| troleibuz a întrebat:

Daca bacul ar testa cu adevarat cunostintele, cati credeti ca ar promova examenul? Eu cred ca nici 1%

20 răspunsuri:
| Frank51 a răspuns:

Pai ce testeaza bacul? Nu cunostinte?

Bacul este un examen care testeaza memoria de scurta durata(ultimii 2-3 ani), pentru ca in aceasta perioada te pregatesti pentru el. Cunostintele sunt acolo indiferent daca sunt memorate, analizate logic sau stiute prin noroc, deci in opinia mea nu conteaza cum ai reusit, ci faptul ca ai reusit.

Am mai spus si repet, sistemul nostru de invatamant nu vrea sa fim noi aia inteligenti, ci doar sa avem impresia asta.

| troleibuz explică (pentru Frank51):

Bacul de acum vrea doar sa vada daca stii sa intelegi un text si ai un minim de cultura generala. Dar multi nu pot nici asta. Dupa atatea simplificari ale materiilor si ale subiectelor.

| Frank51 a răspuns (pentru troleibuz):

Materia nu este deloc simplificata. Daca unii nu pot intelege usor care e problema? Fiecare este diferit si profesorii trebuie sa se adapteze foarte mult, exact asta lipseste cu desavarsire la noi in sistem! Nu vreau sa blamez la nesfarsit, apreciez ca macar avem dreptul la invatamant(deocamdata), dar nu pot sa imi tin gura inchisa, o sa repet pana ma curat, Romania este o tara de hoti, daca exista iad toti politrucii ajung acolo la cate vieti au distrus.

| troleibuz explică (pentru Frank51):

Ba da. Materia de bac e simplificata. La romana nu ti se mai cere sa cauti sinonime, sa argumentezi de ce s-a folosit un semn de punctuatie sau o metafora intr-un text samd. Nu poti sa oferi atentie la 30 de elevi în 50 de minute mai ales cand tot ce trebuie sa faca e sa fie atenti si sa lucreze acasa.

| troleibuz explică (pentru Frank51):

Ce poate fi asa diferit de la un elev la altul? Daca e vorba de tipuri diferite de invatare e treaba lor ca tot singuri trebuie sa invete acasa

| Frank51 a răspuns (pentru troleibuz):

Atunci de ce mai există învățământ? De ce mai exista profesori? Câți ani ai de curiozitate?

Rolul sistemului de învățământ este să te învețe lucruri, să îți deschidă porți spre pasiunile tale, nicidecum să îți dea teme și să te descurci singur. Imaginează-ți un copil de 12 ani în clasa a6a, el tot ce știe este să se joace să mănânce să asculte de alții, e foarte toxic să pui copilul să învețe acasă, la școală este mediul pentru învățat, dar nimeni nu este în stare să facă la scoala un mediu plăcut, ei vor să facă cât mai puțin și restul acasa. Tocmai de aia suntem în situația asta.

Începeți să gândiți logic, nu mai luați de bun orice auziți.

| troleibuz explică (pentru Frank51):

''Rolul sistemului de învățământ este să te învețe lucruri.'' Asta face.
''Să îți deschidă porți spre pasiunile tale''. Mi-a deschis. Dar pentru ca am studiat si individual multe lucruri. Nu poate aprinde pasiuni care nu exista. Trebuie sa ai o farama de interes acolo. Voi vreti sa nu faceti niciun efort si doar sa vi se ofere. Nu merge asa viata.
''La scoala este mediul pentru invatat''. Ce inseamna sa inveti? Nu ai cum sa inveti o lectie in 50 de minute. In timpul ala poate fi predata. Dar nu poti sa inveti fara exercitii acasa, fara studiu individual. Studiu nu inseamna tocit. Cand o mai preda, daca tot la scoala trebuie invatata? Sa facem scoala de 8-10 ore? Nu are sens ce spui. Predatul e predat. Invatatul e invatat.

