| nothingelsematters a întrebat:

sunt cu un baiat de aproape 3 ani si de cate ori facem ceva impreuna eu imi platesc partea mea de bani si el partea lui.el lucreaza eu sunt studenta si nu lucrez.am cautat dar nu gasesc doar cu experienta si daca nu, vor ceva sezonier.in timpul facultatii eu nu am cum sa lucrez.ai mei nu ma lasa sa ma angajez, imi spun sa astept pana termin facultatea ceea ce mie nu mi se pare normal si de-aia am si cautat.prietenul meu vrea sa mergem la mare si eu nu am bani si imi spune mereu ca stau dupa ai mei,desi a vazut ca nu am gasit de lucru,nu mai vorbeste asa frumos cu mine din cauza asta, e diferit.ai mei considera ca nu e normal ca eu sa platesc pentru ca nu sunt salariata si el ar trebui sa inteleaga asta.mai merg cateodata la el acasa si stau cateva zile.intr-o seara a comandat o pizza si mi-a cerut jumate sa pun si eu ceea ce mi s-a parut aiurea.in momentul de fata ii sunt datoare cu niste banihappysi naiba stie de unde fac eu rost sa -i dau.nu mai stiu ce sa fac si pe cine sa mai ascult. spuneti-mi voi daca sunteti in cazuri asemanatoare ce ati facut?

Răspuns Câştigător
| 22andreea22 a răspuns:

Mai, e naspa. uite si eu de exemplu daca ies undeva cu prietenul meu imi platesc consumatia, daca luam pizza acasa platim fiecare partea lui insa daca e sa mergem undeva de exemplu mergem cu cortul de multe ori si nu am bani mereu, nici nu s-a pus problema sa nu mergem, a platit el tot si cu asta punct. eu insistam ca nu am bani si nu vreau sa fiu datoare, iar el mereu imi zice sa nu mi fac griji cu asta. ce cred eu e ca nu frea sa te intretina el. trebuie sa vorbesti cu dansul, eu imi dau cu parerea dar numai el stie ce are in minte sad mai mult de atat nu te pot ajuta. totusi sunteti de mult timp impreuna si ar trebui sa existe o oarecare intelegere si incredere intre voi mai ales ca tu nu esti salariata, tu nu scoti bani de nu stiu unde si cred ca nici nu ar trebui sa te lasi oarecum condusa de ideeile lui. sunt de aceeasi parere cu parintii tai, ai timp dupa ce termini scoala sa muncesti toata viata, o sa fii satula de asta, iar el daca tot e asa matur ar trebui sa inteleaga lucrurile astea.

15 răspunsuri:
| mona a răspuns:

Fie ca mi-a fost amic sau iubit, nici unul nu mi-a cerut jumatate din suma atunci cand ieseam undeva, in cazul tau este o mare prostie sa iti ceara asa ceva cu toate ca sunteti de 3 ani impreuna si stie ca nu lucrezi, banuiesc ca si daca v-ati casatori ar face asta pentu ca asa e stilul lui

| DeeaMarry a răspuns:

Mi se pare normal sa nu astepti sa iti plateasca o vacanta la mare, haine sau mai stiu eu ce de valoare, nota de plata la un restaurat cand este foarte mare sau mai stiu eu ce lucruri scumpe.
Dar jumatate de pizza?! Ma mir cum nu i-a crapat obrazul de rusine sa iti ceara sa-ti platesti jumatatea de pizza, cand stie ca nu stai prea bine cu banii (si asta nu pentru ca ai vagabonda toata ziua, ci pentru ca esti studenta!).
Eu te sfatuiesc sa nu mai mergi la el acasa sau sa iesi cu el cand stii ca nu iti poti plati consumatia. Si ii poti spune verde in fata motivul.
Daca te iubeste cu adevarat o sa te sprijine. Daca nu, sa stii ca nu merita atentia ta, nu merita sa iti mai pierzi timpul langa un astfel de om.

| Djlsghtnquuw a răspuns:

Normal e sa plateasca baiatul, si mai ales intr-o relatie de 3 ani, nu e frumos sa ii ceri iubitei bani, sau mai ales sa ramai datoare cu bani. Esti sigura ca asa vrei sa fie viitorul cu el? Vorbeste cu parintii tai si inventeaza ceva ca sa iti dea bani, si vorbeste cu prietenul tau, nu e ok sa faca asa.

