anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Am nevoie de sfaturi urgent.Sunt studenta si am probleme cu colegele de apartament.Mai exact cu cea mai mare dintre ele.Este cu doua fete.
Facem o introducere sa stiti despre ce e vorba.In camera mai mare sta X care plateste 450 [ chiria este 11 mil], iar Y sta cu mine in camera.Y este o fosta colega din liceu, o cunosc de 7 ani.Stand cu ea in chirie am realizat ca nu ma inteleg cu ea, m-am certat cu ea de vreo 4-5 ori pe tema vaselor, ca nu le spala si nu-si face treburile in casa. Urla si este insuportabila nu ii poti spune ce te deranjeaza ca deja urla.Next.

Eu am decis sa ma mut acasa si sa fac naveta in schimb, pe la sfarsitul lunii mai deoarece imi permite orarul de la facultate si totodata ies mai ieftin cu banii.
In data de 21 m-am certat din nou pentru a 5-a oara cu Y [ colega de camera] ca nu a vrut sa isi spele vasele inainte sa plece la facultate si eu aveam nevoie de chiuveta ca urma sa gatesc.Ok ne-am certat dupa care mi-am sunat parintii si le-am spus ca eu cu asa ceva nu mai stau in casa si ca de la sf lunii mai vin acasa sau mai repede daca imi gasesc o fata care sa vina in locul meu.
A doua zi vine mama la chirie si stam toate 4 de vorba si le explica la fete cum sta treaba insa pe Y colega mea de camera nu prea o duce capul si a inteles pe dos.Adica ea are de gand ca eu sa platesc lunile iunie, iulie, august daca nu mai stau acolo ( in sept-octombrie ma mut in garsoniera cu iubitul). Adica eu am anuntat-o pe Y inainte cu 2 luni sa plec ca sa-si caute colega de camera iar ea pretinde ca eu sa platesc in continuare chiria chiar daca nu stau acolo.Nu-i vina mea ca ea nu-si gaseste colega din cauza faptului ca e prea selectiva.

Problema pe care o am cu X este ca foarte falsa.Are 27 de ani si este in ultimul an de practica.Mie personal imi spune ca nu o suporta pe Y si ca vrea ca ea sa plece, ca ar suporta chiar si un cuplu care e cu betii si chestii de genu dar nu pe ea ptc e o persoana dificila, si ii dau dreptate, multa lume e de parerea asta, insa in fata nu ii spune niciodata ce o deranjaza ( sta in mijlocul bucatariei si invata, o deranjeaza orice zgomot, daca la noi in camera e zgomot merge la X in camera, nu poti vorbi nimic cu ea ca urla daca nu ii convine etc) plus ca sunt o gramada de motive comune pe care o deranjeaza si pe ea insa cand vorbeste cu mine imi spune clar ca este de partea mea si ca ma intelege daca vreau sa plec si e dispusa sa plateasca cu 100 lei mai mult, si cand e pusa la gramada face pe neutra ca si cum ea nu are nicio parere si nu e sincera cu Y si nu ii spune in fata ce are de zis si ce o deranjeaza.Iar motivele care urmeaza sa le spun, pentru care e suparata pe mine se bat cap in cap cu ceea ce spunea mai devreme.E ca vremea.

Astazi cand am intrebat-o pe X de ce este suparata pe mine mi-a spus ca din cauza ca eu i-am spus la Y ce o deranjeaza insa mama cand a venit atunci la chirie si am discutat toate i-a spus lui Y sa nu mai stea pe jos si asa mai departe dar toate astea erau din punctul meu de vedere si nu a introdus-o si pe X (fata mai mare).
PS: Eu am postat 2 anunturi pe site-ul orasului, unul cum ca caut chirie pentru cuplu din octombrie ca iubitul meu inca are de dat bacul, si al doilea cum ca caut colega de camera[ pentru Y astfel incat sa o ajut sa gasim mai repede ].
X mi-a comentat si de treaba asta ca nu stia ce sa creada, sustinea ca eu am de gand sa ma mut de acum in alta chirie si pe ele sa le las insa eu am specificat clar ca imi permite orarul sa fac naveta plus ca ma mut cu iubitul meu, si treaba ca ma mut cu iubitul se stie de la inceput de cand am luat chiria.
Mama vorbise si cu prorpietara chiar in ziua in care urma sa discute si cu fetele despre treaba asta, i-a spus proprietarei ca nu voi mai sta acolo in viitor si cam atat a fost discutia deoarece dansa era ocupata si urma sa vorbeasca mai multe detalii mai tarziu. Recent X a vorbit cu proprietara si dansa i-a spus ca nu stia nimic cum ca eu urmeaza sa ma mut ceea ce rezulta ca eu si mama suntem mincinoase.

14 răspunsuri:
Bula
| Bula a răspuns:

Problema este simpla.
Voi platiti proprietarei pentru ca stati in apartamentul ei.
Durata chiriei si modul de a pleca trebuie sa fie stipulat in contract.
In lipsa unor specificatii clare cu privire la durata contractului sau plecarea din chirie, tu ai o singura obligatie: sa anunti PROPRIETARUL la timp (cu minim 2 saptamani inainte) ca pleci din chirie, iar inainte de a pleca sa-ti achiti datoriile (partea care-ti revine din chirie si cheltuielile aferente apartamentului).
La data anuntata iti iei bagajele si pleci din apartament, unde vrei.