Ce inseamna sa gandesti logic? Si ce am auzit si am luat de bun? Am 20 de ani si stiu ce vreau sa fac in viata. De ce? Trebuia sa astept sa vina cineva sa-mi puna o pasiune in brate? La scoala inveti cate putin din fiecare ca sa ai o parere despre fiecare materie si sa vezi care iti place. Nu e un sistem perfect. Nici extraordinar. Nici bun. Dar exagerati mult. Nu poti da vina pe altii pentru dezinteresul tau.

| Frank51 a răspuns (pentru troleibuz):

Ai extras fix ce ai avut chef din ce am spus eu, nu ai încercat sa înțelegi esența. Sistemul nostru de învățământ este în urmă cu 20 de ani.

| troleibuz explică (pentru Frank51):

Ti-am raspuns punctual. Explica de ce este in urma cu 20 de ani si fata de cine.

| Frank51 a răspuns (pentru troleibuz):

Nu cred ca vreau sa explic degeaba o gramada si la final sa nu fie de ajutor, se vede clar ca nu vrei sa intelegi niste aspecte foarte clare. Pana la urma daca iti convine sistemul de invatamant, atunci ma bucur pentru tine, eu nu sunt multumit de el, parerea mea personala.

| troleibuz explică (pentru Frank51):

Nu imi convine, dar exagerati si fara macar sa aduceti argumente serioase.

| Anonim a răspuns (pentru troleibuz):

El e revoltat si atat
cand nu esti prea destept, esti revoltat, nu e normal?

| troleibuz explică (pentru anonim_4396):

Se revolta toti pana le ceri sa se explice.

| PainTech a răspuns:

Cunostintele in ce? In materia necesara mai departe? Sau în materia de umplutura și "cultură generală"?

| Algo098 a răspuns:

Bacul ajuta elevul sa retina un timp scurt multe lucruri de care nu va avea nevoie niciodata si il rasplateste daca a reusit sa faca lucrul asta.

| EntertainYou a răspuns:

Scopul e ca sistemul sa ajute cat mai multi elevi sa performeze, nu doar sa-i marginalizam si sa radem de ei "prostilor, mergeti la sapa, nu sunteti in stare sa luati 5".

Paradoxal, tendinta se pastreaza, poate chiar se amplifica, chiar daca materia se simplifica. Problema e ca tu nu faci decat sa te raportezi la ce ai invatat tu in liceu, dar nu stii ce si cat au invatat altii, ce fel de profi mai sunt azi la catedra si cum isi exercita profesia sau daca urmaresc numai sa faca bani din meditatii, cat anume se invata la clasa si cat anume la tema de acasa, daca este balanta intre cele doua, dar si multe altele.

Elevii din ziua de azi sunt mult mai inundati de informatie (sau distractie / distragere de atentie) decat eram noi si altii dinaintea noastra. Prin urmare au toleranta mai scazuta la invatarea mecanica/toceala (lucru inca puternic promovat de altfel), din moment ce sunt invatati acum sa gaseasca totul la un click distanta.

Trebuie sa intelegi sa nu te mai raportezi doar la tine. La modul "ah, pai eu am invatat toate alea, eu cum am putut, mai da-i dreacu de sclifositi...eu am putut, ce naiba". Mhm, da, ai putut sa ce? Si pentru ce motiv? Ce ai dovedit atat de important incat generatiile de acum nu mai considera la fel de important? Daca nu vor sa invete ce li se cere nu inseamna ca sunt toti batuti in cap. Poate au alte necesitati decat respectiva programa scolara care exista mai mult ca sa-si justifice profii salariile, deci poate sistemul a ramas in urma cu ceva. Aveti cumva impresia ca numai leprele se plang? Fiti fara griji, se plang toti, inclusiv aia care pot sa isi faca mai bine "treaba de elev". Doar pentru ca unii pot sa faca o treaba, nu inseamna ce le-a si placut, dar mai ales...sa-i fi ajutat in mod real, nu doar pentru a umple note in cataloage si pe diplome.