| princess87 a răspuns:

Urat din partea lui... Nici macar la inceputul relatei nu se face asa ceva dar dupa 3 ani. Cum adica sa te puna sa platesti jumatate din suma la pizza? Pai daca va intemeiati o familie in viitor, cum o sa fie? Fiecare cu banii lui? Nu am mai auzit asa ceva pana acum.

| RAY a răspuns:

Zi mersi ca doar jumatate platesti daca te punea sa-l platesti integral ce faceai? acum serios e nesmiti baiatul mai ales ca stie ca nu lucri de unde ai putea avea banii

| h3r a răspuns:

Nici mie nu mi se pare normal ca de fiecare dată el să fie cavaler și să-mi plătească consumația, nu! O plătesc eu, că am...că nu am.
Dar la voi...3 ani și face lucruri de genul? Nici nu ar trebui să se pună problema! Ar trebui chiar să vă înțelegeți pe tema asta. Ai grijă cu el pe parcurs, n-o să vină prea bine când veți fi căsătoriți...o să facă cam la fel și cu salariu.

Fii sinceră cu el cu plecatul la mare.

| Oana92 a răspuns:

Mai si prietenul meu mai accepta sa pun eu bani cand mai luam una, alta(desi de obicei e circ, pentru ca el nu ma lasa). Dar niciodata nu s-a pus problema de asa ceva, din contra, cum ziceam si mai sus, mereu ne certam pentru ca vreau si eu sa pun bani si el nu ma lasa. De multe ori ii mai pun eu bani in portofel cand nu stie pentru ca eu nu cred ca doar baiatul trebuie sa plateasca. Intr-o relatie de 3 ani nu ar fi cazul sa se puna problema de asa ceva, totusi chiar si pizza aia... daca luati un suc la jumate tot asa face?

| pietrean a răspuns:

Daca ar tebui sa-ti dau un sfat,ar trebui sa te jignesc foarte rau si nu as vrea,deoarece la varsta mea,fiind si femeie nu inteleg cum ai tolerat asa ceva TREI ANI!
Poate,prin absurd, la un bilet la mare, ai putea sa contribui si tu cu ceva, dar repet, doar in cazul ca tipul ar avea minimul pe economie.Dar sa te UMILEASCA, cerandu-ti bani si pentru 1/2 pizza,chiar imi vine sa-ti zic vreo doua! Paraseste-l, mai fata, ca asta nu este un "domn", un"cavaler" este un scartar, care se foloseste de tine doar ca "perna" care sa-i tina de cald la pat(probabil).Ti-a mancat 3 ani din viata ta si pentru ce? Ca sa-ti mai manance alti ani din tineretea ta! Acum,tu decizi:sa fii proasta lui(iarta-ma, dar m-am umplut de draci si nu mai rabd sa fiu politicoasa) sau sa-ti gasesti un barbat(baiat) atent, respectuos, cu simtul datoriei de mascul, care doreste sa te cucereasca cu ce poate el mai frumos si mai bine.

| Exilee a răspuns:

Dar are tupeu nesimtitul. Ce sa faci? Sa-ti iei un lighean, torni otet in el si in clipa cand intra pe usa sa-i faci o scurta "baita".

| Cristiann25 a răspuns:

Aoleu! Eu NICIODATA nu am lasat o fata sa plateasca.Fie ca am iesit cu iubita, fie cu alta fata sau cu mai multe le-am platit mereu orice.Ia mai dai naiba de bani ca o viata ai, nu? Ce zgarcit e lake ala al tau.Paraseste-l ca n-are rost!

| lauraroxi a răspuns:

Daca ar fi vorba de o suma mai mare de bani pe care sa o consumi doar tu, de exemplu sa iti iei haine, nu mi s-ar parea stupid, dar pentru o pizza care o mananci la el acasa mi se pare chera rusinos din partea lui! Si daca vrea sa mearga la mare de ce nu intelege ca nu ai bani si ca nu ti-ai putut gasi un loc de munca! Nu imi plac fetele care profita dar o pizza sau un suc nu este de condamnat!

| figure a răspuns:

Ma amuza parerile de genul : „Vai. asa ceva nu se face! E rusinos sa te puna sa platesti!".

In primul rand, termenul „rusinos" este raportat la o constiinta „populara". Tine de o anumita conditionare sociala care uneori este retrograda si cu siguranta trebuie sa fie validata de judecata proprie!

