| cafelutaroz a întrebat:

Bună TPU! Sunt clasa a 9 a și-mi doresc foarte tare să mă mut la liceul de top din orașul meu în vara pentru ca nu m-am acomodat aici. Tin sa menționez ca la liceul și profilul unde vreau eu se intra cu 9, 20, iar eu sunt o elevă ft bună și sunt șanse ft mari să termin anul acesta cu 9, 75. Problema vine însă de la absente, deoarece am 7 absente în total, iar 4 sunt nemotivate. Am un diriginte rău care are pică pe toți elevii din clasă și care nu motivează absentele, decât intr-un termen foarte scurt (cam de o săptămână) doar cu adeverința, ba din contră uneori nici nu le motivează chiar dacă ii dai adeverință pentru ca tot bagă scuze ca nu-i merge calculatorul (avem catalog electronic). Si un ultim lucru pe care vreau să-l spun este ca eu în mai plec 3 zile în vacanță și e clar ca o sa acumulez o gramada de absente. Nu stiu ce as putea sa fac și sunt ft stresată cu chestia asta și mă gândesc încontinuu la ea. Stiți cumva ce aș putea face? Credeți ca dirigintele va șterge absentele tuturor în iunie? Mi-e foarte foarte frică și sufăr foarte tare din această cauză pentru ca eu chiar vreau să plec din acest liceu din cauza felului în care se învață și a anturajului, chiar vreau să prind locul acela din clasa respectivă! Credeți ca se va refuza transferul? Absentele mele sunt fie pe motive personale fie pe vacanțe, vreau să amintesc faptul ca voi termina cu siguranță anul acesta școlar cu peste 9, 50.

3 răspunsuri:
| MeisterSchnitzel a răspuns:

Părintele are dreptul să motiveze un număr limitat de zile, cred că trei sau patru (pe tot anul).
Așa că dacă vrei să mergi în vacanță, spune-i mamei și tatei să vorbească cu dirigentele și să-ți motiveze absențele pe alea trei zile (nu știu dacă trebuie hârtie sau nu, vedeți voi atunci). Și nu uita să le spui părinților și cum se poartă dirigintele, iar dacă nu vrea să te motiveze te poți duce la director. Sigur, nu e un lucru plăcut, dar dacă nu vă puteți înțelege ca oamenii, ce să-i faceți?