Cautarea unei noi persoane pentru chirie in locul tau este problema PROPRIETARULUI, in afara da cazul ca s-a stipulat altfel in contractul de inchiriere.

| 2EXA a răspuns (pentru Bula):

Am anuntat proprietara inainte cu cel putin 2 luni de la plecare.Colegele au zis ca ele nu platesc partea mea.

| Bula a răspuns (pentru 2EXA):

Am sris: daca nu s-a sipulat altfel, tu poti pleca la data anuntata fara probleme, daca ti-ai achitat toate datoriile (parte de chirie, facturi).
Proprietara trebuie sa aduca inca o persoana, daca doreste, iar daca nu aduce, celalalte doua fete vor suporta chiria si toate cheltuielile aferente apartamentului, daca nu se va gasi alta chiriasa in locul tau.

| Freya1 a răspuns:

Puteai sa speli alea doua farfuri fara sa faci atata zarva si sa o suni pe mama ta.Eu nu stiu cum poti sa convietuiesti cu cineva in casa fara sa stii ca trebuie sa faci compromisuri (si tu si ele).De cand te-ai mutat cu ele trebuia sa iei in considerare ca o sa mai fie inconveniente si ca cineva iti ocupa spatiu.
Ai anuntat? Foarte bine pleci si gata ce sa mai platesti daca ai platit pe cat stai.Nu mai explica nimanui nimic ca nu ai la cine si ce.

| AliGab a răspuns:

Ai anuntat proprietara si colegele? Ti-ai platit datoriile? Pleci fata draga si nu mai sta sa repari tu ce nu vor altii. Degeaba incerci tu sa le faci pe toate bune daca ceilalti nu vor. Nu iti mai bate capul, fa-ti bagajul si pleaca. Atata vreme cat nu esti trecuta in contractul de chirie sau perioada contractului a expirat, nu ai nicio obligatie sa platesti atata vreme cat nu stai acolo.

| 2EXA a răspuns (pentru AliGab):

M-am uitat pe contract, perioada e pana in 1 oct.

| AliGab a răspuns (pentru 2EXA):

Este numele tau trecut in contract?

| 2EXA a răspuns (pentru AliGab):

Da si semnatura insa mama crede ca nu au dus la notariat contractu si ca nu ma poate da in judecata daca plec.

| AliGab a răspuns (pentru 2EXA):

Teoretic nu iti poate face rau practic daca vrea sa iti faca rau, o poate face. Din pacate pentru tine esti obligata, macar moral sa respecti contractul sau sa gasesti pe altcineva in locul tau. Daca nu aveai contract, puteai pleca fara sa te doara capul. Nu stiu ce sfat sa iti dau, dar atata vreme cat ai anuntat plecarea ta si ai vrut sa faci lucrurile corect eu zic ca ai procedat bine. Ca nu s-au putut aranja lucrurile este altceva.

| 2EXA a răspuns (pentru AliGab):

Contractul e doar ca sa mentina suma de bani, adica proprietara sa nu mareasca suma pe parcurs.Atat despre asta e vb.

| Kogaion a răspuns:

Nu intru in detalii despre ce sa faci cu colegele de camera. Poate mama ta nu a vorbit cu proprietara, sau poate ca colega X a mintit ca a vorbit cu proprietara, chiar si asa, nu te poate obliga nimeni cat timp sa stai in chirie la ei. Daca tu vrei sa pleci si ti-ai anuntat si colegele de camera cu 2 luni inainte e suficient din punctul meu de vedere. Legat de faptul ca colega ta a inteles ca vei plati chiria in continuare, ii spui foarte frumos ca a inteles gresit si gata.

| 2EXA a răspuns (pentru Kogaion):

Inteleg.Si eu tot de aceeasi parere sunt cu chiria, am anuntat inainte cu mult timp, plus ca ele stiau si de mai de mult ca eu in lunile de vara nu voi sta in chirie, asa ca.
PS: am fost de fata cand mama a vorbit cu proprietara, telefonul era pe speaker am auzit toata discutia si i-am spus-o lui X dar tot nu parea sa creada.

| Cristian_Cristi_1986 a răspuns:

Daca vrei sa pleci, pleci si gata, aplici regula nesimtiri daca aia este usterica si nesimtita
Si cu contract daca stateai nu iti facea nimenea nimic, iti zic eu din mare experienta.
Si inca odata aud chestia ca daca bagi 2 fenei intr-o casa in 2 zile se iau l-a bataie laughing iar faca bagi 10 barbati intr-o camera se vor intelege de minune laughing

| daniela97D a răspuns:

De ce îți faci atatea probleme?
Ai anunțat? Foarte bine, cu restul sa se descurce. Te poate obliga cineva sa dai acei bani? Nu! Simplu. Îți iei lucrurile și pleci. Cu asa oameni nu ai cui sa dai "bună ziua".
1 ai anuntat colega sa isi caute pe altcineva. Dacă nu găsește ca e prea selectiva, e fix problema ei. 2 Cat despre proprietara nu te poate obliga sa ramai sau sa plătești.
3 orocum nu te înțelegi cu cele 2 fete, lasă-le sa se descurce, sa se certe și sa faca ce vor.
Atenție! nu te poate obliga nimeni sa plătești nimic! Punct.
Poate ca esti genul care nu vrea sa deranjeze sau sa incurce pe nimeni, dar asta este situația.