunt, daca ai engine on, nu mai veni, intii mergi scaneaza masina, apoi vino cu codurile ce le afli dupa scanare.

6 răspunsuri:
| KovacsB a răspuns:

Pot fi multe cauze,cel mai simplu era daca mecanicul iti punea testerul si vedea eroarea stocata,poate fi egr blocat, poate fi bobina de inductie, vreun senzor sau contact imperfect la vreo mufa, poate pierde presiune circuitul de alimentare cu benzina, etc.Este un defect intermitent si este ceva mai complicat de depistat.

| SydneyFunnelWeb a răspuns:

Mergi cu ea la reprezentanță sau la cel mai bun service auto din zonă, fiindcă pot fi peste 10 posibile cauze, cel puțin. Nu se poate da un diagnostic aici.

| SydneyFunnelWeb a răspuns:

Eu am avut o Fiesta 1.3 benzină din 1997. Motorul învârtea dar nu pornea. Problema era cablul care alimenta pompa de benzină aflată în rezervorul mașinii. Cablul era deteriorat, undeva prin zona pragului. Am scos bancheta spate, am urmărit cablul și am găsit unde era ciupit. Vezi, poate ai probleme de genul ăsta.

| cruceLaGatDunhillLaBot a răspuns:

E ford fratioru sunt renumiti pentru ingineria lor facuta la betie, ce pretentii ai de la benzinar vechi, de acum incolo sa alimentezi iarna doar cu carburanti premium doar OMV si Petrom si daca te tine buzunaru sa-i mai bagi si un aditiv high octane cv de la liqui moly, asta e doar inceputu.

| AndruA explică (pentru SydneyFunnelWeb):

Ideea este că imediat ce o pornesc la SPRAY, merge toată ziua nu are nici o treabă, pot să o pornesc și de 15 ori în respectiva zi și îmi ia la sfert de cheie dar după ce o las peste noapte zici că intră dracii în ea, nu mai pornește neam, culmea e că de fiecare dată când am dus-o la respectivul mecanic a mers 2-3 zile la sfert de cheie după iar începea să facă așa

| SydneyFunnelWeb a răspuns (pentru AndruA):

Https://forum.clubford.ro/viewtopic.php?t=60760
Poate te ajută. Vezi și alte discuții de pe acest forum.