anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

..
Sunt elev in clasa a8-a si imi este foarte frica de evaluarea nationala la matematica.
Lucrez zilnic aproapte 7, 8, 9 variante dar parca degeaba...La subiectul 1 stiu sa fac tot, dar la 2 sunt varza, nici nu mai stiu ce tipuri de exercitii sa mai lucrez pentru subiectul 2 in asa fel sa fie similare cu cele care se vor da anul acesta... vreau sa iau punctaj maxim la subiectul 2!
Ce tipuri de exercitii in recomandati? Dar sa fie toate!
Sper ca ati inteles ce vreau sa zic.
Va rog enorm de mult!

Răspuns Câştigător şi Apreciat de Editori
| laSoledad a răspuns:

Am inteles ceea ce zici, dar nu trebuie sa-ti fie frica la examenul de capacitate ca va da ceva mai greu sau ceva la care nu ai lucrat si am sa-ti explic de ce. Atat examenul de evaluare nationala, cat si cel de bac sunt examene standard la nivel national, cu un tip standard de probleme care se dau in fiecare an. Desi cifrele si cerintele se schimba putin, tipul problemelor ramane la fel an de an. Si aceste tipuri de probleme sunt expuse in functie de cele 3 mari subiecte. La subiectul 1 este un tip usor de probleme, facut cu scopul sa treaca toata lumea, al doilea tip de probleme e de nivel mediu, facut cu scopul sa va apropiati de nota 7, iar al treilea tip de probleme e facut cu scopul sa va testeze cunostintele mai avansate ca sa zicem asa, si de perspectiva cu care abordati problema (aici ma refer la geometrie), ca sa faca diferenta la nota dintre aia cu 9 si aia care merita 10. Dar iti spun ca la modul general, bacul si evaluarea nationala sunt niste examene de nivel mediu concepute ca sa treaca majoritatea elevilor, cerintele lor fiind create si dupa media capacitatilor elevilor din tara asta. Asa ca, cerintele lor nu sunt atat de pretentioase dupa cum ar crede unii, ci reflecta pana la urma si nivelul de intelegere al elevilor romani de pretutindeni. Unii au capacitati mai rasarite la mate, insa majoritatea elevilor au multe probleme la aceasta materie. Informatiile astea ajung evident si la Ministerul Educatiei, iar in acest sens, Ministerul n-are cum sa dea probleme de olimpiada la examenul de bac la mate pentru toti elevii romani. De aceea, bacul si evaluarea nationala sunt si vor fi un examen de nivel mediu la matematica, facut sa treaca majoritatea elevilor care au invatat cat de cat ceva in gimnaziu si liceu. Se ia cu usurinta peste 8 si cu la fel de mare usurinta se ia si 10 pentru cei care se pregatesc. Insa daca chiar vrei exercitii la mate de un nivel mai dificil, ia apuca-te si rezolva probleme de olimpiada la mate, care sa aiba legatura cu alea de la subiectul 2 de care zici tu. Acolo e adevarata provocare, nu evaluarea nationala. Si vezi ca atunci cand vei ajunge in faza sa dai bacul, sa nu care cumva sa mai ai astfel de frici ca acum.winking Daca, insa, si atunci vei vrea sa rezolvi probleme mai grele decat ceea ce se da la bac, incearca sa rezolvi problemele de admitere la facultatea de mate-info, calculatoare sau inginerie. O sa te distrezi! Insa, evaluarea nationala sau bacul, pe de alta parte, raman niste examene de nivel mediu si previzibile. Pana atunci, continua cu exersatul zi de zi. Succes si fii mai increzator. Tu chiar ai de ce!winking

10 răspunsuri:
| Andreeush a răspuns:

Cel mai bine ar fi să vorbești cu profesorul de matematică și să îl întrebi unde ai nelamurii.
Cu siguranță te va ajuta mult.

| laSoledad a răspuns:

