| Petre_Dragos_1998 a întrebat:

Salutare TPU, eu sunt elev la liceul cu frecvență redusă, trec clasa a-12-a, și vreau să mă transfer la liceul normal, de zi.
Așa, și azi am fost la liceul unde sunt în prezent acolo fără frecvență, și mi s-a spus că se poate, dar cu anumite condiții. și anume nota la fiecare materie, și cea generală pe anumitul an să fie de 7, 00.
Eu m-am informat de media mea. și nu am 7, 00. pentru că acolo la frecvență redusă nu se pun note mai mari de 6. pentru că se pune problema doar de trecere, nu și de medie măricică.
Și voiam să încerc ca în primul semestru să iau nota 7, 00 la tot... dar apoi mi s-a mai spus că dacă vreau acum să mă transfer în clasa a-12-a, nu pot, pentru că din cauza frecvenței reduse, eu o să intru clasa a-11-a dacă aș vrea să mă transfer...
Este adevărat?
Și pot face ceva? Vă rog. am nevoie de ajutor. neapărat.

7 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Este adevarat ce ti s-a spus si n-ai ce face daca nu indeplinesti conditia de medie.
Conform ROFUIP, citez:
"  "ART. 219.Beneficiarii primari ai educaţiei au dreptul să se transfere de la o clasă la alta, de la o unitate de învăţământ la alta, de la o filieră la alta, de la un profil la altul, de la o specializare/calificare profesională la alta, de la o formă de învăţământ la alta, în conformitate cu prevederile prezentului Regulament şi ale Regulamentului de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ la care se face transferul.
  ART. 220.Transferul beneficiarilor primari ai educaţiei se face cu aprobarea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ la care se solicită transferul şi cu avizul consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ de la care se transferă.
ART. 224. Elevii din învăţământul liceal, din învăţământul profesional şi din învăţământul postliceal se pot transfera de la o formă de învăţământ la alta astfel:
  a) elevii de la învăţământul cu frecvenţă redusă, se pot transfera la forma de învăţământ cu frecvenţă, după susţinerea şi promovarea examenelor de diferenţă, dacă au media anuală cel puţin 7, 00, la fiecare disciplină/modul de studiu, în limita efectivelor maxime de elevi la clasă şi potrivit criteriilor prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ; transferul se face, de regulă în aceeaşi clasă, cu excepţia elevilor din clasa terminală de la învăţământul cu frecvenţă redusă, pentru care durata studiilor este mai mare cu un an, care se pot transfera în clasa terminală din învăţământul cu frecvenţă;"

| Petre_Dragos_1998 explică (pentru Ioandelasal):

Da, dar eu sunt la frecvență redusă... Și acolo se fac 3 ani. eu intrând acolo din clasa a-10-a, și fac 13 clase... și mi s-a spus că chiar dacă îndeplinesc condițiile, pe mine nu m-ar băga în clasa a -12-a, cu toate că eu sunt clasa a-12-a acolo la frecvență redusă, ci m-ar băga în clasa a-11-a pentru că normal cei de la frecvență redusă fac materia de clasa a-12-a tocmai în clasa a-13-a. e adevărat?
Mă pot transfera tocmai în clasa a-11-a dacă aș vrea să mă transfer în semestrul al doilea cu media cel puțin 7.00?
Ce pot face să intru în clasa a-12-a la învățământul de zi? sunt disperat. trebuie neapărat să mă transfer acolo.

| Ioandelasal a răspuns (pentru Petre_Dragos_1998):

Se pare ca nu ai citit cu atentia prevederile ROFUIP pe care ti le-am citat.
Nu te poti transfera deoarece nu indeplinesti conditia de medie si media care se ia in considerare este MEDIA ANUALA A ULTIMEI CLASE ABSOLVITE si nu media semestriala.

| Petre_Dragos_1998 explică (pentru Ioandelasal):

Păi zice media anuală la fiecare modul/disciplină. și am văzut tot acolo că se poate și între semestre.
Și dacă aș face chestia asta între semestre, tu te referi la fraza asta: "transferul se face, de regulă în aceeaşi clasă, cu excepţia elevilor din clasa terminală de la învăţământul cu frecvenţă redusă, pentru care durata studiilor este mai mare cu un an, care se pot transfera în clasa terminală din învăţământul cu frecvenţă;"?
Adică cum sunt eu clasa a-12-a la frecvență redusă, dacă vreau să mă duc la zi, intru tot în clasa a-12-a, iar pentru cei din anul terminal de la frecvență redusă, adică cei din clasa-13-a, doar ăia intră înapoi în clasa a-12-a?

| Ioandelasal a răspuns (pentru Petre_Dragos_1998):

Da, se ia in considerare fiecare medie anuala de la materiile pe care le-ai facut, din ultima clasa absolvita, fiecare medie trebuie sa fie de cel putin 7. Se pare ca m-am exprimat eu gresit cand am spus doar "media anuala".
Nu te poti transfera in cursul anului scolar, ci doar in vacanta de vara, citez:
"ART. 225.(1) Transferurile în care se păstrează forma de învăţământ se efectuează, de regulă, în perioada intersemestrială sau a vacanţei de vară. Prin excepţie, transferurile de la nivelurile antepreşcolar şi preşcolar se pot face oricând în timpul anului şcolar, ţinând cont de interesul superior al copilului.
(2) Transferurile în care se schimbă forma de învăţământ se efectuează în următoarele perioade:  
b) de la învăţământul cu frecvenţă redusă la cel cu frecvenţă, numai în perioada vacanţei de vară."
Se spune ca transferul se face, de regula, in aceeasi clasa, pot exista si exceptii. De asemenea s-ar putea sa trebuiasca sa dai examene de diferenta, daca nu ai parcurs toata materia de la zi.
Sa-ti dau exemplul meu:
Eu as fi terminat liceul cu 11 clase (cl.VIII-XII). Am facut 3 clase de liceu la seral (cl.VIII-X), dupa care am fost incorporat pentru satisfacerea stagiului militar, la trecerea in rezerva se schimbase deja sistemul si trebuiau facut 12 clase (cl.IX-XII). Pentru a ma putea inscrie in cl. a XII a trebuit sa sustin examene de diferente la 3 obiecte, de altfel facute de mine, dar nu facusem intreaga materie ce se facea in cl. a XI, in sistemul cu 12 clase. 

| Petre_Dragos_1998 explică (pentru Ioandelasal):

Deci acum că nu am 7.00. nu mă mai pot transfera în clasa a-12-a la zi înapoi dacă nu reușesc vara asta? Nu pot să o fac și între semestre?
Și de asemenea, dacă nu reușesc anul ăsta să intru la liceul de zi, anul viitor în vară când voi fi clasa a-13-a la frecvență redusă, și aș vrea să mă transfer, mă bagă a-12-a la zi, nu? Și tot un an ar mai trebui făcut așa-i?

| Ioandelasal a răspuns (pentru Petre_Dragos_1998):

Da, asa este. Si nu te poti transfera intre semestre.