Sunt destui care au promovat Bacul cu note mari si nu stiu sa scrie o banala cerere sau macar cum sta treaba cu i-urile puse corect. Exista. Chiar destui. Tampitei sunt cu duiumul si printre cei cu Bacul luat. Am dat peste ei prin Politehnica, pe care au promovat-o la fel cum au intrat de ageamii.
Am vazut recent si generatii noi (in grupurile FB ale facultatii) plangandu-se ca nu le place nimic sau ca aveau cu totul alte asteptari. Nici n-ai intelege de ce au mai aterizat pe acolo. Cine naiba i-a trimis? Au intrat si cu medii mari la admitere la buget, anul asta nu mai zic de compromisul admiterii din cauza covid. Lucruri anapoda se intampla si la cei care trec cu brio prin sistem...si ajung sa se si intrebe constant de ce.
Daca nu-ti place nimic esti chiar pierdut. Cine nu e pasionat de ceva sa fie sanatos. Sa se descurce, sa taca, sa inghita tot, daca n-a anticipat ca nu se va afla la locul potrivit. Si nu e ok ca tot promovam asa ceva.

Cand o sa ajungeti si voi de seama mea, o sa vedeti mai bine o imagine de ansamblu a invatamantului si dezastrul care vine acum din urma. Cand eram si eu la "douajdeani" gandeam tot ca voi..."fiecare cu treaba lui", asta fiindca nu intrasem in campul muncii inca. Atunci am realizat cu adevarat de ce as fi avut mai multa nevoie sa studiez la scoala...si nu, nu despre Riga Crypto si Lapona Enigel. Si nu doar eu, ca mine multi altii. Si mai ales ce vor veni si mai multi din urma, ho, ho ho.

| troleibuz explică (pentru EntertainYou):

Nu ma raportez doar la mine. Ma dau pe mine exemplu pentru ca e o experienta personala. Am avut discutii cu multi elevi si fosti elevi pana sa ajung la concluzia mea. Am avut dezbatere si la facultate pe tema asta. Multi din facultatea mea au terminat licee de top stand tot timpul pe telefoane in ore. Cum sa se invete ceva cand ei nu vor sa fie atenti la ore? Ce pasiune sa le starnesti cand lor nu le pasa de ce se intampla in jurul lor? Eu am fost atent in liceu la ce vorbeau profesorii de rusine. Imi era rusine ca vorbeau singuri. Cand se punea o intrebare, nu raspundea nimeni. Cand se cereau propuneri pentru a imbunatatii orele, nu raspundea nimeni. Compuneri nu vor, interactiune la ore nu vor, jocuri care sa ii ajute sa inteleaga lucrurile in loc sa le toceasca nu vor, ce vor elevii? Sa stea cu telefonul in mana si sa li se distribuie pasiuni la bucata? Efortul lor in ce consta? E multa nepasare si nu doar din cauza profesorilor. Li se zice foarte des ca scoala nu e importanta, ca nu au ce face nici cu ea nici fara, ca nu le trebuie cultura generala. Cum sa-ti dezvolti pasiuni cand nu stii nimic despre lumea in care traiesti? Cum sa stii ca te pasioneaza un domeniu daca nu ai invatat nimic despre el? Selly propunea dezbateri. Cum dezbati un lucru fara sa-l studiezi? Poti sa ai o parere despre un lucru fara o baza? Cat de relevanta si utila crezi ca e? Suntem un popor destul de parerist si asa.

Toata lumea vrea sa invete lucruri utile. Multi spun ca matematica e utila. Cati crezi ca ar vrea sa invete matematica? In scoala mea se organizau activitati extrascolare unde puteai sa inveti lucruri utile. Aceeasi 5 elevi se inscriau mereu. Elevii nu fac nimic daca nu exista obligativitate pentru ca au o lene specifica varstei. Cand vorbesc de utilitate multi zic ca vor,, cursuri de prim ajutor'' si de,, educatie financiara''. Dar la ora de economie colegii erau la cafea.

