| Alexandraaaaaaaaaaam a întrebat:

Hei TPU, sunt clasa a X-a și am rămas corigenta la franceza (din cauza ca am schimbat școala anul trecut iar la școala unde eram făcusem germana) și chiar nu știu o boaba de franceza, mi-ați putea spune ce lecții ar trebui sa învăț, care sunt mai importante? Va rog din suflet chiar am foarte, foarte mare nevoie, dau funda!

Răspuns Câştigător şi Apreciat de Editori
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Ideal ar fi să-ți întrebi profesoara sau măcar să te interesezi dacă ai cunoscuți care au dat corigența la dumneaei. Poate să fie ori genul de profesoară cu pretenția clasică, adică toată materia de a X-a, ori genul care are un plan de lucru, un anumit capitol din care dă testarea. Acest lucru poți să-l aflii contactând-o, e cel mai bine.

Ești clasa a X-a, mergi pe a XI-a, adică din toamnă intrii în al treilea an de liceu? Dacă da, îți spun pe ce se insistă la mine la clasă, care sunt pretențiile profesoarei mele, în condițiile în care și eu tot pe a XI-a merg. De menționat că franceza e prima mea limbă, dar clasa în care am fost repartizată funcționează pe planul de lucru secundar, engleza e prima limbă a colegilor mei, nu lucrăm avansat la franceză, iar cazuri de corigență nu s-au pomenit din câte știu. Te pot ajuta strict orientativ.

La avansați am observat că sunt pretenții și de ceva eseu sau scurte compoziții, scrisori, ceva gramatică. Dacă ai la clasă prima limbă engleza, ca mine, probabil o să-ți dea modurile și timpurile verbale la greu (învață verbele uzuale, cam orice manual le are printre paginile finale), relația dintre timpuri în frazele condiționale (așa numitul "SI CONDITIONNEL"), pronumele complement (se poate lega de trecutul compus, să le îmbine), adjectivul posesiv (e ușurel, a mea profesoară ar turba dacă nu am ști așa ceva, e cel cu "ma", "ta", "sa" etc.), adjectivul demonstrativ (iar ușor, cel cu "ce/cet", "cette" etc.), pronumele demonstrativ ("celui", "celle" etc. - formele simple, "celui-ci" etc. -formele compuse, care se dau mai rar totuși), pronumele relative compuse ("lequel", "duquel", "auquel" etc.) și poate să mai fie acordul dintre substantiv și adjectiv.

Poate să insiste pe ce s-a făcut nou, adică subjonctivul și participiul prezent, dacă nu mă înșel, eu cred că le-am făcut și în clasele mici. M-aș mira să insiste pe perifraze, pe "passé récent", "présent" (presentul cu "en train de") sau "futur proche", ori să te pomenești că-ți dă adverbul, cu gradurile și tipurile lui. A mea profesoară nu ne ceartă la nivel de scandal dacă le mai uităm pe astea, (de perifraze zic aici, gradurile la adverb sunt ușoare și ne extermină dacă nu le știm). Să știi neapărat "avoir", "être" și "aller" la toate timpurile, să nu faci greșeli capitale, sunt verbele care te ajută în construcția modurilor și timpurilor.

Mă opresc avum. Am scris deja cam mult și parcă văd acum că ești într-a IX-a și mergi pe a X-a, caz în care nu te prea ajută romanul meu de aici. Nici nu mai știu cum a fost materia de a IX-a. Mai bine întreabă-mă tu ce și cum, dacă vrei detalii despre ceva anume, dacă vrei să-ți scriu toate lecțiile de gramatică, în ordinea din manualul meu, în cazul în care, REPET, ne nimerim la ani.

| Alexandraaaaaaaaaaam explică (pentru anonim_4396):

Îți mulțumesc din suflet, chiar m ai ajutat foarte mult.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Alexandraaaaaaaaaaam):

Cu multă plăcere! Dacă mai ai întrebări legate de materie, mă poți întreba oricând happy

4 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Cele pe care ti le recomanda profesoara ta de franceza, fiindca doar din acelea iti va da la examenul de corijenta.

| sierra1 a răspuns:

"am rămas corigenta...și chiar nu știu o boaba de franceza"

cum dreak ai dat diferențele?
-----------------
"mi ați putea spune ce lecții ar trebui sa învăț"

ia legătura cu profă-ta și intreab-o, mai marchezi așa, la punctaj...