Te rog citeste pana la sfarsit raspunsul meu. Nu-ti trebuie altceva acum decat sa ramai focusat, atent si sa exersezi de-atatea ori tipurile de probleme pentru examen, pana iti va intra in minte natural modul (algoritmul) lor de rezolvare, pana vor deveni o rutina. Pentru asta, trebuie sa-ti antrenezi mintea zi de zi. Asa vei memora natural, nu cu pastile-iluzii. Astfel, vei fi mult mai increzator in tine. Sa stii ca ceea ce iti aduci aminte depinde si de atitudinea ta, daca esti increzator, vei simti ca stii mult mai multe, insa daca esti constant anxios in legatura cu ce-ti mai amintesti si ce nu, n-o sa fie prea bine. Incearca sa fii increzator in fortele proprii daca stii ca ai depus eforturile necesare pentru a te pregati cum se cuvine. Daca ai mentalitatea asta, vei fi invingator. De asemenea, incearca sa nu te mai bazezi doar pe memorie, ci mai degraba sa-ti formezi un mod de gandire logic (atat la mate, cat si la romana), cu cat te pregatesti mai mult in rezolvarea problemelor, cu cat te pregatesti mai mult si cu cap (eficient) la scris, la compus, la mate, etc, astea iti intra natural in minte, nu trebuie sa te fortezi sa tii minte. Tine minte: exersare, atentie, focus. Iti recomand si sa te testezi singur din ceea ce stii. Fa teste si simulari de examene cat mai multe acasa, ca sa poti sa gresesti in voie la pregatire si nu la examen direct.

Iti las un profesor de matematica foarte cunoscut pe internet: prof. Radu Poenaru. Omul asta isi dedica timpul lui pentru a face video-uri de matematica inca dinainte sa dau eu Evaluarea Nationala in 2013. Atunci, la mate de la Radu Poenaru de pe Youtube si de pe pagina lui am invatat vreo 2 luni, dar foarte ambitios: video dupa video, zi de zi cu caietul in fata. Fara meditatii, doar cu ajutorul lui si a ceea ce stiam si eu deja, am luat 9, 70 atunci. La bac am facut aceeasi metoda. Pe langa ce invatasem la liceu, am consultat videourile de pregatire pentru bac, subiect dupa subiect si am luat peste 9. Ei explica foarte bine, mai ales domnul Radu Poenaru. Am scutit multi bani de meditatii si in gimnaziu si in liceu, folosindu-ma cum trebuie de resursele internetului. Tre sa fii doar atent si in pas cu el la tot ce explica! Succes!

https://m.youtube.com/user/Poe669

Zi de zi pana la Evaluare, vei avea progrese considerabile. Inainte cu o saptamana de Evaluare, revizuieste din caiet tot ce ai exersat de pe net. Doar o data nu ti se va fixa in minte. Si fii atent la metodele de abordare a problemelor, mai ales alea de geometrie. Daca stii drumul cum se rezolva, te-ai scos!

Exercitii rezolvate:
Clasa a 5-a
https://www.youtube.com/......tps?/watch
Clasa a 6-a:
https://www.youtube.com/......tps?/watch
Clasa a 7-a:
https://www.youtube.com/......tps?/watch
Clasa a 8-a:
https://www.youtube.com/......tps?/watch

Model rezolvat de examen de capacitate: https://www.youtube.com/watch?v=ddpCDkrNkd8

| anonim_4396 explică (pentru laSoledad):

M.am uitat la toate... sad ...adevarat am inteles unele lucruri pe care nu le stiam, si care m.au ajutat dar, nu mai stiu ce sa lucrez!
am lucrat foarte multe variante la mate, si da, m-am descurcat...dar mi.e foarte frica daca la evaluarea asta se va da ceva mai greu, si ceva care nu am lucrat? sad vreau ceva complet care in astea 2 luni sa fac tot subiectul 2( unde imi este cel mai frica!)

| Kevinn2000 a răspuns (pentru laSoledad):

Respect, cel mai bun comentariu, poate mă va ajuta și pe mine happy

| anonim_4396 explică (pentru laSoledad):