Consider ca materiile sunt bune si problema e ca profesorii nu sunt scoliti in mod serios sa le predea. Dar nu prea cred ca poti capta atentia unui elev cat timp are telefonul in mana. As fi de acord sa se schimbe bacalaureatul la romana, sa se concentreze mai mult pe gramatica decat pe comentarii pentru ca elevii nu inteleg ca acelea nu trebuie tocite si gramatica si intelegerea unui text o sa le foloseasca la orice facultate.

Pe mine ma intriga doar cei care se plang ca ''e greu'' cand tot liceul stau degeaba pe telefoane si bacul il poate lua oricine numai daca incearca. Sa se planga de predare. Cu meditatiile nu sunt de acord.

Cum poti sa te asiguri ca elevul de 10 la bac care nu stie sa scrie o cerere nu ajunge asa? Dai teme mai multe? Ii verifici pe fiecare in parte la sange? Scad mediile si mai rau. Ca sa ajungi sa-i manevrezi pe fiecare in parte trebuie sa ai mai mult control asupra lor fata de cum e acum. Crezi ca o sa le placa elevilor asta? Eu cred ca s-ar revolta mai rau decat o fac acum. Prefera sa fie analfabeti decat sa aiba obligatii. Pariu?

| EntertainYou a răspuns (pentru troleibuz):

Pai si cine le zice elevilor cel mai frecvent in ziua de azi ca scoala nu e importanta? Pai fix vloggerii in ascensiune. big grin

Tocmai asta e problema cu vloggerii din ziua de azi. Majoritatea influenteaza in asa natura ca scoala nu mai e ce trebuie intrucat succesul financiar nu mai depinde asa de mult de ea. Toata lumea sa dea admitere la academia de publicitate si vlogging. laughing

Si acum elevii neavand indrumarea necesara nici de la parinti, nici din scoala, automat devin tot mai dezinteresati si pasionati de nimic. Ci doar ajung sa consume continut (ceea ce nu implica automat si educatie - in functie de ce consuma - entertainment preponderent).
Paradoxal, asta le ofera impresia ca sunt mai inteligenti astfel. Nu doar mai usor de manipulat.
Majoritatea lor fac ceva mai mult din inertie, urmeaza o turma. Atat. Dar la fel se intampla si-n sistem unde prea putin se mai schimba ceva in pregatirea dascalilor.
Nu ai cum sa pastrezi aceeasi reteta la nesfarsit.

Nu as zice ca exista lene specifica varstei tocmai in liceu. Altfel ar insemna sa admit ca si eu eram vreo putoare. Nu ma regasesc.
Exista aceasta lene de care zici tu in clasele primare cand un copil este evident mort dupa joaca, nu dupa scoala.
In liceu e vorba mai mult de lipsa de motivatie. La acest capitol trebuie adusa o contributie.

Examenele astea nu verifica/testeaza ce trebuie de fapt. Eu ti-am zis ca sunt orientate spre disciplina sau supunere. Nu spre abilitati reale.

Nu e vorba de pariul tau. Oricum vor prefera sa fie analfabeti tot aia care sunt lepre deja din scoala generala si au ajuns si la un liceu slab (cu tot ce implica pregatirea). Iar cum parintii lor au bani chiar n-ar vrea sa-si bata capul fiindca n-au nicio motivatie.
Lucrul asta oricum deja se intampla.
Solutia e sa-i stimulezi si pe acestia si nu doar sa faci dracul si mai negru.

Departe de a zice ca "tot liceul sta pe telefon" si ca profii sunt mereu atat de implicati. Oare? Pai si aia de ce stau pe telefon? Nu proful trebuie sa impuna disciplina la ora lui? Deci ce vorbim?

Cei care chiar vor sa faca ceva in viata oricum invata, acestia au determinarea necesara (de multe ori formata de parinti sau de scoli/licee mai bune).
Acestia au formata inclusiv capacitatea de a tolera mai bine ce nu le place/nu le trebuie. Asta face de fapt sistemul. Te invata sa te supui. Iar ideea e sa te faca sa iti placa ceva si sa vezi utilitatea. Nu doar sa faci ce ti se cere orbeste.