Asadar, nu pot respecta un principiu care nu a fost, anterior, validat prin judecata proprie a „vorbitorului". Si majoritatea oamenilor enunta repetitiv principii pe care nu le-au trecut niciodata prin filtrul propriei gandiri logice/critice.

Acum... la subiect!

O voi spune simplu :
Daca te respecti ca femeie, atunci nu te vei simti confortabil ca el sa plateasca „by default". Iar daca tu, ca barbat, respecti femeile si nu ai probleme de nesiguranta (ex. nu incerci voit sau nu, sa o „cumperi"), atunci o vei lasa sa-si plateasca singura consumatia in cele mai multe situatii.

Nu degeaba feministele „extremiste" se simt, adesea, ofensate daca barbatul vrea sa le plateasca consumatia. Aceasta practica era fireasca secole intregi in care rolul femeii in societate era minimizat (si in mod retrograd, aceasta practica a mai ramas in constiinta multora).

In conditiile in care femeia era „un cetatean de categoria a II-a", fara venituri, fara drept de vot, fara drept de a comenta deciziile barbatului... sigur ca barbatul isi asuma „sa aiba grija de femeia lui"!

Traim intr-o societate in care exista egalitate de drepturi si acces pentru femei si barbati. Asadar este firesc ca fiecare sa isi plateasca consumatia.

A fi galant inseamna cu totul altceva, in societatea noastra. A fi galant cu o femeie inseamna a ii acorda o atentie si o protectie de care are nevoie, nu a ii submina „independenta" oferindu-i o protectie de care nu mai are nevoie, prin natura rolului ei in societate.

Financiar vorbind, a fi galant cu un om – indiferent daca e femeie sau barbat – inseamna a gasi o metoda subtila de a ii oferi sprijin, atunci cand are nevoie. Nu a plati cuiva o consumatie la restaurant, indiferent de situatie, doar pentru ca este femeie.

Exemple :
- Imi amintesc de o stire in care unei familii i-a venit nota de plata „zero". A fost un gest pe care restaurantul l-a facut din proprie initiativa, auzind intamplator necazul pe care aceasta familie il avusese chiar in ziua respectiva (le arsese o casa de vacanta).
- O alta stire citita de curand : o chelnarita a redus de pe nota de plata o pizza consumata de o femeie, scriind pe nota ceva de genul : „o pizza e din partea mea, pentru curajul de a alapta in public".

Cand fosta prietena era studenta (si nu avea bani), incercam sa acopar subtil unele cheltuieli, fara a o pune in postura de a fi/se simti „dependenta"/ „intretinuta". Exemplu : gaseam pretexte / motive sa ii fac cinste, acopeream diferente / bacsisuri, etc...

Insa... conteaza pentru mine sa vad ca si ea se respecta pe ea insasi si nu se asteapta sa ii platesc. Nu o cere. Nu se obisnuieste cu asta...


Cand enunti un principiu, ar fi bine sa te gandesti daca iti apartine sau daca pur si simplu provine din exterior.

nothingelsematters, nu stiu ce principii are prietenul tau, dar din ce povestesti tu nu este tocmai un tip galant. Dar am impresia ca nici tu nu percepi lucrurile asa cum le-am prezentat eu aici.

Apropo... imi place userul tau.

| Rachetul a răspuns:

Daca te iubeste te ia exact asa cum esti tu. P.S. nu-i un gentleman nu asa trebuie sa procedeze cu o fta

| geohandmade a răspuns:

Daca e baiat asta nu inseamna ca trebuie sa plateasca. trebuie sa te inteleaga ca nu ai bani si sa te sprijine, dar nu e dator cu nimica ca sa plateasca. Noi am vrut egalitate intre sexe si tot noi vrem sa fim intretinute. Discuta mai mult cu el pe tema asta.Nu mai asculta parintii. Incearca sa lucrezi pe perioada fac cat iti permite timpul, daca nu macar realizeaza practica la diferite firme.

| nothingelsematters explică (pentru geohandmade):

Imi spune ca e vina mea pentru ca nu mi-am gasit loc de munca, ca nu imi dau interesul desi stie ca am cautat; desi ii explic frumos si zice ok a doua zi daca se enerveaza pe ceva o luam de la inceput imi reproseaza aceleasi chestii pe care credeam ca le-a inteles