Cu ajutorul dumneavoastra cel mai probabil voi lua sigur o nota mare la matematica! M.ati luminat!
Daca voi mai avea vre.o nelamurire, voi apela la dumneavoastra!

| laSoledad a răspuns (pentru anonim_4396):

Am inteles ceea ce zici, dar nu trebuie sa-ti fie frica la examenul de capacitate ca va da ceva mai greu sau ceva la care nu ai lucrat si am sa-ti explic de ce. Atat examenul de evaluare nationala, cat si cel de bac sunt examene standard la nivel national, cu un tip standard de probleme care se dau in fiecare an. Desi cifrele si cerintele se schimba putin, tipul problemelor ramane la fel an de an. Si aceste tipuri de probleme sunt expuse in functie de cele 3 mari subiecte. La subiectul 1 este un tip usor de probleme, facut cu scopul sa treaca toata lumea, al doilea tip de probleme e de nivel mediu, facut cu scopul sa va apropiati de nota 7, iar al treilea tip de probleme e facut cu scopul sa va testeze cunostintele mai avansate ca sa zicem asa, si de perspectiva cu care abordati problema (aici ma refer la geometrie), ca sa faca diferenta la nota dintre aia cu 9 si aia care merita 10. Dar iti spun ca la modul general, bacul si evaluarea nationala sunt niste examene de nivel mediu concepute ca sa treaca majoritatea elevilor, cerintele lor fiind create si dupa media capacitatilor elevilor din tara asta. Asa ca, cerintele lor nu sunt atat de pretentioase dupa cum ar crede unii, ci reflecta pana la urma si nivelul de intelegere al elevilor romani de pretutindeni. Unii au capacitati mai rasarite la mate, insa majoritatea elevilor au multe probleme la aceasta materie. Informatiile astea ajung evident si la Ministerul Educatiei, iar in acest sens, Ministerul n-are cum sa dea probleme de olimpiada la examenul de bac la mate pentru toti elevii romani. De aceea, bacul si evaluarea nationala sunt si vor fi un examen de nivel mediu la matematica, facut sa treaca majoritatea elevilor care au invatat cat de cat ceva in gimnaziu si liceu. Se ia cu usurinta peste 8 si cu la fel de mare usurinta se ia si 10 pentru cei care se pregatesc. Insa daca chiar vrei exercitii la mate de un nivel mai dificil, ia apuca-te si rezolva probleme de olimpiada la mate, care sa aiba legatura cu alea de la subiectul 2 de care zici tu. Acolo e adevarata provocare, nu evaluarea nationala. Si vezi ca atunci cand vei ajunge in faza sa dai bacul, sa nu care cumva sa mai ai astfel de frici ca acum.winking Daca, insa, si atunci vei vrea sa rezolvi probleme mai grele decat ceea ce se da la bac, incearca sa rezolvi problemele de admitere la facultatea de mate-info, calculatoare sau inginerie. O sa te distrezi! Insa, evaluarea nationala sau bacul, pe de alta parte, raman niste examene de nivel mediu si previzibile. Pana atunci, continua cu exersatul zi de zi. Succes si fii mai increzator. Tu chiar ai de ce!winking

| Swetlly122 a răspuns:

Nu te mai excrementa atât pe tine, vei reuși știi vorba aia Dupa muncă și răsplată.Dar dacă nu știi ce să faci, întreabă-ti profesorul de matematica pentru că el știe cel mai bine ce sfaturi sa îți dea, nu noi de pe TPU care nu prea îți cunoaștem situația. Funda?

| mngzx a răspuns:

Fa meditatii. Si mie mi-a fost frica de evaluarea la mate, dar am facut meditatii si am luat 8, 80happy Meditatiile te vor face sa realizezi cat de important e sa treci cu bine de acest examen

| RedNightmare a răspuns:

Nu te teme, profii oricum te vor ajuta, poate ca par ei cu inimi de piatră, dar de fapt vor sa va ajute

| LoverMusic a răspuns:

Ei? Cat ai luat?

| Danaila_Raluca_2000 a răspuns:

Cât ai luat? xD