Ok, materiile nu sunt inutile, ci abordarile lor, corect pana aici.
Sunt insa destui care promoveaza Bacul si tot nu stiu sa scrie decent. De ce? De ce mai e vina elevului daca a avut numai note bune in liceu? E vina lui ca a fentat? Si uite asa ajungi sa vezi ca sistemul are atatea moduri prin care poate fi fentat. Majoritatea oferite prin indulgenta si indiferenta profilor simultan. Sunt totusi destui elevi de 9 si 10 pe linie si tot au o groaza de deficiente. Pentru ca notele nu sunt cel mai bun reper.

Si mai e o chestie pentru care elevii se plang (cel putin la licee bune). Multe din lucruri nu se faceau la clasa, dar unii colegi le stiau de la meditatii (la matematica). Sunt mult mai multe neconcordante la prima vedere. Vedeai ca nu stii un exercitiu de la o varianta de Bac sau dintr-o carte de admitere la Poli pentru ca nu faceai meditatie (ideal cu proful de la clasa). Adica e ceva paradoxal. Ne plangem ca se invata prea mult la scoala, dar nu la clasa, ci de la pregatiri in particular pentru ca exista tot soiul de exercitii care se pot da la admitere.
E ok acest lucru? Nu prea.
Cam asta se intampla si la materia de Romana. Ti-am zis, e o adevarata "industrie" ca lumea sa cumpere cartile lui Rebreanu, Preda, Sadoveanu, etc. apoi nu stiu cate culegeri de comentarii, eventual si meditatii. Cati bani sunt implicati aici? Multi. Foarte multi la nivel de tara. Daca n-ar mai fi obligatoriu subiectul 3 cu texte literare la profil Real? Ce s-ar intampla?
Ah pai nu, cum sa nu stii despre curvarul de Ion care se masturba pe pamantul lui? Ah, dar cum sa nu stii, e cultura generala, e limba noastra. Astia care mananca acest rahat sunt patriotarzi, nu patrioti. Si asa se valideaza ei pentru efortul lor inutil. Cui ii place sa admita ca a facut ceva degeaba in viata? Asta e buba. N-ai cum sa inveti sa argumentezi altfel decat studiind obligatoriu opera X sau Y?

Sunt unii de la licee cu pregatire teoretica slaba, de la profil tehnologic sau de arte si alora nu prea poti sa le aplici aceeasi reteta de examinare (chiar daca e nivelul mai scazut la subiecte/probe). N-ar pricepe bietii de ei materiile obligatorii de Romana sau Matematica nici daca s-ar naste a doua oara. Cel mai mult aici se si pica Bacul. De aici vin si procentele alea ingrozitoare. Pentru ca pana prin 2010 se copia la greu prin asemenea licee. Dupa aia s-a vazut ca astia chiar nu pot invata nici daca ar vrea.
Pentru unii scolile de arte si meserii sunt ceea ce trebuie. Nu e ok ca sistemul sa le puna bete-n roate in tot felul de moduri, dar pe de alta parte sa fie elevi cu note mari care intra la facultati bune si ajungi sa vezi ca au niste deficiente obscure pentru nivelul lor (teoretic) si ca nici n-au venit sa faca scoala pentru un motiv anume.

Sunt de acord ca nu e ok sa fim analfabeti, dar e o diferenta pana la a impune tot felul de lucruri inesentiale prin respectiva programa de Bacalaureat, oricat de simplificata, tot neadecvata ramane pentru foarte multi elevi. Foarte multi.

| gabriel2004o a răspuns:

Depinde și la ce obiecte si cum trebuie rezolvate. Și-așa e un dezastru cu bacul in ziua de azi

| GeoforceExperience a răspuns (pentru gabriel2004o):

Pai da ca e o generatie de ratatii

Întrebări similare